کتاب | علوم انسانی | مدیریت | بازاریابی و فروش | سود و دیگر هیچ
سود و دیگر هیچ شابک: 9786007677810 368 صفحه 360 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1500 دیگر مایک میکالوویتز علی نجار علوم انسانی مدیریت بازاریابی و فروش

1,332,000 ریال 1,480,000 ریال

ناشر: آریانا قلم

چاپ دوم

درباره کتاب «سود و دیگر هیچ» نوشته مایک میکالوویتس
سیستمی برای تغییر نگاه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به سود
Profit First: Transform Your Business from a Cash_Eating Monster to a Money_Making Machine
سود دهی مالی در پایان سال یکی از مهترین دغدغه‌های مدیران در سازمانها و شرکت‌ها محسوب می‌شود. اگر به عنوان مالک یا بنیانگذار کسب‌وکارها با سود کمتر در پایان سال مالی مواجه شوید چه اقداماتی انجام می‌دهید؟ نخستین تفکر و واکنش‌تان درباره سوددهی چیست؟ دنیای مدرن امروز برای کسب‌وکار با گذشته تفاوت‌های زیادی دارد. افراد بسیاری کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی می‌کنند. آنها دوست دارند به شیوۀ خود کارآفرین باشند و استقلال مالی داشته باشند. اگر چه کسب‌وکار مستقل و آزادی مالی بسیار مورد توجه افراد است، اما فراموش نکنیم که افراد در این مسیر باید بیشتر و سخت‌تر کار کنند. اما برخی مواقع با وجود تلاش‌های بسیار کارآفرینان و سخت‌کوشی مداوم و استفاده از پس‌اندازها برای خرج کسب‌وکار اما سوددهی در کار نیست و تمام درآمدها صرف هزینه‌ها می‌شود! این پرسش برای افراد مستقل و کارآفرین و مدیران مربوطه ایجاد می‌شود که اگر سخت‌کوشی راه مناسبی بوده پس سود کجاست؟ زیرا سود یک اتفاق و رویداد نیست، بلکه بخش مهمی از کسب‌وکار محسوب می‌شود. مایک میکالوویتس در کتاب «سود و دیگر هیچ» به این موضوع مهم پرداخته است. کتاب «سود و دیگر هیچ» با روایت‌های داستان‌گونه برای مدیرانی که در سوددهی دچار معضل هستند مناسب است.
درباره کتاب «سود و دیگر هیچ»
کتاب «سود و دیگر هیچ» در یازده فصل به داستان شرکت‌های زیادی اشاره می‌کند. فهرست کتاب عبارت است از: «کسب‌وکار شما هیولایی مهارنشدنی و پول‌خوار است»، «اصول پایۀ نخست سود»، «به کار بستن نخست سود و کسب‌وکار»، «ارزیابی سلامت کسب‌وکار»، «درصدهای تخصیص»، «جاری سازی نخست سود»، «بدهی‌تان را از بین ببرید»، «پول را در دل کسب‌وکارتان بیابید»، «تکنیک‌های پیشرفتۀ نخست سود»، «زندگی به سبک نخست سود» و «چگونه جلوی از هم پاشیدن آن را بگیریم».
میکالوویتس عقیده دارد: اغلب کسب‌وکارها دنبال سود بیشتر هستند و دیگر روش‌ها و فرمول‌های گذشته جواب نمی‌دهد. پس این افراد برای اینکه بتوانند کسب‌وکارشان را پویا و زنده نگه دارند باید شیوه‌ها و رویکردهای بدیع و متفاوتی را اتخاذ کنند. میکالوویتس همچنین می‌گوید: برداشت سود بر پرداخت بدهی اولویت دارد؛ بنابراین اول سودتان را بردارید بعد بدهی‌هایتان را بپردازید. شرکتهایی که از روش‌ها و راهبردهای میکالوویتس پیروی کردند و به موفقیت رسیدند در کتاب به توضیح می‌پردازند. همچنین نویسنده در کتابش تجربۀ زیسته‌اش را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. میکالوویتس می‌نویسد: «نخست سود جواب می‌دهد، چون تلاش نمی‌کند شما را اصلاح کند. شما سخت کار می‌کنید، ایده‌های خوبی دارید و در حال حاضر تمام توان خود را به کسب‌وکارتان اختصاص داده‌اید. سیستم نخست سود به‌گو‌نه‌ای طراحی شده تا با همین فردی که الان هستید جواب بدهد. شما نیازی به اصلاح ندارید. سیستم است که باید اصلاح شود....» نویسنده سپس در این رابطه مثالهایی را بازگو می‌کند که برای خواننده ملموس و قابل درک باشند و ادامه می‌دهد: «اگر سودآور نیستید، فرضیۀ بدیهی این است که با سرعت کافی رشد نکرده‌اید. رفقا، خبری برایتان دارم. شما هیچ مشکلی ندارید و نیازی نیست تغییر کنید. آنچه اشتباه است و نیاز به تغییر دارد فرمول قدیمی محاسبل سود است. شما می‌دانید دربارۀ کدام فرمول صحبت می‌کنم: (سود = هزینه _ فروش‌). این فرمول خشن، زنگارگرفته و نخ‌نما شده که بوی کهنگی می‌دهد در نگاه اول منطقی به نظر می‌رسد...»
در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
ادارۀ کسب و کارهای کوچک اعلام کرده است که فقط در ایالات متحدۀ آمریکا 28 میلیون کسب‌وکار کوچک وجود دارد. از نظر این سازمان، کسب‌وکار کوچک به شرکتی اطلاق می‌شود که دارای درآمد سالانۀ 25 میلیون دلار یا کمتر است. کسب‌وکار من هم در همین دسته قرار می‌گیرد و گمان می‌کنم کسب‌وکار شما هم این‌گونه باشد. وای! این حتی شامل کسب‌وکار جاستین بیبر هم می‌شود (کسب‌وکار کوچک) فروش موسیقی او در سال گذشته فقط 18 میلیون دلار درآمدزایی داشته است. بنابراین فقط در ایالات متحدۀ آمریکا 28 میلیون نفر از ما کارآفرینان «عجیب و غرییب» وجود دارد. وقتی‌که به کل خانوادۀ کارآفرینی جهانی نگاه کنید، خواهید دید که تعداد کسب‌وکارهای کوچک از 125 میلیون هم فراتر خواهد رفت. این تعداد کارآفرین بسیار زیاد است، تعداد زیادی از افراد جسور، باهوش و با اراده که به این نتیجه رسیده‌اند چیز ارزشمندی برای ارائه به دنیا دارند و شانس خود را برای ساختن چیزی با آن امتحان کردند. همین شما، دوست من، کارآفرینید. ممکن است در ابتدای مرحلۀ راه‌اندازی باشید و برنامه‌ها و رؤیاهایتان را روی دستمال سفره نوشته باشید (یا روی دستمال توالت ـ رفقای کارآفرین دستمال توالت خودم، شما خودتان می‌دانید که چه کسی هستید!). اگر تازه دارید شروع می‌کنید، این کار به شما هم کمک می‌کند. شما از همان روز نخست بر روی سودتان تمرکز می‌کنید و بدین ترتیب سلامت روان و حساب بانکی‌تان را حفظ خواهید کرد و در یک کلام خودتان را نجات خواهید داد. شاید کسب‌وکاری ایجاد کرده‌اید یا یکی از آنها را مدیریت می‌کنید.
نویسنده کتاب «سود و دیگر هیچ»
مایک میکالوویتس
درباره ترجمه فارسی کتاب «سود و دیگر هیچ»
کتاب «سود و دیگر هیچ» با عنوان فرعی «سیستمی برای تغییر نگاه کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به سود» را علی نجار به فارسی برگردانده است. انتشارات آریانا قلم چاپ و نشر کتاب را برای علاقه‌مندان حوزۀ کسب‌وکار به عهده داشته است.
رتبه کتاب «سود و دیگر هیچ» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم