کتاب | علوم انسانی | فلسفه | تاریخ | تاریخ فلسفه غرب جلد 3
تاریخ فلسفه غرب جلد 3 شابک: 9786002533982 482 صفحه 710 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 300 تاریخ فلسفه آنتونی کنی رضا یعقوبی علوم انسانی فلسفه تاریخ

3,600,000 ریال 4,800,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ پنجم

کتاب «تاریخ فلسفه غرب 3» نوشته «آنتونی کنی»
A New History of Western Philosophy
کتاب «تاریخ فلسفه غرب3» نوشته «آنتونی کنی» اثری شناخته شده و دارای اهمیت برای دوستداران فلسفه است. کتاب، راهنمایی ارزشمند است که از طریق تحقیق فلسفی خواننده را با تاریخ فلسفه و پیشینه فکری فیلسوفان بزرگ آشنا می‌کند. فیلسوفان ما قبل سقراط با ارتباطی که با علوم مختلف داشتند دانشمند نیز نامیده می‌شدند، اما افلاطون نخستین شخصی بود که واژه «فلسفه» را به شکل امروزی به کار برد. بیشتر افراد اهل مطالعه، در طلب دانستن و بینشی عمیق‌تر از جهان هستند. افرادی که با طرح سوالاتی در پی تحقیق و بررسی گذشتگان می‌پردازند و آن را تفسیر و تحلیل می‌کنند. تاریخ فلسفه در این نوع مطالعات بسیار مهم و کاربردی است. پرسش‌های فلسفی و آشنایی با اندیشه‌های فلاسفه‌ی گذشته به جهان بینی ما وسعت می‌بخشند. افراد جستجوگر و دوستدار مطالعه با آشنایی فضای فکری اندیشمندان و تفسیرهای فیلسوفان می‌توانند به شناخت عمیق‌تری از علل و عواملی دست یابند که برایشان مبهم بوده است. همچنین خواننده می‌تواند تاریخ و روند رشد فلسفه را از دوران باستان تا به امروز درک کند. بنابراین سیر در جهان تاریخی فلسفه ارزشمند و قابل ستایش است. «آنتونی کنی» با توجه به اهمیت تاریخ فلسفه در مجموعه چهار جلدی «تاریخ فلسفه غرب» علاوه بر جایگاه فلسفه به تفسیر و تحلیل مفاهیم و مکاتب فلسفی نیز می‌پردازد. از این رو مجموعه چهار جلدی «تاریخ فلسفه غرب» یکی از آثار شناخته شده و مهم معرفی شده است. یادآوری می‌شود؛ جلد سوم از مجموعه کتاب «تاریخ فلسفه غرب» به پیدایش فلسفه جدید اختصاص دارد.
درباره کتاب «تاریخ فلسفه غرب3»
کتاب در بخش ابتدایی به فلسفه قرن شانزدهم می‌پردازد. در بخش دوم که از «دکارت تا برکلی» نام دارد با زیر بخش‌هایی از دکارت، لاک، پاسکال، اسپینوزا، لایب نیس و دیگر فیلسوفان مباحثی گنجانده شده است. از «هیوم تا هگل»، «معرفت‌شناسی» عناوین بخش سوم و چهارم جلد سوم «تاریخ فلسفه غرب» هستند. «مابعدالطبیعه» در بخش ششم «سه مفهوم جوهر»، «جوهر ضروری واحد»، «ایده‌آلیسم برکلی» و... را تحلیل و بررسی می‌کند. «نفس و ذهن» و «اخلاق» و «توجیه‌گری اخلاقی» در بخش‌های هفتم هشتم کتاب بررسی می‌شوند. در پایان جلد سوم با نام «فلسفه سیاسی» نویسنده به «شهریار ماکیاولی»، «آرمان‌شهر مور» و «جبرگرایی سیاسی اسپینوزا» و... می‌پردازد.
در قسمتی از کتاب «تاریخ فلسفه غرب3» می‌خوانیم: «از مسائل فلسفی که باعث جدایی کاتولیک‌ها از پروتستان‌ها شد، هیچ‌کدام به اندازه مسئله اختیار پر دردسر نبودند که در شورای ترنت در مخالفت با جبرگرایی لوتر و مثبت‌گرایی کالوین اقامه شد. یسوعیان، قهرمان قرائت آزادی‌خواهانه از اختیار شدند. سوارز و همکار یسوعی او یمنی لوئیس دا مولینا آزادی را برحسب توانایی در رویه‌های جایگزینی فعل ـ آزادی در حالت تساوی تعریف کردند. «فاعلی مختار نامیده می‌شود که با وجود تمام شرایط ضروری برای عمل، بتواند عمل کند یا نکند یا کاری را بکند که می‌تواند عکس آن را هم انجام دهد.» این تعریف هم حق آگاهی آدمی در انتخاب‌هایش را اداکرد و هم او را در قبال دیگران مسئول کرد.»
درباره نویسنده کتاب «تاریخ فلسفه غرب3»
سر آنتونی جان پاتریک کنی مشهور به آنتونی کنی فیلسوف انگلیسی است. او سال 1931 در لیورپول انگلستان متولد شد. تحصیلاتش در دانشگاه گریگوی حکمت مدرسی و الهیات مسیحی بود. او مدتی کشیش بود و سپس در دانشگاه آکسفورد به تحصیل پرداخت و با فلسفه‌ی تحلیلی آشنا شد. آنتونی کنی را فیلسوف تحلیلی می‌شناسند. او در زمینه فلسفه باستان، فلسفه قرون وسطی، فلسفه دین، فلسفه اخلاق و همچنین فلسفه ویتگنشتاین فعالیت دارد. آقای کنی در گذشته رئیس فرهنگستان بریتانیا و انجمن سلطنتی فلسفه بوده است. همینطور استاد فلسفه دانشکده اکستر و ترینیتی آکسفورد بوده و سپس استاد کالج بالیول در همان دانشگاه شده است.
در سال 1992 آنتونی کنی از الیزابت دوم لقب «سِر» گرفت. مهمترین اثر آنتونی کنی مجموعه چهار جلدی «تاریخ فلسفه غرب» است. بهتر است بدانید: نشریه «فرست تینگر» مجموعه چهار جلدی «تاریخ فلسفه غرب» را بهترین تاریخ فلسفه تک مؤلف پس از تاریخ فلسفه کاپلسون معرفی کرده است. از دیگر آثار آنتونی کنی می‌توان به کتاب «آکویناس»، «آکویناس و فلسفه ذهن»، «ایمان چیست»، «ایمانوئل کانت»، «درآمدی بر تاریخ مصور فلسفه غرب»، «معماری زبان و ذهن در فلسفه ویتگنشتاین»
بهتر است بدانید: جشن رونمایی مجموعه «تاریخ فلسفه غرب» در تاریخ 16 مرداد 1398 به کوشش مجله بخارا با عنوان شب فلسفه غرب در تهران برگزار شده است. همچنین پیامی از سوی آنتونی کنی برای این مراسم ارسال شده بود که برای حاضران خوانده شد. آنتونی کنی در قسمتی از پیامش درباره ابن سینا گفته بود: «ابن سینا در طول قرون وسطی و بعد از آن بی‌تردید تاثیرگذارترین فیلسوف بعد از افلاطون و ارسطو بوده است و امیدوارم فلسفه ایران در عصر حاضر به همان شکوفایی‌ا‌ش در عصر ابن‌سینا برسد.»
درباره ترجمه فارسی کتاب «تاریخ فلسفه غرب 3»
کتاب «تاریخ فلسفه غرب3» توسط «رضا یعقوبی» به فارسی برگردانده شده است. کتاب از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه برای علاقه‌مندان و دوستداران مطالعه منتشر شده است.
رتبه کتاب «تاریخ فلسفه غرب 3» در گودریدز: 4.3 از 5

ادامه keyboard_arrow_down