کتاب | هنر | هنر | سینما و تئاتر | تاریخ تئاتر جهان جلد 1
تاریخ تئاتر جهان جلد 1 شابک: 9789641917977 536 صفحه 918 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 5500 تاریخ تئاتر جهان اسکار ک. براکت هوشنگ آزادی ور هنر هنر سینما و تئاتر

3,430,000 ریال 4,900,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ شانزدهم

تاریخ تئاتر جهان - جلد اول
یک روایت تاریخیِ جامع و ریزبینانه از خاستگاههای تئاتر و سیر تحول هنر نمایش در جهان، از زمانهای دور و دوران آغاز پیدایش این هنر تا پایان قرن بیستم. اسکار گ. براکت در مجموعه سه جلدیِ «تاریخ تئاتر جهان» با رویکردی چندجانبه به تاریخ نمایش و سنتهای نمایشی در شرق و غرب و جریانها و عوامل مختلف تأثیرگذار بر شکل‌گیری و تغییر و تحولات تئاتر در جهان پرداخته است. براکت در این کتاب، در بررسی تئاتر جوامع مختلف در هر دوره، به جزئیات گوناگونی نظیر بازیگری و دکور و لباس و طراحی صحنه و قیمت بلیت‌ تئاتر و دستمزد بازیگران و نیز به شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و امکانات فنی جوامع در دوره‌های مورد بررسی نیز نظر داشته و نقش همه اینها را در سیر تحول تئاتر بررسی کرده است.
در جلد اول کتاب «تاریخ تئاتر جهان» ابتدا از خاستگاه‌های تئاتر و نظریات مختلف در این باره بحث شده و بعد از آن تاریخ تئاتر، از یونان باستان تا آغاز قرن هجدهم میلادی، مورد بررسی قرار گرفته است. این مجلد شامل نُه بخش است که عبارتند از: «خاستگاههای تئاتر»، «تئاتر و درام در یونان باستان»، «تئاتر و درام رومن»، «شرق و غرب در تلاقی هزار ساله»، «تئاتر و درام در اواخر قرون وسطی»، «رنسانس ایتالیا»، «تئاتر انگلیس از قرون وسطی تا سال 1642»، «تئاتر اسپانیا تا 1700» و «تئاتر فرانسه از 1500 تا 1700».
جلد اول «تاریخ تئاتر جهان» با ترجمه و مقدمه هوشنگ آزادی‌ور در انتشارات مُروارید منتشر شده است.
درباره نویسنده: اسکار گ. براکت (2010 – 1923)، پژوهشگر و مورخ تئاتر و مقاله‌نویس اهل امریکا.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم