قربانی شابک: 9789642093366 532 صفحه 613 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 قربانی کورتزیو مالاپارته محمد قاضی علوم انسانی ادبیات ادبیات ایتالیا

3,225,000 ریال 4,300,000 ریال

ناشر: ماهی

چاپ پنجم

قربانی

دوستداران مطالعه به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ کتاب «قربانی» را بخوانید. روایتی که از آن سوی جبهه‌های جنگ جهانی دوم خبر می‌دهد و اوضاع کشورهای تحت اشغال جبهه متحدین آلمان و ایتالیا را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.
«کورتزیو مالاپارته» در جنگ جهانی حضور داشت و به طور مخفیانه خاطراتش را یادداشت می‌کرد. او خبرنگار ایتالیایی بود که با عنوان سروان در کشورهای مختلف جبهه متحدین می‌گشت و مشاهداتش را می‌نوشت. «کورتزیو مالاپارته» پس از پایان جنگ بلافاصله خاطرات نوشته شده‌اش با عنوان قربانی منتشر کرد. ناگفته نماند: که کتاب «قربانی» پس از انتشار مورد استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفت. همه ما در دوران‌های مختلف علاقه‌مندیم از پشت پرده وقایع و اتفاقات تاریخی اطلاعاتی کسب کنیم که با وقایع بیشتر آشنا شویم. قربانی یکی از همان‌ کتابهاست که خشونت، پلیدی و تیرگی‌های جنگ را بازگو می‌کند. اگرچه توصیف‌های ادبی در کتاب بسیارند اما مخاطب هر چه بیشتر با سیاهی و پلیدی جنگ آشنا می‌شود.
دربخشی از کتاب می‌خوانیم:
گفتم: بین موسولینی و پاپ نیز در آغاز کار اختلافات شدیدی بروز کرده بود. هر دو ساکن یک شهرند و هر دو مدعی‌اند که از عیب و اشتباه مبرا هستند؛ و بنابراین مسلم بود که بینشان نزاعی درخواهد گرفت. ولی هر دو با هم کنار آمدند و حالا کارها بر وفق مراد هر دو صورت می‌گیرد. وقتی یک فرد ایتالیایی از مادر متولد می‌شود، موسولینی او را تحت حمایت خود می‌گیرد: اول او را به پرورشگاه می‌سپارد، بعد او را به مدرسه می‌فرستد، پس از آن حرفه‌ای به او یاد می‌دهد، بعد او را وارد حزب فاشیست می‌کند و تا بیست سالگی از او کار می‌کشد. در بیست سالگی او را به نظام اجباری می‌برد و دو سال در سربازخانه نگهش می‌دارد....کتاب «قربانی» توسط «محمد قاضی» برای علاقه‌مندان به فارسی برگردانده شده است.


درباره نویسنده:کورتزیو مالاپارته

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده