کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | آیین ها و جشن های کهن در ایران امروز
آیین ها و جشن های کهن در ایران امروز شابک: 9789644160681 208 صفحه 218 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز آیین ایران امروز محمود روح الامینی علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

760,000 ریال 950,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ هشتم

آیین‌ها و جشن‌های کهن در ایران امروز (نگرش و پژوهشی مردم‌شناختی)
آیین‌ها و جشن‌های کهن ایرانی چگونه به وجود آمده‌اند؟ منشاء‌شان چیست؟ این جشن‌ها و آیین‌ها چه ربط و پیوندی با شیوه زندگی مردم و نحوه تأمین معاش آنها داشته‌اند؟ نسبت و پیوند آنها با دین چگونه است؟ به چه نحوی برگزار می‌شده‌اند و در زندگی و جامعه امروز چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند؟ اینها از جمله موضوعاتی است که محمود روح‌الامینی در کتاب آیین‌ها و جشن‌های کهن در ایران امروز با رویکردی مردم‌شناسانه به آنها پرداخته است. در این کتاب در باب انواع جشن‌های و آیین‌های کهن ایران و چند و چون برگزاری این جشن‌ها و آیین‌ها و دلیل به وجود آمدن آنها و پیوندشان با دین و ... سخن رفته است.
کتاب با درآمدی آغاز می‌شود که شامل توضیح درباره موضوعاتی مانند ویژگی جشن‌ها، جشن و سوگواری، رده‌بندی جشن‌ها، گاهشماری جشن‌ها، تکنولوژی صنعتی و برگزاری جشن‌ها و ... است.
در بخشهای بعدی کتاب به انواع جشن‌ها و آیین‌های کهن ایران پرداخته شده و از وجوه مختلف آنها سخن رفته است. نوروز، جشن مهرگان، یلدا، جشن تیرگان، جشن سده، آیین‌های سالانه در قره کلیسا و آیین‌های قالی‌شویان در مشهد اردهال از جمله جشن‌ها و آیین‌هایی هستند که در بخشهای مختلف این کتاب درباره شیوه برگزاری‌ و چگونگی به وجود آمدنشان و دیگر موضوعات مربوط به آنها توضیح داده شده است.
کتاب آیین‌ها و جشن‌های کهن در ایران امروز (نگرش و پژوهشی مردم شناختی) در انتشارات آگاه منتشر شده است.
درباره نویسنده: محمود روح‌الامینی (1389 – 1307)، نویسنده، پژوهشگر و مردم‌شناس ایرانی.

ادامه keyboard_arrow_down