کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | تابوت های دست ساز
تابوت های دست ساز شابک: 9789643629304 104 صفحه 122 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 تابوت ترومن کاپوتی بهرنگ رجبی علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

748,000 ریال 880,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ دهم

تابوت‌های دست‌ساز: گزارش واقعی از یک جنایتِ امریکایی
گزارشی از یک ماجرای جنایی واقعی. ترومن کاپوتی در رمان مستند – داستانی «تابوت‌های دست‌ساز» به شیوه‌ای که سبک معمول و شناخته‌شده اوست ماجرایی واقعی را دستمایه قرار داده و آن را با آمیزه‌ای از گزارش روزنامه‌ای و شگردهای داستان‌نویسی روایت کرده است. ماجرای این روایت درباره قتلهایی مرموز در امریکاست؛ قتلهایی که تنها وجه مشترکشان تابوت‌های دست‌سازِ کوچکی است حاوی عکسِ مقتولها که پیش از قتلشان به دست آنها می‌رسد. ترومن کاپوتی در این کتاب خود نقش راوی ماجرا را به عهده دارد. او با کارآگاه پلیس همراه می‌شود تا سر از راز این قتلها و انگیزه ارتکاب آنها درآورد و ببیند قاتل کیست و سرانجام چگونه به دام می‌افتد و دستگیر می‌شود. او با گزارشی موجز که ضرباهنگی پرشتاب دارد و مبتنی بر گفت‌وگوست، مخاطب را در این جست‌وجوی پر از تعلیق و هیجان با خود همراه می‌کند و خواننده طبیعتاً می‌خواهد بداند که قاتل کیست و انگیزه‌اش از این قتل‌ها چیست، اما، برخلاف شکل معمول آثار جنایی، هویتِ قاتل تنها گره داستان نیست. گره دیگر وقتی به وجود می‌آید که قرائن نشان می‌دهد قاتل کیست اما سند و مدرکی وجود ندارد که بر اساس آن بتوان او را به دام انداخت و دستگیر کرد. بخش عمده‌ای از داستان به صورت گفت‌وگوهای کاپوتی با کارآگاه روایت شده و اطلاعات از خلال این گفت‌وگوهاست که به خواننده داده می‌شود.
«تابوت‌های دست‌ساز»، با عنوان فرعی «گزارش واقعی از یک جنایتِ امریکایی»، با ترجمه بهرنگ رجبی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: ترومَن کاپوتی (1984- 1924)، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس، ناداستان‌نویس و جستارنویس امریکایی.

ادامه keyboard_arrow_down