کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | نظریه | نظام اشیا
نظام اشیا شابک: 9789643809485 228 صفحه 236 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 نظام اشیا ژان بودریار پیروز ایزدی علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

825,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: ثالث

چاپ دهم

نظام اشیا

«ژان بودریار» در کتاب «نظام اشیا» به موضوع رابطه اشیا و انسان پرداخته است. جستجو برای دانستن اهداف و انگیزه‌های افراد برای گردآوری و چیدمان اشیا نکات جالب توجهی برای خوانندگان علاقه‌مند در کتاب است. کتاب «نظام اشیا» هر یک از اشیا را در حکم نشانه می‌داند. در واقع نویسنده بر این باور است که آن‌ها (اشیا) معنای خود را از نظام منسجم نشانه‌ها کسب می‌کنند.
همچنین نظر دارد کاربرد هر یک از اشیای موجود، تعیین‌کننده‌ نقش و مفهومشان نیست. با نگاهی ژرف خواهیم فهمید، که اشیا برای ما چگونه هستند؟ یا چه کاربردهایی دارند؟ آیا اشیای ما منزلت و پرستیژ به همراه می‌آورند یا عقده‌های روانی سرکوب‌شده‌مان را تسکین می‌دهند؟!
با این تفاسیر می‌توان اشیا را نماینده طبقه اجتماعی افراد نیز فرض کرد. همچنین اشیا جایگزینی برای فقدان و غیبت روابط عاطفی و احساسی در زندگی ما هستند. اما یادمان باشد، نظام تولید در کنار خود اگر نظام مصرف داشته باشد پایدار است.
بر این اساس به کمک تبلیغات و ایجاد نیاز در جامعه که مهم‌ترین ترفند است، میل به مصرف میان اقشار گوناگون جامعه تقویت می‌شود. یکی از این نمونه‌ها مدگرایی به عنوان یک ارزش اجتماعی است. در این مراحل رابطه اشیا و چیدمانشان پیرامون انسان‌ها جلوه‌گر می‌شود و مسیر تحول جامعه را در این مسیر نشان می‌دهد. برای آگاهی و دانستن بیشتر از نظرات و دیدگاههای «ژان بودریار» درباره اشیا می‌توانید کتاب را مطالعه کنید. کتاب «نظام اشیا» توسط «پیروز ایزدی» به فارسی ترجمه شده است.

درباره نویسنده:ژان بودریار ( 1929 – 2007 ) جامعه‌شناس فرانسوی، صاحب اثر «جامعه مصرفی روح تروریسم»

رتبه گودریدز از 5

ادامه keyboard_arrow_down