کتاب | علوم انسانی | فلسفه | اندیشه و تفکر | جان های رواقی: چگونه فیلسوفانه زندگی کنیم
جان های رواقی: چگونه فیلسوفانه زندگی کنیم شابک: 9786002538123 464 صفحه 430 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 770 رواقی: چگونه فیلسوفانه زندگی کنیم رایان هالیدی استیفن هنزلمن فرزانه بیطرفان علوم انسانی فلسفه اندیشه و تفکر

2,235,000 ریال 2,980,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ سوم

کتاب «جان‌های رواقی» نوشته رایان هالیدی/ استیفن هنزلمن
چگونه فیلسوفانه زندگی کنیم، 366 تأمل روزانه در باب، حکمت، استقامت و هنر زیستن
The Daily Stoipc:366 meditation on wisdom Perseverance and the art of living.
آیا در زندگی روزمره از مسائل گوناگونی رنج می‌برید؟ مسئولیت مادر/پدر بودن دارید؟ آیا بی‌حوصله‌اید یا آنقدر پر مشغله که فرصت کم دارید؟ همه ما هر طور که زندگی کنیم، همراه با مشکلات و مسائل خود در حال تجربه‌های تازه‌ای هستیم. رایان هالیدی و استیفن هنزلمن بر این باور هستند که در هر شرایطی حکمت‌های رواقیون می‌تواند به ما یاری و کمک کند. کتاب «جان‌های رواقی» نوشته رایان هالیدی و استیفن هنزلمن بر عبارت‌هایی از شخصیت‌های فلسفی تمرکز دارند که بتواند یاری‌کننده در زندگی روزمره باشد.
خردمندی‌های با ارزش و شخصیت‌های موفق هیچگاه کهنه نمی‌شوند. در اوایل قرن سوم پیش از میلاد مکتبی فلسفی به نام رواقی‌گری توسط زنون کیتیومی در آتن بنا نهاده شد. عنوان مکتب از واژه یونانی استوآ به معنی رواق گرفته شده است. زیرا زنون در رواق به شاگردانش تعلیم می‌داد. کتاب کوشیده تا با کمک حکمت رواقی به کیفیت زندگی روزمره افراد کمک کند. بنابراین کتاب با زبانی ساده و قابل درک نوشته شده است تا برای همگان مناسب باشد. همچنین کتاب 366 روز بینش و تمرین از حکمت رواقیون را برگزیده که خوانندگان بتوانند هر روز با درس‌هایی جذاب و پرمعنا همراه شوند.
هدف کتاب «جان‌های رواقی» کمک به کیفیت بهتر زندگی و مراقبه است. کتاب برای دوستداران و علاقه‌مندان به مطالعۀ خودیاری مناسب است.
مروری بر کتاب «جان‌های رواقی»
کتاب می‌کوشد با کمک رویکردهای فلسفی به زندگیِ بهتر کمک کند. کتاب حاضر براساس سه حوزه ادراک، کنش و اراده دسته‌بندی شده است و برای هر ماه سال خصلت ویژه‌ای مورد تأکید قرار می‌گیرد. هر کدام از قسمت‌ها خواننده را با مضامینی آشنا می‌کنند تا شیوه‌ای تازه برای عمل کردن و اندیشیدن داشته باشد. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند، تا اگر خواننده موافق است دفتر یادداشتی تهیه کند و یک تفکر و مراقبه‌های روزانه، همچنین واکنش‌های خود را در آن یادداشت کند. کتاب در انتها با تمرینات برای زندگی خوب به پایان می‌رسد.
کتاب «جان‌های رواقی» دارای سه بخش است. بخش اول «حوزۀ ادراک» نام دارد و با ماه فرودین: وضوح ذهن، اردیبهشت: شورها و احساسات، خرداد: آگاهی و تیر: تفکر بی‌غرض و عاری از تعصب، دسته‌بندی می‌شود. بخش دوم: حوزۀ عمل و کنش است که موارد، مرداد: کار درست، شهریور: حل مسئله، مهر: وظیفه، آبان: عمل‌گرایی در آن گنجانده شده است. عنوان بخش سوم کتاب حوزۀ خواست و اراده است که با زیر بخش‌هایی با نام آذر: بردباری و نرمش‌پذیری، دی: فضیلت و مهربانی، بهمن: پذیرفتن/ عشق به سرنوشت، اسفند: اندیشیدن در باب فناپذیری دسته‌بندی شده است.
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
آنچه زیاده‌روی‌های بی‌ضرر به‌شمار می‌آوریم می‌توانند به راحتی به اعتیادهایی تمام عیار تبدیل شوند. با خوردن قهوه در صبح شروع می‌کنیم، و چیزی نمی‌گذرد که دیگر نمی‌توانیم بدون آن روزمان را شروع کنیم. ایمیل‌هایمان را چک می‌کنیم، چون بخشی از کارمان است، و چیزی نمی‌گذرد که چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم که این عادت‌های بی‌ضرر سر در کارِ نابودی زندگی‌مان گذاشته‌اند.
رفتارهای اجباری و وسواسی و رانه‌ها و سائق‌هایی که داریم نه تنها آزادی و استقلال‌مان را می‌فرسایند، بلکه وضوح ذهنی‌مان را نیز تیره‌وتار می‌سازند. فکر می‌کنیم تحت کنترل قرار گرفته‌ایم ـ اما آیا واقعا همین‌طور است؟ به قول یکی از معتادها، اعتیاد زمانی است که «آزادی‌مان برای پرهیز کردن را از دست» داده‌ایم؛ بیایید این آزادی را بازپس بگیریم.
این‌که اعتیاد مزبور برای شما چیست، می‌تواند فرق کند: نوشابه؟ مواد مخدر؟ شکوه و گلایه؟ غیبت؟ اینترنت؟ جویدن ناخن؟ اما شما باید تواناییِ پرهیزتان را بازپس بگیرید، چون وضوح ذهن و تسلط بر نفس‌تان درون آن نهفته است.
درباره نویسندگان کتاب «جان‌های رواقی»
رایان هالیدی کارآفرین، بازاریاب و نویسندۀ آمریکایی است. هالیدی پس از اینکه در سن نوزده سالگی از دانشگاه انصراف داد، وارد کار حرفه‌ای شد. او زمان اندکی را در دانشگاه کالیفرنیا گذراند و در رشته‌های علوم سیاسی و نویسندگی خلاق تحصیل کرد. هالیدی همچنین مدیر بازاریابی نهادهای مختلفی بود و در تحریریه روزنامه Observer هم کار کرده است.
او نویسندۀ کتاب‌های پرفروشی مانند: «مانع خود همان راه است»، «غرور خود همان دشمن است»، «موسوم به سکون خود همان کلید است» است.
کتاب‌های هالیدی به سی زبان در دنیا ترجمه شده است و بیش از دو میلیون نفر تاکنون کتاب‌ها را خوانده‌اند.
استیفن هنزلمن فروشندۀ کتاب، ناشر و کارگزار ادبی است. او در دانشکدۀ دانشگاه هاروارد تحصیل کرده است و از دانشگاه مذکور کارشناسی ارشد دارد. استیفن هنزلمن همزمان در گروه فلسفۀ دانشگاه هاروارد مطالعاتی درباره فلسفه داشته است.
درباره ترجمه فارسی کتاب «جان‌های رواقی»
کتاب «جان‌های رواقی» با عنوان فرعی «چگونه فیلسوفانه زندگی کنیم، 366 تأمل روزانه در باب، حکمت، استقامت و هنر زیستن» را فرزانه بیطرفان به فارسی ترجمه کرده است. کتاب توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است. ترجمۀ دیگری از کتاب با عنوان «کتاب روزنگار رواقی‌گری» توسط علیرضا خزائی از نشر میلکان در بازار کتاب ایران موجود است.
رتبه کتاب «جان‌های رواقی» در گودریدز: 4.8 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم