کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | بی حد و مرز
بی حد و مرز شابک: 9786222540241 304 صفحه 348 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 جیم کوییک پگاه فرهنگ مهر علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,603,000 ریال 2,290,000 ریال

ناشر: میلکان

چاپ نود و چهارم

کتاب «بی حدومرز» اثر جیم کوییک
راهکارهایی کاربردی برای بهبود عملکرد مغز و افزایش قدرت یادگیری. جیم کوییک در کتاب «بی حدومرز» معتقد است که راز داشتن یک زندگی استثنایی نامحدود کردن ذهن‌مان است. او با شرح روش بی‌ حدومرز خود راز تحول فردی خودش را بیان کرده است.
کتاب «بی حدومرز» نسخه‌ای برای درمان مغزهای آسیب‌دیده، بازنویسی باورهای محدودکننده و به روزرسانی زندگی‌مان است.
نویسنده کتاب «بی حدومرز» به ما می‌آموزد که آموختن یادگیری صحیح ابرقدرتی است که تمام مهارت‌ها و توانایی‌های دیگر را ممکن می‌کند. جیم کوییک با هدف آموزش همین موضوع کتاب «بی حدومرز» را نوشته است.

مروری بر کتاب «بی حدومرز»
احتمالا هیچ یک از ما در این که مغز انسان ارزشمندترین دارایی‌ او است تردیدی نداریم و احتمالا این را هم بارها شنیده‌ایم که توانایی مغز انسان هنوز ناشناخته است. اما فارغ از اینکه محدوده توانایی‌های مغز انسان کجا است، این پرسشی حایز اهمیت است که چگونه می‌توانیم مغزمان را ارتقا بدهیم و بر توانایی یادگیری‌مان بیفزاییم. جهانی که ما در آن به سر می‌بریم محیطی سالم برای عملکر مغز ما نیست. جهان ما با روندی فزاینده به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و در این میان حجم گسترده اطلاعات دیجیتالی و شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش تمرکز و قدرت یادگیری ما را تضعیف می‌کنند. جیم کوییک در کتاب «بی حدومرز» با اشاره به این مسئله هشدار می‌دهد که در دنیای فناوری هیچ‌چیز مهم‌تر از سلامت و کارایی مغزمان نیست.
در کتاب «بی حدومرز» می‌آموزیم که چگونه و با چه روش‌هایی می توانیم توانایی یادگیری‌مان را افزایش دهیم و تمرکز ذهنی داشته باشیم. این کتاب این پرسش را در ذهن ما ایجاد می‌کند که محدودیت‌های پیش روی ما کجاست؟ کوییک می‌گوید ما کنترل کامل داریم و هر زمانی می‌توانیم بر موانع غلبه کنیم.
جیم کوییک می‌گوید اگر ذهنیت‌مان با تمایلات و اهداف‌مان هم‌راستا نباشد هرگز به آن‌ها دست نخواهیم یافت. همچنین برای داشتن زندگی بی حدومرز نیاز به انگیزه داریم. کوییک سه عنصر اصلی را در مبحث انگیزه مشخص می‌کند: عنصر اول هدف‌ و دلیل اهمیت داشتن آن است. عنصر اصلی دوم توانایی انجام کار دلخواه‌مان است. در نهایت اینکه وظایف باید مراحلی کوچک و شدنی باشند که به موفقیت منجر شوند. همچنین برای بی‌ حد و مرز شدن باید روشی صحیح را به کار گیریم.
در ابتدای کتاب «بی حدومرز» پیشگفتاری به قلم دکتر مارک هایمن، رئیس دپارتمان راهبرد و نوآوری در مرکز پزشکی کلینیک کلیوند، آمده که در بخشی از آن به یک ویژگی مهم این کتاب اشاره شده است. هایمن درباره کتاب «بی حدومرز» نوشته: «نابغه شدن هیچ معجونی ندارد؛ برای رسیدن به آن باید فرآیندی را طی کنید که در صفحه‌های این کتاب خواهید یافت. درواقع بی حدومرز طرحی برای به روزرسانی مغز شما است که نه تنها یاد بگیرید سریع‌تر و بهتر و اثربخش‌تر بیاموزید، بلکه مغز فیزیکی خود را با تغذیه، مکمل‌ها، ورزش، مراقبه، خواب و از این قبیل، بهبود دهید و رشد سلول‌های مغزی جدید و ارتباط میان آن‌ها را افزایش دهید.»
ما با خواندن کتاب «بی حدومرز» درواقع سه کتاب را در یک کتاب خواهیم خواند. دکتر هایمن در پیشگفتارش نوشته که اگر ذهنیت و انگیزه و روش‌های کنونی ما را برای دستیابی به رویاهایمان محدود کرده‌اند می‌توانیم از کتاب «بی حدومرز» بهره بگیریم که راهنمای داشتن مغزی بهتر، باهوش‌تر و فوق‌العاده و به تبع آن آینده‌ای زیباتر است.
جیم کوییک در مقدمه‌ کتاب «بی حدومرز» نوشته ماموریت‌‌اش در این کتاب برآورده کردن بزرگترین آرزوی ما یعنی بی‌ حدومرز بودن توان یادگیری‌مان است. او در در قسمتی از بخش اول کتاب نیز درباره کارها و اهدافش نوشته: «من بیش از دو دهه، مجموعه‌ای قابل‌اطمینان و اثبات‌شده‌ از روش‌های عملی را برای بهبود یادگیری گردآوری کردم که بسیاری از آن‌ها در این کتاب آورده شده‌اند. من نه‌تنها تعهد خود را برای خواندن یک کتاب در هفته زیر پا نگذاشتم، بلکه همچنان به همه، از کودکانی که برچسبِ ناتوان در یادگیری داشتند تا دانشجویان سال آخر دانشگاه که با چالش‌های پیریِ مغز دست‌وپنجه نرم می‌کردند، کمک می‌کردم. گروه ما، که فعالیت‌های خود را به ‌یاد و خاطره‌ی مادربزرگم تقدیم کرده است، با علاقه‌ی بسیار از تحقیقات درباره‌ی بیماری آلزایمر پشتیبانی می‌کند. ما اعتقاد داریم آموزش حق مسلّم تمام کودکان است. در این زمینه فعالیت‌هایی می‌کنیم نظیر تأمین هزینه‌ی ساخت مدارس در سرتاسر جهان، از گواتمالا گرفته تا کنیا، ارائه‌ی خدمات درمانی، تأمین آب تمیز، آموزش کودکانِ نیازمند از طریق سازمان‌هایی همچون خیریه‌ی وی و پنسلز آو پرامیس. ماموریت ما ساخت مغزهایی بهتر و درخشان‌تر است و هیچ مغزی را هم جا نمی‌گذاریم.»
کتاب «بی حدومرز» پنج روش اساسی برای رسیدن به اهداف‌مان را به ما می‌آموزد که عبارتند از: تمرکز، مطالعه، بهبود حافظه، تندخوانی و تفکر انتقادی.

درباره جیم کوییک نویسنده کتاب «بی حدومرز»
جیم کوییک، نویسنده و کارآفرین امریکایی است که در سال 1973 در نیویورک متولد شده است. او همچنین سازنده پادکست و بنیان‌گذار یک پلتفرم یادگیری آنلاین است. جیم کوییک در دوران کودکی دچار آسیب مغزی شد و از آن پس با دشوارها و مسایل متعددی در زمینه یادگیری روبرو شد. با آن آسیب تمرکز و توجه و توانایی یادگیری کوییک دچار اختلال شد و او تمام عمرش را صرف یادگیری غلبه بر این ناتوانی و تبدیل این چالش‌ها به ابرقدرت یادگیری کرد. او امروز به عنوان چهره‌ای مشهور در زمینه راهکارهای بهبود حافظه، بهینه‌سازی عملکرد مغز و یادگیری سریع شناخته می‌شود چرا که سه دهه از عمرش را به طور جدی صرف کار کردن با مردم مختلف در دوره‌های گوناگون زندگی کرده است: کار کردن با دانش‌آموزان، معلمان، مشاهیر، کارگران ساختمانی، سیاست‌مداران، کارآفرینان و دانشمندان. او در بسیاری از سیستم‌های فوق پیشرفته آموزشی در سراسر جهان کار کرده و با کمک آنها به مربیان و ناظران و دانش‌آموزان آموزش داده است. او سال‌ها است که کار‌گاه‌های مختلفی در زمینه روش‌های بهبود عملکرد مغز و راه‌های یادگیری آسان برگزار کرده و این تکنیک‌ها را به افراد زیادی آموزش داده است. کتاب «بی حدومرز» جیم کوییک کتابی پرفروش است که به فارسی هم ترجمه شده است.

درباره ترجمه کتاب «بی حدومرز»
کتاب «بی حدومرز» با ترجمه پگاه فرهنگ‌مهر در نشر میلکان منتشر شده است.
پگاه فرهنگ‌مهر، متولد 1369، مترجم ایرانی است. «به امید دل بستم»، «اطلس دل»، «شرکت تک‌نفره»، «فرزانگی در عصر تفرقه» و «رز سفید جنگل سیاه» برخی از ترجمه‌های او هستند.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم