کتاب | علوم انسانی | دین | اساطیر | اساطیر جهان 2 جلدی
اساطیر جهان 2 جلدی شابک: 9789643311926 1540 صفحه 2120 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 440 اساطیر جهان جلدی دونا روزنبرگ عبدالحسین شریفیان علوم انسانی دین اساطیر

9,900,000 ریال 13,200,000 ریال

ناشر: اساطیر

چاپ چهارم

اساطیر جهان
هر گوشه از جهان اسطوره‌ها، حماسه‌ها و داستان‌های اساطیری و حماسی خاص خودش را دارد. این داستانها از آفرینش، مرگ، ایزدان، ایزدبانوان، پهلوانان، نیروهای طبیعت و امیدها و آرزوها و اعتقادات و باورها و ارزش‌های یک ملت با ما سخن می‌گویند. مردم سرزمین‌های مختلف را از طریق داستانهای اساطیری و حماسی‌شان بهتر می‌توان شناخت. جهان و انسان در گذر زمان تغییر می‌کنند اما اسطوره‌ها در فرایند این تغییر و تحول یکسره از بین نمی‌روند بلکه آنها هم پا به پای جهان و جهانیان نو می‌شوند و به اشکال تازه‌ای به حیات‌شان ادامه می‌دهند. داستانهای اساطیری و حماسی بخشی از فرهنگ یک سرزمین را می‌سازند و ادبیات و هنر در دوره‌های مختلف از این داستانها تغذیه می‌کنند.
در کتاب اساطیر جهان: داستان‌ها و حماسه‌ها با داستانهای اسطوره‌ای و حماسی مشهور و مهم ملل مختلف آشنا می‌شویم. دونا روزنبرگ در این کتاب مجموعه‌ای از این داستانها را که همچنان دارای جذابیت‌اند گردآوری کرده است. روزنبرگ اگرچه همانطور که خود در مقدمه این کتاب توضیح داده در مواردی مجبور به خلاصه کردن این داستانها بوده اما سعی کرده است در فرایند خلاصه و بازنویسی کردن داستانها ساختار و طرح اصلی، ویژگی، سبک و ارزش فرهنگی اصیل آنها را به همان صورتی که بوده‌اند حفظ کند.
در این کتاب داستانهای حماسی و اساطیری از نظر جغرافیایی به هفت گروه فرهنگی اصلی تقسیم شده‌ است. این هفت گروه عبارت‌‌اند از: یونان و روم، خاور میانه، اروپای شمالی، بریتانیا، خاور دور و جزایر اقیانوس آرام، آفریقا و کشورهای آمریکایی.
کتاب اساطیر جهان در دو جلد و با ترجمه عبدالحسین شریفیان در انتشارات اساطیر منتشر شده است.

ادامه keyboard_arrow_down