کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | آزادی مومن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر
آزادی مومن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر شابک: 9786226420808 162 صفحه 169 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 700 آزادی مومن مسیحی کوتاه دیگر مارتین لوتر محمد صبائی علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

562,500 ریال 750,000 ریال

ناشر: کرگدن

چاپ دوم

کتاب «آزادی مومن مسیحی» نوشته «مارتین لوتر»
The freedom of a christian
و چند اثر کوتاه دیگر
کتاب «آزادی مومن مسیحی» نوشته «مارتین لوتر» راه رسیدن در الاهیات نویسنده است. کتاب در کل به مسئله نجات آدم‌ها توجه دارد. نجات در دین مسیحی مسئله کانونی است. کتاب «آزادی مومن مسیحی» با گزینشی از نوشته‌های مارتین لوتر قصد دارد مخاطب فارسی را با یکی از دغدغه‌های لوتر بیشتر آشنا کند. لوتر به مسئله مهم آزادی و نجات نگاه می‌کند، و راه رسیدن به آن را در ایمان به مسیح و انجیل می‌داند. لوتر در مورد آمرزیدگی و نجات بر ایمان تأکید می‌کند. او می‌گوید: «آمرزیدگی و نجات دهش و بخشش خداست و انسانِ تائبِ طالب آن را فقط از عیسی مسیح دریافت می‌کند. انسان انسان است و خداست که خداست.» اما او به نکته دیگری هم درباره آمرزیدگی اشاره می‌کند و آن «نجات» است. لوتر عقیده دارد که خدا اولین قدم را برای آمرزیدگی و نجات انسان برداشته است و هرگونه محبت و ایمانی از جانب خدا زودتر به انسان داده شده است. از دیدگاه لوتر گناه و مرگ زنجیرهایی هستند که از رسیدن ما به آزادی و نجات جلوگیری می‌کنند.

درباره کتاب «آزادی مومن مسیحی»
کتاب دارای چهار مقاله مختصر و یک رسالۀ کوتاه از مارتین لوتر است که گزینشی از نوشته‌های لوتر انتخاب شده‌اند. «آزادی مؤمن مسیحی»، «دو نوع برائت از گناه»، «تعلیمی مختصر در باب اینکه باید در اناجیل چه چیزی جست و چه چیزی چشم داشت»، «مقدمه عهد جدید» و «گزیدۀ تفیسر رسالۀ قدیس پولس به گالاتیان» عناوین مقاله‌های کتاب هستند.
در بخشی از کتاب «آزادی مومن مسیحی» می‌خوانیم:
«من چندان نادان نیستم که به کسی بتازم که همگان او را می‌ستایند. حقیقت این است که من همواره کوشیده‌ام، و خواهم کوشید، که حتی به کسانی که عموم مردم آنان را بی‌آبرو می‌کنند، ننازم. زیرا از خطاهای هیچ‌کس لذت نمی‌برم، زیرا از وجود تیر در چشم خودم آگاه‌ام. (یوحنا) به یقین، من در کل به آموزه‌های کفرآمیز تاخته‌ام، و اگر با مخالفان تندی کرده‌ام، نه به دلیل اخلاقِ ناپسندشان، بلکه به دلیل گناه‌آلودگی‌شان بوده است به جای آنکه برای این کار لااقل احساس ندامت کنم، عزم جزم کرده‌ام که با غیرتی پرشور و شدید ایستادگی کنم و داوری انسان‌ها را خوار بشمارم، و از الگوی مسیح متابعت کنم که در غیرت خویش مخالفانش را "افعی زادگان"، "ابلهان کور"، "ریاکاران" و "فرزندان شیطان" خواند.»

درباره نویسنده کتاب «آزادی مومن مسیحی»
مارتین لوتر Martin Luther کشیش متجدد و اصلاح‌طلب مذهبی بود. او سال 1483 در آیسلبن آلمان به دنیا آمد. لوتر انجیل را به زبان آلمانی ترجمه و در آیات آن مداخله کرد. به همین جهت از ترجمه‌ی انجیل او به عنوان مهمترین و چالش‌برانگیزترین ترجمه‌ها یاد می‌شود. همچنین از او به عنوان شخصیتی در تاریخ آیین مسیحیت و پیشوای نهضت اصلاحات پروتستانی نیز یاد می‌کنند. لوتر که از اندیشه‌های اراسموس و انسان‌گرایان الهام می‌گرفت، سال 1517 اعتراض‌نامه‌ی 95 ماده‌ای نوشت و آن را بر سردر کلیسای خود آویخت. در آن اعتراض نامه لوتر عمل پاپ، آلبر، شهریار براندنبورگ را در فروش بهشت و بخشش گناهان محکوم کرد. او اساس مذهب جدید را بر خواست و تقدیر الهی دانست و مریدان و پیروانش را از هر واسطه و تلاشی برای تغییر سرنوشت دور کرد. لوتر از هفت اصل عبادتی در کلیسای کاتولیک تنها دو اصل آن یعنی غسل تعمید و عشای ربانی را قبول داشت. او می‌گفت، همین دو اصل در کتاب مقدس مورد تأیید هستند. او با نیکلاس کوپرنیک ستاره‌شناس لهستانی هم‌‌دوره بود. پس از مطلع شدنش از نظریه خورشید مرکزی با نظریه کوپرنیک به شدت مخالفت کرد. لوتر به کشیش بودن همه مومنان اعتقاد داشت. او می‌گفت: «ایمان، فقط ایمان برای نجات انسان کافی است.» مارتین لوتر تا سال 1520 نوشته‌هایش را به زبان‌های لاتین و آلمانی منتشر می‌کرد. آثاری که بیشتر شامل نامه‌نگاری‌های او می‌شد. از مهمترین کارهای لوتر گسترش زبان آلمانی به وسیله چاپ‌های متعددی از نوشته‌هایش بود. در سال 1523 از تعداد آثار نوشتاری چاپ شده که 935 تا بود، 392 تای آن به مارتین لوتر اختصاص داشت. مارتین لوتر در پایان عمرش به شدت یهود ستیز شد و در نوشته‌هایش توصیه‌هایی مبنی بر نابودی خانه‌های یهودیان، سوزاندن کنیسه‌ها و ضبط اموال آنان داشت. او همچنین خواستار سلب آزادی یهودیان شد. نوشته‌های او سبب شده که امرزوه از شخصیت لوتر با نام شخصیتی بحث‌برانگیز یاد شود. آثار منتشر شده لوتر عبارتند از: «نامه‌های لوتر در 67 جلد»، «مجموعه آثار انتقادی لوتر»، «مباحث لوتر بین سال‌های 1535 و 1545 میلادی در دانشگاه ویتینبرگ»، نوشتارهای منتخب»، «اصول اصلاحات»، «دربارۀ یهودیان و دورغهای آنان».
مارتین لوتر 18 فوریۀ سال 1546 درگذشت. آرامگاه لوتر در شهر ویتنبرگ قرار دارد.

درباره ترجمه فارسی کتاب «آزادی مومن مسیحی»
کتاب «آزادی مومن مسیحی و چند اثر کوتاه دیگر» توسط «محمد صبائی» به فارسی ترجمه شده است. نشر کرگدن چاپ و نشر کتاب را برای علاقه‌مندان به عهده داشته است.

رتبه کتاب «آزادی مومن مسیحی» در گودریدز: 4.3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم