کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | خودیاری | ایجاد یک زندگی پر شور و هیجان انگیز
ایجاد یک زندگی پر شور و هیجان انگیز شابک: 9786225753204 184 صفحه 230 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 ایجاد زندگی هیجان انگیز آلن دوباتن گوهر غلام پور علوم انسانی روانشناسی خودیاری

825,000 ریال 1,100,000 ریال

ناشر: کتاب سرای نیک

چاپ یکم

کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» اثری از مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» آلن دو باتن
یک راهنمای عملی روانشناختی برای راضی‌تر بودن از زندگی. کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز»، با عنوان اصلی A More Exciting Life: A Guide to Greater Freedom, Spontaneity and Enjoyment، همچون دیگر آثار آلن دو باتن و همکارانش در مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی» کتابی است برای کمک به انسان‌ها که زندگی روزمرۀ خود را بهتر، پربارتر و برای خودشان رضایتخبش‌تر کنند، ریشه‌های نارضایتی‌شان از زندگی را دریابند و راهکارهایی برای عوض کردن سبک زندگی‌ای که از آن ناراضی‌اند و عوض کردن طرز تلقی‌شان از زندگی پیدا کنند.
کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» از احساس ملال و یکنواختی، ریشه‌های این احساس و چگونگی غلبه بر آن و دستیابی به زندگی‌ای کمتر ملال‌انگیز و توأم با هیجان سخن می‌گوید.
در کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» به جای راهکارهایی بیرونی برای ایجاد هیجان در زندگی، با راهکارهایی روان‌شناختی، درونی و ذهنی مواجهیم؛ راهکارهایی که به ما می‌گویند چطور با تغییر ذهنیت کلیشه‌ای و ایستادگی دربرابر چنین ذهنیتی، به شور و هیجان در زندگی دست یابیم.
متن اصلی کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» اولین بار در سال 2020 منتشر شده است.

مروری بر کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز»
موضوع اصلی کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز»، چنانکه در مقدمۀ این کتاب توضیح داده شده، «آزادی» است. آزادی البته نه در معنای سیاسی آن، بلکه در معنایی روان‌شناختی و در حیطۀ روان.
کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» لازمۀ دستیابی به شور و هیجان در زندگی و رهایی از احساس ملال و یکنواختی و دلزدگی را آزادی می‌داند. در مقدمۀ کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» دربارۀ آزادی مدّ نظر این کتاب و هدف از نگارش چنین کتابی آمده است: «یک زندگی هیجان‌انگیزِ همراه با آزادی با یک زندگی صرفاً خوب یا عاقلانه و آرام متفاوت است؛ این همان زندگی‌ای است که می‌تواند ویژگی‌هایی مثل تازگی، تنش، غرایز نفسانی جاه‌طلبی و قدردانی را داشته باشد. آزادی شامل ظرفیت خطر کردن، اعتماد کردن و دانستن چگونگی انتقال دیدگاه خود به دیگران است؛ به این معنی که یک فرد به خودش اجازه می‌دهد تا کمی رُک‌تر، شادتر، بی‌پرده‌تر و نترس‌تر باشد. این کتاب مخصوص افرادی است که اگرچه زنده‌اند و زندگی می‌کنند، حس رهایی لازم برای احساس سرزندگی تنها در فواصل مختلف و پراکنده به آن‌ها دست می‌دهد اما اکنون آماده‌ی ایجاد تغییرات مهمی هستند.»
در کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» سخن از این است که چگونه رفتار بر طبق قواعد و قراردادها و عُرف‌های تثبیت‌شده‌ و تلاش برای «عادی» جلوه کردن پیش چشم دیگرانی که تابع این عُرف‌ها و قواعد و قراردادها هستند، ما را به آدم‌هایی معقول و عادی اما بدون احساس شور و هیجان و درنتیجه، ناراضی از زندگی تبدیل می‌کند.
کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» از ضرورت ابراز وجود و بیان افکار و احساسات واقعی و سانسور نکردن آن‌ها سخن می‌گوید و از اینکه برای اینکه زندگی‌ای پرشورتر داشته باشیم لازم است از تلاش برای مثل همه بودن و وانمود به چنین چیزی بپرهیزیم و سعی کنیم خودمان باشیم و خود واقعی‌مان را بروز دهیم نه خودی که عاریه‌ای و جعلی و برآمده از قراردادهای کلیشه‌ای است. کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» به ما می‌گوید که دربارۀ احساسات و افکارمان دروغ نگوییم.
کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» از مقدمه و شش فصل تشکیل شده است. فصل‌های شش‌گانۀ این کتاب عبارتند از: «دیگران»، «خودِ فرد»، «روابط»، «کار»، «لذت بردن» و «آزادی».
کتاب «ایجاد یک زندگی پرشور و هیجان‌انگیز» با ترجمۀ گوهر غلام‌پور در انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده است.

دربارۀ آلن دو باتن و مؤسسۀ «مدرسۀ زندگی»
آلن دو باتن(Alain de Botton)، متولد 1969 در زوریخِ سوئیس، فیلسوف، مجری تلویزیون، جُستارنویس، سخنران و روزنامه‌نگار سوئیسی – بریتانیایی و از بنیانگذاران مؤسسۀ آموزشی «مدرسۀ زندگی» است.
پیوند فلسفه با زندگی روزمره و بیان مسائل فلسفی به زبانی ساده و شیرین و ملموس از مهارتهای اصلی آلن دو باتن است. او در نوشته‌هایش چیزهایی را که به‌ظاهر پیش‌پاافتاده و روزمره به‌نظر می‌رسند به معقولات و مسائل پیچیده‌ای که ذهن انسان با آنها درگیر است ربط می‌دهد و به‌دنبال این است که فلسفه و به‌طور کلی دانش را از محدودۀ دانشگاه به میدان عمل و زندگی روزمرۀ انسانها بیاورد. با همین رویکرد بود که دو باتن از گرفتن دکترای فلسفه از دانشگاه هاروارد منصرف شد و به جای آن به نوشتن کتابهای فلسفی به زبان ساده پرداخت.
مشارکت دو باتن در تأسیس «مدرسۀ زندگی» نیز از همین رویکرد او به فلسفه و دانش نشأت می‌گیرد. این مؤسسه به این قصد تأسیس شده است که، برخلاف دانشگاههای سنتی، آموزش را با زندگی عملی انسانها همسو کند و چیزهایی را بیاموزد که به درد زندگی روزمرة شخصی و اجتماعی و شغلی آدمها بخورد.
آثار آلن دو باتن جزو آثار پرفروش و پرمخاطب است. «جستارهایی در باب عشق»، «هنر سیر و سفر»، «پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند»، «اضطراب منزلت»، «آنچه در مدرسه به شما یاد نمی‌دهند» و «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» از جمله آثار او هستند.
آلن دو باتن در سال 2015 برندۀ جایزۀ «یاران شوپنهاور» در جشنوارۀ نویسندگان ملبورن شده است.

ادامه keyboard_arrow_down