کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار میکنیم ؟
چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار میکنیم ؟ شابک: 9786227668254 98 صفحه 110 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 همیشه همان اشتباهات تکرار میکنیم خوان-داوید نازیو علی حسن زاده علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

517,500 ریال 690,000 ریال

ناشر: لگا

چاپ دوم

کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟» نوشتۀ خوان – داوید نازیو
کتابی روان‌شناسانه دربارۀ ناخودآگاه و تکرار. کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟ جستاری روانکاوانه درباب ناخودآگاه و تکرار» کتابی است که در آن با رویکردی روان‌شناختی به تکرار و رابطۀ آن با ضمیر ناخودآگاه و نیز وجوه مثبت و منفی تکرار و راهکارهای درمان تکرار پرداخته می‌شود.
خوان – داوید نازیو در کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟»، با ارجاع به آرای فروید و ژاک لاکان و نیز با آوردن مثال‌هایی ملموس از تجربه‌های بالینی‌اش درباب تکرار و نقل داستان‌های بیماران مبتلا به تکرار که نازیو به‌واسطۀ حرفه‌اش با آن‌ها مواجه شده، به ریشه‌یابی و واکاوی فرایند تکرار و بررسی و توضیح نحوۀ عملکرد آن و شیوۀ درمانش می‌پردازد و می‌کوشد به این پرسش‌ها پاسخ دهد که ما در زندگی خود چه کارها و رفتارهایی را تکرار می‌کنیم و چرا این کارها و رفتارها را تکرار می‌کنیم و تکرار این امور به چه نحوی صورت می‌گیرد؟
متن اصلی کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟» اولین بار در سال 2012 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟»
در کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟» ضمن تحلیل فرایند تکرار، به‌عنوان امری که ریشه در ناخودآگاه انسان دارد، به این موضوع نیز پرداخته شده که تکرار در چه مواردی تأثیری مثبت بر آدمی دارد و هویت او را شکل می‌دهد و تثبیت می‌کند و چه زمانی به انسان آسیب می‌زند.
به‌اعتقاد خوان – داوید نازیو در کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟» تکرارهای آسیب‌زا مربوط به اموری هستند که ریشه در زخم و ترومایی قدیمی دارند و اسباب آزار روانی ما هستند.
نازیو در کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟» مباحث نظری روان‌شناختی دربارۀ تکرار را با مثال‌هایی از بیمارانی که نمونه‌های موردی بحث‌های او در این کتاب هستند می‌آمیزد و ضمن تحلیل و توضیح روان‌شناختی تکرار، از راهکار و روش درمان تکرارهای آسیب‌زا نیز سخن می‌گوید. او همچنین در این کتاب گزیده‌هایی از نظریات فروید و لاکان دربارۀ تکرار را نقل می‌کند و خود نیز به شرح گفته‌های آن‌ها در این باب می‌پردازد.
کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟» از دیباچۀ ترجمۀ انگلیسی این کتاب، که متن مصاحبه‌ای با خوان - داوید نازیو است، و دوازده فصل تشکیل شده که این دوازده فصل در دو بخش تنظیم شده‌اند.
فصل‌های دوازده‌گانۀ کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟» عبارتند از: «تجربه‌ای بالینی که در آن روانکاو با عنایتی ویژه به مفهوم تکرار به بیمارش گوش می‌سپارد»، «همدلی دووجهی: مهارت انحصاری روانکاو»، «تعریف عام تکرار»، «اثرات مفید تکرار سالم: خودپایی، خودشکوفایی و شکل‌گیری هویت»، «سه حالت بازگشت گذشته‌مان: در آگاهی‌مان، در اعمال سالممان و در اعمال بیمارگونه‌مان»، «تکرار بیمارگونه بازگشت اجباری گذشته‌ای تروماتیک است که به‌مثابۀ سمپتوم یا عملِ بی‌اختیار در اکنون فوران می‌کند»، «دو حالت‌مندی تکرار بیمارگونه: تکرار زمانی و تکرار توپولوژی»، «رانه نیروی اجباری ژوئیسانس است»، «نظریۀ لاکانی تکرار: ناخودآگاه ساختاری همچون خودکاری تکرار دارد»، «نمونه‌ای از تکرار بیمارگونه: برنار یا نیاز مهارناپذیر و تکراری به تحقیرشدن»، «درمان روانکاوانۀ تکرار بیمارگونه از راه احیای آن» و «برگزیده‌هایی از فروید و لاکان درباب تکرار، به‌همراه توضیحات ما».

دربارۀ «خوان – داوید نازیو، نویسندۀ کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟»
خوان – داوید نازیو (Juan-David Nasio)، متولد 1942، روانپزشک و روانکاو آرژانتینی است. نازیو بعد از اخد صلاحیت، به‌عنوان دکتر، از دانشگاه بوئنوس آیرس، دورۀ رزیدنتی خود را، به‌عنوان روانپزشک، در بیمارستان لانوس به پایان رساند و از سال 1969 به فرانسه مهاجرت کرد و در کلاس‌های ژاک لاکان حضور یافت. نازیو به‌مدت سی سال در دانشگاه سوربن پاریس تدریس کرد و به‌مدت سه سال سمیناری در مدرسۀ فرویدین پاریس داشت. او بنیانگذار سمینارهای روانکاوی پاریس و دارای نشان لژیون فرانسه است.
از آثار خوان – داوید نازیو می‌توان به کتاب‌های «پنج درس در تئوری روان‌کاوی ژک لکان» و «کتابِ رنج و عشق» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟»
کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟ جستاری روانکاوانه درباب ناخودآگاه و تکرار» با ترجمۀ علی حسن‌زاده در نشر لگا منتشر شده است.
علی حسن‌زاده، متولد 1368 در اردبیل، معلم زبان انگلیسی و مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «اخلاقیات امر واقعی کانت، لاکان»، «با مغزمان چه باید بکنیم؟» و «جنسیت و هستی‌شناسی» اشاره کرد.
از کتاب «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم» ترجمۀ فارسی دیگری هم با عنوان «چرا اشتباهاتمان را تکرار می‌کنیم؟» منتشر شده که مترجم آن حامد حکیمی و ناشرش انتشارات بینش نو است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده