کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | مقدمه ای بر روانکاوی
مقدمه ای بر روانکاوی شابک: 9786229417423 198 صفحه 230 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 مقدمه روانکاوی زیگموند فروید مهتا عافیت طلب علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

900,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: آده

چاپ چهارم

کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» اثر زیگموند فروید، به‌روایت تصویر
نسخه‌ای مصور و داستانی شده از یکی از آثار معروف زیگموند فروید. کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی»، با عنوان اصلی Einführung in die Psychoanalyse، در اصل، متنِ مجموعه‌ای از سخنرانی‌های زیگموند فروید درباب روانکاوی است که فروید در آن‌ها دربارۀ مفاهیم و موضوعاتی چون ناخودآگاه، رؤیاها و روان‌رنجوری سخن گفته که از مباحث کلیدی نظریات او در حوزۀ روان‌کاوی هستند.
در نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» آنچه فروید در آن کتاب بیان کرده، به‌صورت کمیک‌بوک و با شکل‌وشمایلی داستانی ارائه شده است.
نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» کتابی مناسب و جذاب برای مبتدیان است و به کسانی که می‌خواهند با مبانی اولیه و کلیدی نظریات فروید آشنایی مقدماتی پیدا کنند، این مبانی را به زبانی ساده و داستان‌وار و در قالب کمیک‌بوک توضیح می‌دهد.
در نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی»، همچنین اطلاعاتی تاریخی دربارۀ فروید و دیگرانی که به‌نحوی با او و زندگی شخصی‌ و حرفه‌ای‌اش مرتبط بوده‌اند به مخاطبان ارائه شده و داستان روانکاوی فرویدی در بستری تاریخی روایت شده است.

مروری بر نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی»
رویکردی که در نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» برای معرفی فروید و نظریات او در حوزۀ روانکاوی اتخاذ شده، چنانکه پیش‌تر اشاره شد، رویکردی داستانی و روایی است.
نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» درواقع یک کمیک‌بوک با شخصیت‌هایی واقعی است که هر یک به‌نحوی در تاریخ روانکاوی حضور داشته و نقشی ایفا کرده‌اند.
نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» با معرفی شخصیت‌هایی آغاز می‌شود که در قصۀ روانکاوی فرویدی، در کنار فروید یا در مقابل او، قرار گرفته‌اند؛ شخصیت‌هایی نظیر مارتا برنایز و آنا فروید که اولی همسر زیگموند فروید و دومی دختر کوچک او و ادامه دهندۀ راه پدر به‌عنوان روانکاو بوده است.
در نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» همچنین کارل گوستاو یونگ و آلفرد آدلر، که هر دو به منتقدان فروید بدل شدند، به‌عنوان شخصیت‌های اصلی داستان روانکاوی فرویدی حضور دارند.
در نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» بیماران روان‌رنجوری به تصویر کشیده شده‌اند که برای درمان به نزد فروید می‌روند و این‌گونه از خلال تجربیات فروید از ملاقات‌هایش با این بیماران و روایتی دراماتیک از این تجربه‌ها در جریان کشفیات فروید در زمینۀ روانکاوی و شیوۀ دنبال کردن سرنخ از جانب او برای دستیابی به منشاء روان‌رنجوری قرار می‌گیریم و از چگونگی شکل‌گیری نظریات فروید مطلع می‌شویم.
در نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی»، زیگموند فروید را در میدان عمل و در حال روانکاوی دنبال می‌کنیم و با مبانی اولیۀ روانکاوی فرویدی آشنایی‌ای مقدماتی پیدا می‌کنیم.

دربارۀ زیگموند فروید
زیگموند فروید (Sigmund Freud)، متولد 1856 و درگذشته به سال 1939، عصب‌شناس و روان‌کاو اتریشی و بنیانگذار دانش روان‌کاوی است. فروید یکی از تأثیرگذارترین متفکران بر ساحت‌های گوناگون هنر و فرهنگ و اندیشه در قرن بیستم بوده است. او با پرداختن به قلمرو ناخودآگاه، عرصه‌ای تازه را در روان‌کاوی گشود که از محدودۀ روانشناسی و روان‌کاوی و روان‌درمانی بسیار فراتر رفت و با حیطه‌هایی چون تولید هنری و ادبی و نیز تفکرات فلسفی و علوم سیاسی و اجتماعی و... درآمیخت. آرای فروید باب تازه‌ای را در نقد هنری و ادبی گشود و تفسیری تازه از خلق هنری و ادبی ارائه داد. تأثیر او را از جمله بر مکتب هنری و ادبی سوررئالیسم و آثار سوررئالیستی نقاشی و سینما و ادبیات می‌توان دید.
از آثار زیگموند فروید می‌توان به کتاب‌های «سه رساله درباره نظریه جنسی»، «تفسیر خواب»، «لئوناردو داوینچی»، «آینده یک پندار»، «تمدن و ملالت‌های آن» و «موسی و یکتاپرستی» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی»
نسخۀ مصور کتاب «مقدمه‌ای بر روانکاوی» با ترجمۀ مهتا عافیت‌طلب در انتشارات آده منتشر شده است.
مهتا عافیت‌طلب، متولد 1364، مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «رنج و سکوت»، «خون به‌ پا می‌شود» و «حال و روز خانوادۀ اُبراین» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم