کتاب | کودک | کودک | داستان کودک | پسر بچه، موش کور، روباه و اسب
پسر بچه، موش کور، روباه و اسب شابک: 9786004613798 128 صفحه 149 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 بچه، کور، روباه چارلی مکیسی حسین گازر کودک کودک داستان کودک

675,000 ریال 900,000 ریال

ناشر: کوله پشتی

چاپ نهم

کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» اثر چارلی مکسی
کتابی مصور برای همه سنین که در قالب داستانی بسیار کوتاه که همراه با نقاشی‌های رنگی و سیاه و سفید است درس‌هایی درباره زندگی ارایه داده است. چارلی مکسی در کتاب پرفروش «پسربچه، موش کور، روباه و اسب»، داستانی الهام‌بخش و امیدوار کننده همراه با طرح‌هایی زیبا به دست داده که به نوعی یادآور داستان مشهور «شازده کوچولو» است.
کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» اولین‌بار در سال 2019 به چاپ رسید و خیلی زود با موفقیتی بزرگ روبرو شد. این کتاب برای هفته‌های متمادی در فهرست ده کتاب پرفروش ساندی تایمز، نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال قرار داشت و همچین جوایز زیادی هم به دست آورده است.
کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» داستانی است درباره قدرت دوستی و ارتباط داشتن با یکدیگر، با دیگر موجودات و نیز با طبیعت. چارلی مکسی می‌گوید با نوشتن این کتاب امیدوار است که به ما انگیزه بدهد تا شاید شجاعانه‌تر زندگی کنیم و با خودمان و اطرافیان‌مان مهربان‌تر باشیم و هر زمانی که به کمک نیاز داشتیم درخواست کمک کنیم چرا که این خود کاری شجاعانه است. او در این کتاب داستانی با نثری روان نوشته که طنزی دلنشین نیز در آن وجود دارد.
بر اساس داستان کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» یک فیلم کوتاه انیمیشن ساخته شده که در مارس 2013 برنده جایزه اسکار شده است.

مروری بر کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب»
کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» داستان یک پسرک کنجکاو، یک موش کور حریص که عاشق خوردن کیک است، یک روباه محتاط و یک اسب آرام و باهوش است که سر راه یکدیگر قرار می‌گیرند، با هم دوست می‌شوند و درباره برخی از مسایل و چالش‌های زندگی‌شان با هم صحبت می‌کنند.
چارلی مکسی در کتاب مصور «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» با به کارگیری تخیلی قدرتمند در داستان‌نویسی و نیز با به استفاده از توانایی‌اش در نقاشی، پسربچه‌ای خردسال را در کنار حیواناتی قرار داده تا به این واسطه آنها از بزرگ‌ترین ترس‌ها و دغدغه‌ها و مهم‌ترین تجربه‌هایشان درباره دوستی، مهربانی، امید، عشق و آسیب‌پذیری صحبت کنند.
شخصیت‌های داستانی کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» اگرچه هریک زندگی متفاوتی از یکدیگر دارند اما از طریق صحبت کردن با یکدیگر درمی‌یابند که چیزهایی مشترک می‌تواند آنها را به هم مرتبط کند. آنها ماجراهایی مشترک دارند و گفت‌وگوهایی که بین آنها درمی‌گیرد سرشار از درس‌های مهم زندگی است که برای هر خواننده‌ای در هر سنی مفید و خواندنی است.
داستانی که در کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» شرح داده شده به ماجراجویی در طبیعت و کنکاش در احساسات و افکاری مربوط است که می‌تواند همه ما را در کنار هم قرار داده و متحد کند.
چارلی مکسی در بخشی از مقدمه‌اش در ابتدای کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» درباره چهار شخصیت داستانی کتابش نوشته: «اونا همشون با هم فرق دارن، درست مثل ما، و هر کدوم نقطه عطف‌های خودشون رو دارن. من می‌تونم خودم رو تو همه این چهار نفر ببینم، شاید شما هم بتونین. ماجراجویی‌های اونا تو فصل بهار اتفاق میفته. یه لحظه برف میاد و بعدش آفتاب می‌زنه، حالتی که یه خرده شبیه زندگیه، توی یه چشم به هم زدن عوض میشه. امیدوارم این کتاب بهتون انگیزه بده تا شجاعانه‌تر زندگی کنین و با خودتون و بقیه مهربون‌تر باشین. هروقت نیاز داشتین درخواست کمک کنین، چیزی که ذاتا کار شجاعانه‌ایه. وقتی داشتم این کتاب رو می‌نوشتم، اغلب از خودم می‌پرسیدم که تو کی هستی که داری این کار رو انجام می‌دی؟ ولی همون‌طور که اسب می‌گه حقیقت چیزیه که همه به اون پر و بال می‌دن. پس من می‌گم بال‌هاتون رو باز کنین و رویاهاتون رو دنبال کنین.»

درباره چارلی مکسی نویسنده کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب»
چارلی مکسی، نویسنده و تصویرگر شناخته شده و معاصر بریتانیایی است که در زمینه‌ کاریکاتور و تصویرگری با دانشگاه هاروارد همکاری می‌کند. او در دسامبر 1962 متولد شد و تحصیلاتش را در کالج رادلی و دبیرستان ملکه الیزابت پشت سر گذاشت. تحصیلات دانشگاهی چارلی مکسی نیمه‌کاره مانده و او خیلی زود دانشگاه را ترک می‌کند. مکسی کارش را به عنوان کاریکاتوریست آغاز کرد. او تصویرگر کتاب برای انتشارات دانشگاه آکسفورد بوده و در پروژه‌های تصویرگری متعددی حضور داشته است. آثار او در مجموعه‌های خصوصی، کتاب‌ها، گالری‌ها، جلد نشریات و در بسیاری از اماکن عمومی به نمایش درآمده است. او همچنین در کشورهای مختلفی نقاشی کرده است. چارلی مکسی برای نوشتن کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» جوایز مختلفی به دست آورده که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب سال واتر استونز اشاره کرد. از کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» ترجمه‌های متعددی به فارسی منتشر شده است.

درباره ترجمه کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب»
کتاب «پسربچه، موش کور، روباه و اسب» با حسین گازر در نشر کوله‌پشتی منتشر شده است.
حسین گازر، متولد 1364، مترجم ایرانی است. او اغلب کتاب‌هایی در زمینه راه‌های کسب موفقیت و راه و رسم زندگی ترجمه کرده است. «بپرس و بهتر زندگی کن»، «خودت را به فنا نده»، «کمتر کار کن»، «راز قهرمانی» و «مثل یک راهب فکر کن» برخی از ترجمه‌های حسین گازر هستند.

ادامه keyboard_arrow_down