کتاب | علوم انسانی | دین | اساطیر | اساطیر ژاپن
اساطیر ژاپن شابک: 9789643312895 252 صفحه 514 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 2200 اساطیر ژاپن ژولیت پیگوت محمد حسین باجلاق فرخی علوم انسانی دین اساطیر

2,125,000 ریال 2,500,000 ریال

ناشر: اساطیر

چاپ پنجم

اساطیر ژاپن
ژاپن سرزمینی است پر از اسطوره‌، افسانه‌ و روایت‌های متنوع؛ اسطوره‌ها، افسانه‌ها و روایت‌هایی که بخشی از آنها از دل طبیعت و پدیده‌های طبیعی این سرزمین بیرون آمده‌اند.
ژولیت پیگوت در کتاب اساطیر ژاپن ما را به سفری در دنیای این اساطیر و افسانه‌ها و روایت‌ها می‌برد؛ سفری که در آن با بی‌شمار داستان و افسانه و شخصیت اسطوره‌ای و افسانه‌ای مواجه می‌شویم و خاستگاه‌های آنها را می‌شناسیم و در می‌یابیم که سرچشمه‌های اسطوره‌ها و افسانه‌ها و روایت‌های ژاپنی در کجاهاست و فرهنگ و تاریخ و جغرافیای ژاپن چطور به افسانه‌های این سرزمین شکل داده است.
چنانکه پیگوت در ابتدای فصل آغازین کتاب اشاره می‌کند افسانه‌های کهن ژاپن در کتاب‌ها و نمایش‌های ژاپنی بازگو و نیز به صورت شفاهی و سینه به سینه نقل شده‌اند.
اساطیر ژاپن از هفت فصل تشکیل شده است. پیگوت در فصل نخست این کتاب از سرزمین ژاپن و پیدایی آن سخن می‌گوید، بعد از آن به مرور و بررسی تاریخی ژاپن می‌پردازد، در فصل سوم درباره باورها و خدایان ژاپن و در فصل چهارم درباره آفریدگان و ارواح در اساطیر و افسانه‌ها و باورهای مردم ژاپن صحبت می‌کند، فصل پنجم کتاب درباره مردان و زنان قهرمان در افسانه‌های ژاپن است و فصل ششم به انسان و حیوانات در فرهنگ اساطیری و افسانه‌های این کشور اختصاص دارد و در فصل هفتم و پایانی کتاب هم داستان‌های کهن و نو ژاپن نقل می‌شود.
کتاب با تصاویری مربوط به افسانه‌های ژاپن همراه است.
اساطیر ژاپن با ترجمه محمدحسین باجلان فرخی در انتشارات اساطیر منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down