کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | چرا پیر می شویم؟
چرا پیر می شویم؟ شابک: 9786225213333 398 صفحه 420 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 شویم؟ دیوید ای. سینکلیر میثم همدمی علوم انسانی روانشناسی خودیاری

1,890,000 ریال 2,700,000 ریال

ناشر: نوین

چاپ یکم

کتاب «چرا پیر می‌شویم» نوشتۀ دیوید اِی. سینکلر، با همکاری متیو دی. لاپلانته
راز طول عمر و غلبه بر پیری، از زبان علم زیست‌شناسی. کتاب «چرا پیر می‌شویم و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست»، با عنوان اصلی Lifespan: Why We Age – and Why We Dont Have To، از عمر طولانی و کلید دستیابی به آن سخن می‌گوید.
اگر می‌خواهید بدانید پیری طی چه فرایندی اتفاق می‌افتد و آیا واقعاً می‌توان بر آن غلبه کرد و به عمری طولانی دست یافت، کتاب «چرا پیر می‌شویم» حرفهای زیادی در این باره دارد.
کتاب «چرا پیر می‌شویم» به ما می‌گوید که رسیدن به عمرِ بالای صد سال افسانه نیست و می‌توان با استناد به علم زیست‌شناسی اثبات کرد که چنین چیزی میسر است و در آینده به‌اندازۀ امروز عجیب نخواهد بود.
سارا گاتفرید، پزشک و نویسندۀ کتاب پرفروش «درمان هورمونی»، کتاب «چرا پیر می‌شویم» را این‌گونه وصف می‌کند: «کتابی الهام‌بخش از یکی از برترین دانشمندان عصر حاضر در حوزۀ مطالعات معطوف به طول عمر. این کتاب ما را قادر می‌سازد تا سلامتی‌مان را ارتقا ببخشیم و نشان می‌دهد که چطور انسان می‌تواند در آینده برای مدت‌زمانی طولانی‌تر، جوان باقی بماند.»
همچنین نائومی ویتل، پزشک و نویسندۀ کتاب پرفروش «تلألؤ»، در توصیف کتاب «چرا پیر می‌شویم» می‌گوید: «چرا پیر می‌شویم کتابی است فراتر از تمام آثار دیگری که در مورد پیری و طول عمر می‌شناسیم؛ کتابی است مرکب از پژوهش‌های علمی درخشان، ذهنی پیشگام و رؤیای داشتن زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و شادتر. چرا پیر می‌شویم چشم‌اندازی برای آینده ترسیم می‌کند و نقشۀ راهی برای رسیدن به این چشم‌انداز در اختیارمان قرار می‌دهد تا به واسطه‌اش نه‌تنها حس جوانی کنیم بلکه به‌راستی هم جوان‌تر شویم.»
متن اصلی کتاب «چرا پیر می‌شویم» اولین بار در سال 2019 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «چرا پیر می‌شویم»
آیا محدودیتی برای عمر انسان روی این کرۀ خاکی وجود دارد؟ باور مرسوم می‌گوید بله، اما دیوید اِی. سینکلر در کتاب «چرا پیر می‌شویم»، با استناد به علم زیست‌شناسی، می‌گوید نه، چنین محدودیتی وجود ندارد.
باور مرسوم دربارۀ طول عمر این است که عمرِ بالای صد سال، افسانه‌ای بیش نیست اما کتاب «چرا پیر می‌شویم» بر آن است که از طریق یافته‌های علمی ثابت کند برعکس، اینکه پیری و بیماری‌ها و مشقت‌ها و رنج‌های دوران سالخوردگی سرنوشت محتوم آدمی‌ست، افسانه است.
کتاب «چرا پیر می‌شویم» از آینده‌ای سخن می‌گوید که در آن، عمر طولانی و توأم با سلامتی و تندرستی، دیگر نه یک امر نادر بلکه امری عادی و طبیعی خواهد بود.
به‌اعتقاد سینکلر در کتاب «چرا پیر می‌شویم» انسان می‌تواند بر پیری و بیماری‌های عذاب‌آور پیری غلبه کند و همواره جوان و تندرست و سالم بماند و بیش از صد سال عمر کند بی‌آنکه از عمر طولانی‌اش عذاب بکشد. کتاب «چرا پیر می‌شویم» برای این دیدگاه، دلایلی علمی می‌آورد و نشان می‌دهد که چنین باوری با یافته‌های علم زیست‌شناسی منطبق است و خلاف این یافته‌ها نیست.
در کتاب «چرا پیر می‌شویم» به‌شیوه‌ای علمی توضیح داده شده است که دلیل پیر شدن چیست و چطور می‌توان بر پیری و عوارض آن غلبه کرد.
کتاب «چرا پیر می‌شویم» از مقدمه‌ای با عنوان «دعای یک مادربزرگ»، سه بخش با عنوان‌های «آنچه می‌دانیم (گذشته)»، «آنچه در حال یادگیری‌اش هستیم (حال)» و «آنچه انتظارمان را می‌کشد (آینده)»، نُه فصل و یک بخش جمع‌بندی تشکیل شده است.
فصل‌های نُه‌گانۀ کتاب «چرا پیر می‌شویم» عبارتند از: «زنده‌باد زندگی»، «پیانیست دیوانه»، «همه‌گیری پنهان»، «عمر طولانی در دنیای کنونی»، «قرصی بهتر برای بلعیدن»، «گام‌هایی بلند در پیش‌اند»، «عصر نوآوری»، «سیمای آینده» و «مسیر پیش رو».

دربارۀ دیوید اِی. سینکلر و متیو دی. لاپلانته
دیوید اندرو سینکلر (David Andrew Sinclair)، متولد 1969، استاد دانشگاه و زیست‌شناس استرالیایی – امریکایی است. شهرت او به‌خاطر تحقیقاتش در زمینۀ پیری و اپی‌ژنتیک است.

متیو دی. لاپلانته (Matthew D. LaPlante)، که در نگارش کتاب «چرا پیر می‌شویم» با سینکلر همکاری داشته است، روزنامه‌نگار و دانشیار روزنامه‌نگاری در دانشگاه ایالتی یوتا است. او در این دانشگاه به تدریس گزارش خبری، گزارش بحران، داستان‌نویسی و نگارش متون غیرداستانی می‌پردازد.
لاپلانته همکاری با نشریات متعددی، از جمله نشریات «واشینگتن‌ پست» و «لس آنجلس دیلی نیوز»، را در کارنامۀ کاری خود دارد. از او همچنین چندین کتاب دربارۀ پیوند و تلاقی اکتشافات علمی و جامعه منتشر شده است.
از آثار متیو دی. لاپلانته می‌توان به کتاب «برتری: زیست‌شناسی افراط» اشاره کرد.

دربارۀ ترجمۀ فارسی کتاب «چرا پیر می‌شویم»
کتاب «چرا پیر می‌شویم و چرا پیری سرنوشت محتوم ما نیست» با ترجمه و مقدمۀ میثم همدمی در نشر نوین منتشر شده است.
میثم همدمی مترجم ایرانی است. از ترجمه‌های او می‌توان به کتاب‌های «توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر»، «جست‌وجوی معنا: ششمین مرحله از سوگ»، «بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت‌ورزی»، «چهار هزار هفته: مدیریت زمان برای انسان فانی» و «سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی» اشاره کرد.
از کتاب «چرا پیر می‌شویم» ترجمۀ فارسی دیگری هم، با عنوان «طول عمر: چرا پیر می‌شویم و چگونه آن را به تأخیر بیندازیم»، موجود است که مترجم آن ابراهیم یگانه و ناشرش انتشارات مازیار است.

ادامه keyboard_arrow_down