کتاب | علوم انسانی | فلسفه | غرب | در ستایش بی سوادی
در ستایش بی سوادی شابک: 9789649971780 152 صفحه 140 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 ستایش سوادی هانس ماگنوس انسنس برگر محمود حدادی علوم انسانی فلسفه غرب

280,000 ریال 400,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ چهارم

در ستایش بی‌سوادی
مقالات نویسندگانی که دارای تفکر عمیق و اندیشه‌ای ژرف‌ هستند و موضوعات انسانی را در سطحی گسترده بیان می‌دارند؛ برای علاقه‌مندان مطالعه بسیار مفید است. کتاب «در ستایش بی‌سوادی» یکی از کتاب‌هایی است که ما را بیشتر با جهان اطرافمان آشنا می‌کند. اثر، دارای چهار مقاله است که همه مقالات در دهه نود نوشته شده‌اند. مقالات به موضوعات جهانی اشاره دارد و مسائلی را بررسی می‌کند که در گسترده‌ جهانی به وجود آمده‌اند. مانند: مسئله اقتصاد، تجمل، جنگل‌های خانگی و... عناوین مقاله‌ها در کتاب عبارتند از: در ستایش بی‌سوادی، مهاجرت بزرگ، نگاهی به جنگ‌های داخلی و نکته‌هایی درباره‌ تجمل کهنه و نو.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«از روزنامه‌های چند ماهه اخیر چنین درمی‌یابم که آنچه به «فرهنگ مطالعه» یا «فرهنگ نوشتار» شهرت دارد، نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر کره زمین، با خطر نابودی روبه روست. بی‌اعتنایی به این خبر وحشتناک برای مثل منی که از نوشتن و در نتیجه خواندن نان می‌خورد، ممکن نیست. ولی ای بسا شما مردم شهری هم که زادگاه هاینریش بل است و پایگاه رادیو و تلویزیون غرب آلمان، یعنی بزرگترین ایستگاه رسانه‌ای اروپا، از چنین پیش بینی‌ای نگران باشید. اگر در این گمان خودم به خطا نرفته باشم، پس قطعا در این مسئله علاقه‌ای شخصی با علاقه‌ای همگانی، یا علاقه‌ای محلی با علاقه‌ای عام و فراگیر همسویی یافته است.» «محمود حدادی» داستان «در ستایش بی‌سوادی» را به فارسی برگردانده است.

درباره نویسنده: هانس ماگنوس انسنس برگر (1929 ) شاعر، نویسنده و ادیب آلمانی، صاحب اثر «استنطاق در هاوانا»، «در بهار جاودانه نسیان»
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down