کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | عمومی | کاوشی درونی
کاوشی درونی شابک: 9786006454665 320 صفحه 310 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 کاوشی درونی رابرت جانسون آرش منجم علوم انسانی روانشناسی عمومی

1,264,000 ریال 1,580,000 ریال

ناشر: بینش نو

چاپ یکم

کتاب «کاوش درونی» نوشتۀ رابرت جانسون
ضمیر ناهشیار چه نقشی در زندگی واقعی ما ایفا می‌کند و چگونه می‌توان از آن برای رشد فردی سود جست؟ کتاب «کاوش درونی: کاربست رؤیاها و تخیل فعال برای رشد فردی»، با عنوان اصلی Inner Work: Using Dreams & Active Imagination for Personal Growth: Using Dreams and Active Imagination for Personal Growth، کتابی است در حوزۀ خودیاری که کارکرد رؤیاها و تخیل فعال را در رشد فردی انسان‌ها نشان می‌دهد.
رابرت جانسون در کتاب «کاوش درونی»، با اتکا به روانشناسی کارل گوستاو یونگ، از امکاناتی سخن می‌گوید که ضمیر ناهشیار در اختیار انسان قرار می‌دهد تا آدمی به کمک آن امکانات بتواند به رشد فردی دست یابد.
کتاب «کاوش درونی» پیوندی است میان ناخودآگاه و ضمیر ناهشیار و زندگی روزمره و عملی آدمی. نویسنده در این کتاب بر آن است که نشان دهد تخیل و رؤیا، همان‌گونه یونگ در نظریاتش بیان می‌کند، اموری غیرواقعی نیستند و با واقعیت زندگی ما مرتبطند و منابعی غنی برای خودشناسی و رسیدن به آرامش درونی در اختیارمان می‌گذارند.
متن اصلی کتاب «کاوش درونی: کاربست رؤیاها و تخیل فعال برای رشد فردی» اولین بار در سال 1986 منتشر شده است.
کتاب «کاوش درونی» کتابی است مناسب برای علاقمندان مباحث روانشناسی و روانکاوی و به‌ویژه علاقمندان نظریات یونگ در این حوزه و کسانی که به دنبال کارکردهای عملی روانکاوی هستند و می‌خواهند از طریق روانکاوی، خود را بهتر بشناسند و زندگی خودشان را رضایتخبش‌تر کنند و بر مشکلات و بحران‌ها و تعارض‌های زندگی‌شان فائق آیند.

مروری بر کتاب «کاوش درونی»
رابرت جانسون در کتاب «کاوش درونی» بر آن است که نشان دهد ضمیر ناهشیار از آنچه فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است و در درون ما زندگی می‌کند. او در این کتاب از مجراهایی که ناهشیار از طریق آن‌ها عمل می‌کند و زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد سخن می‌گوید و از اینکه ناهشیار از چه راه‌هایی جلوه‌گر می‌شود.
آن‌گونه که در کتاب «کاوش درونی» مطرح می‌شود، حضور ضمیر ناهشیار در متن زندگی واقعی ما نه یک تهدید، بلکه یک فرصت است. ضمیر ناهشیار، چنانکه رابرت جانسون در کتاب «کاوش درونی» با استناد به آرای کارل گوستاو یونگ توضیح می‌دهد، گنجینه‌ای از ذخایری است که می‌توانند ما را در خودشناسی و رشد شخصیت‌مان یاری کنند.
جانسون در کتاب «کاوش درونی» ما را به سفری در قلمرو ناخودآگاه می‌برد و این قلمروِ پهناور را پیش روی ما نمایان می‌کند. او در این کتاب از رؤیا و تخیل به‌عنوان دو راهی سخن می‌گوید که ناهشیار از آن‌ها به بخش هشیار ذهن ما راه می‌یابد و با آن وارد مکالمه می‌شود.
به‌اعتقاد رابرت جانسون در کتاب «کاوش درونی»، ما برای اینکه خودمان را بهتر بشناسیم و به انسان‌هایی کامل‌تر و یکپارچه‌تر تبدیل شویم نیاز به برقراری ارتباط با بخش ناهشیار ذهن خود و صمیمی‌تر شدن با درونمان، یعنی جایی که ناهشیار در آن لانه کرده است، داریم و برای درک ناهشیار نیز باید زبان نمادین آن را بشناسیم و دریابیم که ناهشیار به چه زبانی با بخش هشیار ذهن ما سخن می‌گوید.
کتاب «کاوش درونی: کاربست رؤیاها و تخیل فعال برای رشد فردی» از مقدمه‌ای با عنوان «ناهشیار و زبان آن»، سه بخش با عنوان‌های «در جستجوی ناهشیار»، «کاوش در رؤیاها»، «تخیل فعال» و بخشی با عنوان «شرح دکتر رابرت مرادی بر بندی از رؤیاها، خاطرات، و تأملات یونگ» تشکیل شده است.
در بخشی از کتاب «کاوش درونی» می‌خوانید: «ناهشیار جهانی شگفت‌آور مملو از نیروها، قدرت‌ها، هوشمندی‌ها و حتی "شخصیت‌های" متمایزی است که گرچه آنها را ندیده و نشناخته باشیم ولی درون ما زندگی می‌کنند. قلمرو ناهشیار بسیار وسیع‌تر از آنی است که بیشتر ما می‌فهمیم؛ به قدری وسیع که [گویی] به موازات زندگی روزمره ما حیات دیگری برای خودش دارد. ناهشیار سرمنشأ پنهان بیشتر افکار، احساسات و رفتارهای ماست. ناهشیار بر ما از راه‌هایی اثر می‌گذارد که چون جملگی خارج از انتظار ما هستند، قدرتمندتر هم می‌شوند.
بیشتر ما وقتی اصطلاح "ناهشیار" را می‌شنویم معنایش برایمان غریبه نیست. گویی همه ما درکی شهودی از معنای آن داریم. این اصطلاح به خیل انبوهی از تجربه‌های کوچک و بزرگ زندگی روزمره‌مان گره خورده است.»

دربارۀ رابرت جانسون، نویسندۀ کتاب «کاوش درونی»
رابرت الکس جانسون (Robert Alex Johnson)، متولد 1921 و درگذشته به سال 2018، روان‌درمانگر امریکایی است. جانسون از تحلیل‌گرانِ پیروِ مکتب کارل گوستاو یونگ بود. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «زن: درک روان‌شناسی زن»، «تکامل آگاهی: از دن‌کیشوت تا فاوست»، «اسطوره‌ی جام مقدس: سفر قهرمانی مرد امروز»، «عشق رمانتیک: درک روانشناسی عشق رمانتیک»، «زنانگی از دست رفته و چگونگی احیای آن»، «مرد ایده‌آل: مؤثرترین راهکارهای محبوبیت در میان زنان زندگی»، «زندگی نزیسته‌ات را زندگی کن» و «طلای درون: نقشه‌ی راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «کاوش درونی»
کتاب «کاوش درونی: کاربست رؤیاها و تخیل فعال برای رشد فردی» با ترجمه و مقدمۀ آرش منجم در انتشارات بینش نو منتشر شده است. آرش منجم، مشاور، روانشناس، هیپنوتراپیست و مترجم ایرانی است. او، به‌جز کتاب «کاوش درونی»، کتاب «مشکل همیشه افسردگی نیست: کاربرد مثلث تغییر در گوش دادن به تن، کشف احساسات، و پیوند با اصل خود» را نیز با همکاری محمدعرفان معماریان به فارسی ترجمه کرده است.

رتبۀ کتاب «کاوش درونی» در گودریدز: 4.29 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم