کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | نظریه | کارگران بی طبقه
کارگران بی طبقه شابک: 9789644163968 258 صفحه 249 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 کارگران طبقه علیرضاخیراللهی علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

656,000 ریال 820,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ چهارم

کارگران بی‌طبقه (توان چانه‌زنی کارگران در ایران پس از انقلاب)
در سالهای پس از انقلاب کارگران چقدر توانسته‌اند نقشی فعال در احقاق حقوق صنفی خود ایفا کنند؟ آیا تشکل‌های صنفی و قانون کار در این سالها نقشی مؤثر در حفظ منافع کارگران در قبال کارفرمایان داشته‌اند؟ قدرت کارگران، برای مذاکره یا منازعه با کارفرمایان و بهبود وضعیت شغلی و معیشتی‌شان، در دوره دولتهای مختلفی که بعد از انقلاب روی کار آمده‌اند چقدر بوده است؟ در کتاب «کارگران بی‌طبقه (توان چانه‌زنی کارگران در ایران پس از انقلاب)» به این موضوع پرداخته شده است. علیرضا خیراللهی در این کتاب، که برگرفته از رساله دکترای نویسنده است، پژوهشی در زمینه قدرت چانه‌زنی کارگران در سالهای پس از انقلاب به دست داده و با مطالعات موردی در وضعیت کارگران و قوانین و شیوه‌ها و ساز و کارهای قراردادهای کاری در این سالها، ریشه‌ها و عوامل کاهش توان چانه‌زنی کارگران را در دوره مورد بحث تحلیل و بررسی کرده است.
کتاب از مقدمه، پنج فصل و مؤخره تشکیل شده است. در مقدمه کتاب، با عنوان «درآمدی نظری – تاریخی: نئولیبرالیسم و کاهش توان چانه‌زنی کارگران»، به موضوعاتی چون قدرت طبقاتی و توان چانه‌زنی، نئولیبرالیسم و تحولات حوزه کار، بی‌ثبات‌سازی نیروی کار و حوزه کار در ایران امروز پرداخته شده است.
عنوان‌های هر یک از فصل‌های کتاب عبارتند از: «تشکل‌زدایی از نیروی کار»، «موقتی‌سازی روابط کاری»، «مستثناسازی کارگران از شمول قانون کار»، «ظهور شرکت‌های پیمان‌کاری تأمین نیروی انسانی بازار کار» و «پایین‌بودن سطح دستمزدها».
«کارگران بی‌طبقه (توان چانه‌زنی کارگران در ایران پس از انقلاب)» در انتشارات آگاه منتشر شده است.
رتبه گودریدز: 3/20 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down