کتاب | علوم انسانی | مدیریت | عمومی | 10 مقاله که باید خواند درباره مدیریت بین فرهنگ ها
10 مقاله که باید خواند درباره مدیریت بین فرهنگ ها شابک: 9786227255287 164 صفحه 180 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 مقاله باید خواند درباره مدیریت فرهنگ هاروارد بیزینس ریویو سید محمد تقی زاده مطلق علوم انسانی مدیریت عمومی

442,500 ریال 590,000 ریال

ناشر: هنوز

چاپ یکم

مجموعه کتاب‌های 10مقاله که باید خواند: دربارۀ مدیریت بین فرهنگ‌ها» نوشته «هاروارد بیزینس ریویو»
HBRs 10 Must Reads for New Managers
مجموعه کتاب‌های «10‌مقاله که باید خواند» نوشته نویسندگان مرکز معتبر «هاروارد بیزینس ریویو» است. این مجموعه شامل 14 کتاب در زمینه اقتصاد و مدیریت است. مقاله‌های سودمندی که برای کیفیت بهتر در کسب و کار استفاده می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند هر یک از کتاب‌ها را به صورت جداگانه و تک جلدی بر حسب نیاز خود تهیه نمایند. اگر چه این مجموعه مناسب برای مدیرانِ شرکت‌ها و گرو‌ه‌ها و سازمان‌هاست، اما افرادی هم که مدیر نیستند، می‌توانند از کارایی و توصیه‌های ارائه شده درکتاب‌ها بهره‌ ببرند. مجموعه «10مقاله که باید خواند» برای بالابردن سطح کیفیت افراد در رابطه با مدیریت، برنامه‌ریزی راهبردی،‌ تحول سازمانی، ارتباط مدیر با کارمندان و بسیاری دیگر از موارد کلیدی در حوزه مدیریت مفید است. تبعیض یکی از مواردی است که در شرکت‌ها زیاد با آن مواجه می‌شویم که از نظر اخلاقی و قانونی هم مورد پسند نیستند. متنوع‌سازی یکی از ابزارهای خوب برای کسب و کار است.
اگر دوست دارید درباره تنوع در شرکت‌ها و تأثیرات مثبت آن نکته‌های ارزشمندی را بدانید؛ کتاب ‌«‌10مقاله که باید خواند: دربارۀ مدیریت بین فرهنگ‌ها» را مطالعه کنید. مطالعه این کتاب حتی برای افرادی که مدیر گروه و یا تیمی نیستند نیز، سودمند است.
مروری بر کتاب «10 مقاله که باید خواند: دربارۀ مدیریت بین فرهنگ‌ها»
فهرست کتاب عبارت است از: هوش فرهنگی، مدیریت تیم‌های چند فرهنگی، لورئال در روابط چند فرهنگی تبحر پیدا می‌کند، از تفاوت‌ها ارزش بسازید، حرکت در میدان مین فرهنگی، تعارض میان ارزش‌ها، زبان کسب وکار جهانی انگلیسی است، ده قاعده برای مدیریت نوآوری جهانی، گم‌شده در ترجمه، روش درست مدیریت مدیران اعزامی به خارج
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
اغلب مردم فکر می‌کنند متنوع‌سازی نیروی کار به معنای بالا بردن نسبت ترکیبات نژادی، ملی، جنسیتی یا طبقاتی یا، به عبارت دیگر، استخدام و حفظ افرادی از «گروه‌های هویتی» است که سنتا کمتر از نسبت واقعی‌شان در جمعیت در نیروی کار حضور داشتند. شش سال پیش با قرار دادن این فرض رایج به عنوان نقطۀ شروع به تحقیق دربارۀ پیوند آن با اثربخشی سازمانی پرداختیم. خیلی زود متوجه شدیم اگر متنوع‌سازی را حفظ تناسب گروه‌های هویتی در نیروی کار بدانیم، به اثربخشی لطمه وارد می‌شود.
سازمان‌ها معمولا در مدیریت متنوع‌سازی یکی از دو مسیر زیر را اختیار می‌کنند. آن‌ها به نام برابری و عدالت، زنان و رنگین‌پوستان را به حضور در سازمان تشویق می‌کنند. یا آن‌ها را در مشاغل مجزایی قرار می‌دهند که به طور مشخص به وضعیت آن‌ها مربوط باشد و برای مثال کارهایی به آن‌ها محول می‌کنند که آن‌ها را در تعامل با مشتریان گروه هویتی خودشان قرار می‌دهد. معمولا آمریکاییانِ آفریقایی‌تبار فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی به بازاریابی محصولات در محلات فقیرنشین مشغول می‌شوند؛ هیسپانیک‌ها اغلب به هیسپانیک‌ها کالا می‌فروشند یا برای شعب آمریکایی لاتین شرکت‌ها کار می‌کنند. شرکت‌ها در این‌گونه موارد بر اساس این فرض عمل می‌کنند که فضیلت اصلی گروه‌های هویتی آن است که مردم خود را خوب می‌شناسند. این فرض محدود است و فعالیت‌های متنوع‌سازی را محدود می‌کند و به آن‌ها زیان می‌رساند.
نظر ما این است که متنوع‌سازی از صرف بالا بردن تعداد افراد وابسته به گروه‌های هویتی گوناگون در لیست حقوق فراتر می‌رود و چنین اقدامی صرفا گام نخست در مدیریت یک گروه کار متنوع برای تأمین بیشترین سود برای سازمان به شمار می‌رود. متنوع‌سازی را باید به معنای دیدگاه‌ها و رویکردهای گوناگونی به کار فهمید که اعضای گروه‌های هویتی متفاوت با خود به همراه می‌آورند.
درباره نویسنده کتاب «10مقاله که باید خواند: دربارۀ مدیریت بین فرهنگ‌ها»
هاروارد بیزینس ریویو مرجعی پیشتاز در تفکر مدیریت هوشمند است. این مرجع از طریق مجله 11، محتوای دیجیتالی و ابزارهای منتشر شده در HBR.org با بینشی از تجارت و تجربه‌های کاربردی در اختیار کلیه متخصصان در دنیا قرار می‌دهد. هدف از این کار هدایتی مفید و مناسب در حوزه مدیریت و اقتصاد است.
کتاب‌های دیگری هم توسط نویسندگان این مرجع معتبر منتشر شده‌اند که همگی در حوزه اقتصاد هستند. کتاب «10مقاله که باید خواند درباره تصمیم‌گیری»، «10مقاله که باید خواند درباره بازاریابی استراتژیک»، «10‌مقاله که باید خواند درباره تیم»، «10مقاله که باید خواند درباره رهبری»، «10مقاله که باید خواند درباره ارتباطات»، «10مقاله که باید خواند درباره نوآوری»، «10مقاله که باید خواند درباره مدیریت تغییر»، «10مقاله که باید خواند درباره مدیریت افراد»، «10مقاله که باید خواند درباره هوش هیجانی»، «10 مقاله که باید خواند درباره استراتژی»، «10 مقاله که باید خواند درباره همکاری»، «10مقاله که باید خواند درباره مدیران جدید»
درباره ترجمه فارسی کتاب «10 مقاله که باید خواند: درباره مدیریت بین فرهنگ‌ها»
مجموعه کتاب‌های «10مقاله که باید خواند» و همین‌طور کتاب «10 مقاله که باید خواند: دربارۀ مدیریت بین فرهنگ‌ها» توسط «سیدمحمد تقی‌زاده مطلق» به فارسی ترجمه شده است. انتشارات «هنوز» چاپ و نشر کتاب را به عهده داشته است.
رتبه کتاب «10 مقاله که باید خواند: دربارۀ مدیریت بین فرهنگ‌ها» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده