کتاب | علوم انسانی | ادبیات | سایر کشورهای اروپا | مردی به نام اوه
مردی به نام اوه شابک: 9786002296979 356 صفحه 351 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 مردی فردریک بکمن حسین تهرانی علوم انسانی ادبیات سایر کشورهای اروپا

2,295,000 ریال 2,700,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ پنجاهم

مردی به نام اُوِه
رمانی که آمیزه‌ای از تلخی و شیرینی است. فردریک بَکمَن در رمان «مردی به نام اُوِه» با طنزی شیرین که در عین حال واجد عناصری تلخ و تراژیک است داستان پیرمرد سوئدی‌ای به نام اُوِه را روایت می‌کند که قصد خودکشی دارد، اما تصادفی او را از این کار باز می‌دارد. اُوِه پیرمردی خشک و مقرراتی و بداخلاق است. او به نقطه‌ای رسیده که احساس می‌کند دیگر باید به زندگی خود پایان دهد، اما مواجهه‌ای، هرچند در آغاز نه چندان خوشایند، با خانواده‌ای ایرانی که با ماشین به صندوق پستی اُوِه می‌کوبند و آشنایی بیشتر اُوِه با این خانواده او را کم‌کم نرم‌ می‌کند و تغییراتی را در شخصیت و طرز نگاهش پدید می‌آورد.
«مردی به نام اُوِه»، که اولین رمان فردریک بَکمَن بود، به محض انتشار با استقبالی چشمگیر روبه‌رو شد و نسخه‌های زیادی از آن به فروش رفت. دو سال بعد از انتشار رمان در سوئد، ترجمه آلمانی آن هم منتشر شد و در آلمان نیز مورد استقبال قرار گرفت و منتقدان آلمانی آن را ستودند. این رمان به زبانهای زیادی ترجمه شده و دستمایه اقتباس سینمایی نیز قرار گرفته است.
در نشریه آلمانی بریگیته در وصف رمان «مردی به نام اُوِه» آمده است: «اثری تراژیک که اشک آدم را درمی‌آورد و همزمان آدم را از خنده روده‌بر می‌کند. آدم دوست دارد اُوِه را بلافاصله به فرزندخواندگی قبول کند.»

ترجمه حسین تهرانی از رمان «مردی به نام اُوِه» با مقدمه مترجم در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: فردریک بَکمَن (- 1981)، داستان‌نویس، مقاله‌نویس و وبلاگ‌نویس سوئدی.

ادامه keyboard_arrow_down