کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | تمرین فیلمنامه نویسی
تمرین فیلمنامه نویسی شابک: 9789646728264 120 صفحه 158 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 تمرین فیلمنامه نویسی ژان کلود کاری یر پاسکال بونیتزر نادر تکمیل همایون هنر هنر سینما و تئاتر

630,000 ریال 840,000 ریال

ناشر: روزنه کار

چاپ پنجم

تمرین فیلمنامه‌نویسی
وقتی دو فیلمنامه‌نویس کاربَلَد که یکی‌شان سالها در این زمینه تجربه اندوخته و فیلمنامه‌های متنوع و درخشانی را در کارنامه کاری خود دارد و دیگری علاوه بر تجربه فیلمنامه‌نویسی به نظریه هنر هم وارد است دست به دست هم می‌دهند تا کتابی درباره فیلمنامه‌نویسی تألیف کنند حاصل کار به احتمال قریب به یقین کتابی جذاب و خواندنی است.
تمرین فیلمنامه‌نویسی ، نوشته ژان کلود کاری یر و پاسکال بونیتزر، کتابی است از این دست. در این کتاب کاری یر که از فیلمنامه‌نویسان بزرگ و مطرح عالم سینماست و بونیتزر که هم فیلمنامه‌نویس است و هم به بحث‌های نظری عرصه هنر اشراف دارد از فیلمنامه و فیلمنامه‌نویسی سخن گفته‌اند، اما نه به شیوه کلیشه‌ای کتاب‌های درسی و آموزشی در این زمینه. در این کتاب تمرکز نویسندگان بیشتر بر شخصیت فیلمنامه‌نویس است تا اصول و مبانی فیلمنامه‌نویسی. آنها نکاتی باریک‌تر از مو را در زمینه فیلمنامه‌نویسی مطرح می‌کنند که برآمده از تجربه عملی‌شان در این عرصه است.
از جمله موضوعاتی که کاری یر و بونیتزر در این کتاب به آن پرداخته‌اند تفاوت فیلمنامه با متن ادبی است. آنها بر این موضوع تأکید می‌کنند که فیلمنامه برای تبدیل شدن به فیلم نوشته می‌شود و یک اثر ادبی مستقل از فیلم نیست.
به اعتقاد نویسندگانِ این کتاب تمرین فیلمنامه‌نویسی و کسب مهارت در این زمینه یک فعالیت نظری و عملی توأمان است.
تمرین فیلمنامه‌نویسی با ترجمه نادر تکمیل همایون در انتشارات روزنه کار منتشر شده است.
درباره نویسندگان:
ژان کلود کاری یر (-1931)، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر فرانسوی.
پاسکال بونیتزر (-1946)، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر سینما و منتقد فیلم اهل فرانسه.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده