کتاب | دانش | سلامت | ورزش | بازیکن مخفی
بازیکن مخفی شابک: 9786002297211 268 صفحه 299 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 بازیکن مخفی وحید نمازی دانش سلامت ورزش

935,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ سوم

بازیکن مخفی
نیمه پنهان دنیای فوتبال. بازیکن مخفی روایتی است از درونِ گودِ فوتبالِ حرفه‌ای درباره این ورزش. نویسنده این کتاب، که ناشناس است و نخواسته هویتش فاش شود، کسی است که خود به عنوان فوتبالیست حرفه‌ای در لیگ فوتبال انگلیس و تیم ملی بازی کرده و فوتبال حرفه‌ای را به صورت واقعی، نه آن گونه که از بیرون به نظر می‌رسد، تجربه کرده است. بنا بر این تصویری که در این کتاب با آن مواجه می‌شویم نه تصویری خیالی از فوتبال و فوتبالیست‌های حرفه‌ای، بلکه تصویری واقعی است که پشت پرده دنیای فوتبال و زندگی فوتبالیست‌های حرفه‌ای را، البته بدون آنکه نویسنده از آنها نام ببرد، نشانمان می‌دهد. زندگی‌ای که در واقعیت آن‌قدرها هم رؤیایی و زیبا و شکوهمند نیست، هرچند ممکن است ثروت و شهرت و محبوبیت یک فوتبالیست حرفه‌ای برای خیلی‌ها که با جزئیات فوتبال و نیمه پنهانش آشنا نیستند حسرت‌برانگیز باشد و آرزوی فوتبالیست‌شدن را در آنها برانگیزد. نویسنده ناشناسِ کتابِ بازیکن مخفی اما در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «یک فوتبالیست حرفه‌ای بودن این فرصت را به من داده تا باورنکردنی‌ترین ماجراها را تجربه کنم. خیلی وقت‌ها در اوج باشم و زمانی هم مزه زمین خوردن را بچشم. ماجراهایی پُر از هیجان، افسردگی، عدم خودباوری و خیانت. از سویی این‌طور به نظرتان می‌رسد که این بهترین شغل جهان است و از سویی دیگر به خاطر بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکنش از آن متنفر می‌شوید.
از نظر بیشتر ما حرفه‌ای‌ها، فوتبال به‌هیچ‌وجه باشکوه یا حتا زیبا نیست، ولو این که به لحاظ مادی و با داشتن درآمدهای گزاف، زندگی باشکوهی داشته باشیم.»
بازیکن مخفی با ترجمه و مقدمه وحید نمازی در نشر چشمه منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم