کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | زناشویی | دگرگونی عشق و صمیمیت
دگرگونی عشق و صمیمیت شابک: 9786002537669 208 صفحه 200 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 دگرگونی صمیمیت آنتونی گیدنز حسن چاوشیان علوم انسانی روانشناسی زناشویی

1,275,000 ریال 1,700,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ چهارم

کتاب «دگرگونیِ عشق و صمیمیت» نوشته آنتونی گیدنز
جنسینگی، عشق و شهوت در جوامع مدرن
The transformation of intimacy : sexuality, love, and eroticism in modern societies, 1992.
کتاب «دگرگونیِ عشق و صمیمیت» نوشته آنتونی گیدنز به بررسی روابط جنسی و عشق می‌پردازد. آیا عشق‌ورزی ستمگر است؟ آیا کنترل جنسی زنان توسط مردان از خصایص زندگی مدرن است؟ آیا مطالعات جنسینگی با عشق همراه است؟
گیدنز در کتابش توضیح می‌دهد که روابط جنسی افراد چطور در جوامع غربی و به دنبال آن دیگر کشورها دچار تغییر و تحول شده است. امروزه از روابط جنسی و صمیمیتی که از قبل می‌شناختیم تقریبا خبری نیست. او بخشی از کتاب «دگرگونیِ عشق و صمیمیت» را با توجه به آرای فوکو بازگو می‌کند. به گفتۀ گیدنز کتاب همان قدر که دربارۀ عشق است به همان اندازه هم دربارۀ جنسیت نوشته شده است.
درباره کتاب «دگرگونیِ عشق و صمیمیت»
کتاب علاوه بر توضیحاتش درباره جنسینگی موارد دیگری مانند عواطف و صمیمیت را بررسی می‌کند. نویسنده در هر بخش با مواردی از وابستگی و دلبستگی می‌کوشد با زبانی قابل درک توضیحاتی ارائه کند.
فهرست مندرج در کتاب عبارت است از: «آزمایش‌های روزمره، روابط، جنسینگی»، «آرای فوکو دربارۀ جنسینگی»، «عشق رمانتیک و دلبستگی‌های دیگر»، «عشق، تعهد و رابطۀ‌ ناب»، «عشق، رابطۀ جنسی و اعتیادهای دیگر»، «معنای جامعه‌شناختی هم‌وابستگی»، «آشفتگی شخصی، گرفتارهای جنسی»، «تناقض‌های رابطۀ ‌ناب»، «جنسینگی، سرکوب، تمدن» و «صمیمیت به مثابه دموکراسی»
در بخشی از کتاب با عنوان «ازدواج، جنسینگی و عشق رمانتیک» می‌خوانیم:
در اروپای پیشامدرن اکثر ازدواج‌ها نه بر مبنای جاذبۀ جنسی متقابل بلکه براساس مصلحت اقتصادی منعقد می‌شد. در میان فقرا ازدواج وسیله‌ای برای سازماندهی نیروی کار زراعی بود. در زندگی‌هایی که تخته‌بند کار سنگین و بی‌امان بودند مجالی برای شور و سودای جنسی باقی نمی‌ماند. گفته‌اند در میان روستاییان سدۀ هفتم فرانسه و آلمان، بوسیدن و نوازش کردن و سایر شکل‌های رفتار احساسی ملازم با رابطۀ جنسی بین زن و شوهرها رایج نبود. با این‌همه، برای مردان به دفعات پیش می‌آمد که روابط جنسی فرا ازدواجی داشته باشند. فقط در میان گروه‌های اشراف بود که زنان «محترم» از مجوز جنسی آشکار برخوردار بودند. آزادی جنسی ناشی از قدرت و جلوه‌ای از قدرت است؛ در میان اقشار اشرافی، در بعضی زمان‌ها و مکان‌ها، زنان به میزان شایانی از الزامات تولیدمثل، و کار روزمره آزاد بودند، و می‌توانستند لذت جنسی مستقل خود را دنبال کنند. البته این هیچ ربطی به ازدواج نداشت. به نظر می‌رسد اکثر تمدن‌ها قصه‌ها و اسطوره‌هایی خلق کرده‌اند با این پیام که کسانی که در پی ایجاد دلبستگی‌های پایدار و دائمی از طریق عشق پرشور باشند، عاقبت‌به خیر نخواهند شد.
درباره نویسنده کتاب «دگرگونیِ عشق و صمیمیت»
آنتونی گیدنز جامعه‌شناس شناخته‌شده بریتانیایی است. او در 18 ژانویه سال 1938 در لندن متولد شده است. گیدنز برای اهالی جامعه‌شناسی و در محافل علمی آکادمیک به دلیل نظریه ساختاربندی و نگاه ‌کل‌نگرانه به جامعه‌های مدرن شناخته می‌شود. آنتونی گیدنز جامعه‌شناسی است که تاکنون توانسته به علم جامعه‌شناسی چیزهایی بیفزاید. همچنین او لقب بهترین سخنران و بهترین استاد دانشگاه را نیز کسب کرده است.
گیدنز از خانواده‌ای متوسط بود و نخستین فرد از اعضای خانواده که توانست به دانشگاه برود. او در دانشگاه هال مدرک کارشناسی دریافت کرد. سپس کارشناسی‌ ارشد را از مدرسه علوم ‌اقتصادی و سیاسی لندن و مدرک دکترایش را از کمبریج دریافت کرد.
سال 1985 گیدنز انتشارات پولیتی را بنیان‌گذاری کرد که یکی از کارهای گسترده‌اش انتشارات در حوزه علوم اجتماعی بود. بین سالهای 1997 تا 2003 نیز گیدنز ریاست LSE را به عهده داشت و عضو شورای مشورتی بنیاد تحقیقات خط مشی بریتانیا هم بود. از دیگر فعالیت‌های گیدنز می‌توان به زمان ریاست جمهوری تونی ‌بلر اشاره کرد که او در سمت مشاور نخست وزیر بریتانیا بود.
سال 2004 به گیدنز مقام اشرافی مادام‌العمر بارون اعطا شد و سپس از سوی حزب کارگر در مجلس لردهای (اعیان) بریتانیا نشست. آنتونی گیدنز از چهره‌های معتبر و شناخته شده و صاحب صدا در بریتانیا است.
گیدنز 34 کتاب و 200 مقاله دارد و در آثارش تقریبا توانسته تمامی معاصران را مورد نقد و تحلیل قرار بدهد. او در انسان‌شناسی، امور اقتصادی، سیاسی، تاریخ، فلسفه، باستان‌شناسی و روانشناسی نیز صاحب‌نظر است.
از آثار او می‌توان به «جهان لغزنده است»، «جامعه‌شناسی»، «پیامدهای مدرنتیته»، «راه سوم: بازسازی سوسیال دموکراسی»، «فراسوی چپ و راست»، «مدرنتیه و هویت شخصی» و «در دفاع از جامعه‌شناسی» اشاره کرد.
درباره ترجمه فارسی کتاب «دگرگونیِ عشق و صمیمیت»
کتاب «دگرگونیِ عشق و صمیمیت» با عنوان فرعی جنسینگی، عشق و شهوت در جوامع مدرن را حسن چاوشیان به فارسی برگردانده است. بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه چاپ و نشر کتاب را به عهده داشته است.
حسن چاوشیان پژوهشگرحوزه جامعه‌شناسی و مترجم ایرانی است. او همچنین دانشیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه گیلان است. حسن چاوشیان سال 1341 در شهر تبریز به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی را سال 1365 در رشته علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی دانشگاه تهران شروع کرد. چاوشیان مدرک دکترای خود را سال 1380 از دانشگاه تهران در رشته جامعه‌شناسی دریافت کرد. چاوشیان تاکنون کتاب‌های بسیاری در زمینه تخصصی‌اش برای علاقه‌مندان به فارسی ترجمه کرده است.
رتبه کتاب «دگرگونیِ عشق و صمیمیت» در گودریدز: 3.1 از 5

ادامه keyboard_arrow_down