کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | یادداشت های پیک ویک 2 جلدی
یادداشت های پیک ویک 2 جلدی شابک: 9786002295095 1062 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 یادداشت جلدی چارلز دیکنز پرویز همتیان بروجنی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

5,015,000 ریال 5,900,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ پنجم

کتاب یادداشت‌های پیک ویک اثر چارلز دیکنز
The Pickwick Papers
کتاب دو جلدی یادداشت‌های پیک ویک، اولین رمان چارلز دیکنز نویسنده مشهور انگلیسی است. این اثر درواقع نگاه طنزآمیز دیکنز به ماجراهای زندگی مردم در آن زمان در لندن است. این کتاب با تصویرگری‌هایی که در نسخه اصلی کار شده بود، منتشر شده و برای خوانندگان علاقه‌مند به آثار دیکنز و دانستن حال و هوای انگلیس در قرن 19 بسیار جالب توجه خواهد بود.
درباره کتاب یادداشت‌های پیک ویک
یادداشت‌های «پیک‌ ویک» اولین رمان چارلز دیکنز بود. در سال 1836 به دلیل موفقیت‌های چارلز دیکنز در مجموعه داستان‌های کوتاهش که در نشریات چاپ می‌شد، نشر چاپمن و هال از او خواست تا متن نوشته‌های مجموعه‌ای از کمیک استریپ‌ها در «صفحات ورزشی کاکنی» را بنویسد که توسط تصویرگر آن زمان رابرت سیمور طراحی شده بود و آنها را به یک رمان متصل کند که درواقع این کتاب از اولین کتاب های واقعی چاپ بریتانیا شد. کتابی که بعدها منتقدان آن را پدیده‌ای دانستند که کلمه «ادبیات» برای آن به اندازه کافی رسا نیست. یادداشت‌های پیک ویک خود را با یک تعریف نو از ادبیات معرفی کرد، مورد جدیدی که بعدها آنها را در ژانر کتاب‌های سرگرمی دسته‌بندی کردند. همسر سیمور (تصویرگر کتاب) بعدها ادعا کرد که ایده این رمان در اصل از شوهر او گرفته شده بود، اما دیکنز در مقدمه خود برای چاپ 1867 به شدت هرگونه اطلاعات خاصی را که آقای سیمور به او داده باشد رد کرد و نوشت: «آقای سیمور هرگز منشاء یا پیشنهاد یک حادثه، عبارت یا کلمه‌ای را که باید در آن یافت شود ، نداد.» دیکنز در 24 سالگی به عنوان گزارشگر پارلمانی و روزنامه‌نگار فریلنس مشغول به کار بود و مجموعه‌ای از نوشته‌های خود مربوط به زندگی لندن را منتشر کرده بود. همانطور که اشاره شد نشر چاپمن و هال در حال طراحی مجموعه‌ای از تصویرگری‌های رابرت سیمور بود. ماجراهایی بر این مبنا که باشگاهی وجود داشته باشد که اعضای آن به سفرهایی برای شکار و ماهیگیری بروند، اسلحه‌های آنها به طور تصادفی از بین می‌رفت و قلاب ماهیگیری آنها مثلا در کلاه یا شلوار آنها گرفتار می‌شد که این اتفاقات و دیگر حوادث ناگوار در صفحات طنز سیمور به تصویر کشیده می‌شد. آنها از دیکنز خواستند توضیحات لازم برای این صفحات بنویسد و مطالب موردنظر را به نوعی رمان تصویری متصل کند که در آن زمان مد بود. دیکنز معتقد بود نمی‌تواند این کار را انجام دهد چون که هیچ چیز از ورزش نمی‌داند، اما در نهایت پذیرفت و به این صورت هستۀ اولیه شکل‌گیری کتاب با روایت دیکنز و تصویرگری سیمور در سال 1937 منتشر شد. ساموئل پیک ویک، قهرمان اصلی رمان، یک جنتلمن میانسال، مهربان، ثروتمند، بنیانگذار و رئیس دائمی باشگاه پیک ویک است. او پیشنهاد می‌کند که او و سه پیک ویکی دیگر باید به نقاط دورتر از لندن سفر کنند و یافته‌های خود را به سایر اعضای باشگاه گزارش دهند. سفرهای آنها با مربی خود در سراسر حومه انگلیس، موضوع اصلی رمان را تشکیل می‌دهد. سوءتفاهم عاشقانه با صاحبخانه وی، بیوه خانم باردل، منجر به یکی از مشهورترین پرونده‌های حقوقی در ادبیات انگلیسی می‌شود، نزاعی که منجر به زندانی‌شدن هر دوی آنها در زندان به دلیل بدهی می‌شود. پیک ویک متوجه می‌شود تنها راهی که می‌تواند رنج خانم باردل را تسکین دهد، پرداخت هزینه‌های او در اقدام علیه خود است، بنابراین در همان زمان خود را از زندان آزاد می‌کند و باقی ماجراها... دیکنز در نوشتن این اثر از مکان‌هایی استفاده کرد که از کودکی می‌شناخت. او دوئل بین آقای وینکل و دکتر اسلمر را در فورت پیت، چتم، در نزدیکی تراس اورندنس، جایی که دوران نوجوانی در آن زندگی کرده بود، قرار داد. از این رمان تاکنون فیلم‌ها و نمایش‌های رادیویی زیادی اقتباس شده است.
درباره نویسنده کتاب یادداشت‌های پیک ویک
چارلز جان هافِم دیکنز زاده 7 فوریة 1812 و درگذشتة 9 ژوئن 1870نویسنده نامدار انگلیسی و برجسته‌ترین رمان‌نویس عصر ویکتوریا بود تا جایی که به عقیدة جیمز جویس، نویسندة بزرگ معاصر، از ویلیام شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌ است. بسیاری از رویدادها و شخصیت‌های کتاب‌های چارلز دیکنز، بازتابی از رویدادها و شخصیت‌های زندگی واقعی او هستند. دیکنز در طول زندگی خود، محبوبیت جهانی بسیاری پیدا کرد. از نوشته‌های مشهور او که در ایران هم طرفداران زیادی دارند می‌توان به دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیورتوئیست و داستان دو شهر اشاره کرد.
درباره ترجمه فارسی کتاب یادداشت‌های پیک ویک
کتاب یادداشت‌های پیک ویک از سوی نشر چشمه و با ترجمه پرویز همتیان بروجنی منتشر شده است. پرویز همتیان بروجنی در سال 1330 به دنیا آمد و در سال 1372 با درجه دکترای داروسازی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. پرتره اثر نیکلای واسیلویچ گوگول، داستان‌های کریسمس اثر چارلز دیکنز، رقص مرگ اثر یوهان اوگوست استریندبرگ، راشومون و 17 داستان دیگر اثر دیونوسکی آلکاگاوا و از تبار خدایان اثر آمبروس بیرس، ترجمه‌های دیگری از این مترجم هستند که بین سال های 1373 تا 1394 به چاپ رسیده‌اند.
رتبه کتاب یادداشت‌های پیک ویک در گودریدز: 3.84

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم