کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | زنی در کابین 10
زنی در کابین 10 شابک: 9786008740155 366 صفحه 426 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 کابین روث ور زهرا هدایتی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

1,540,000 ریال 2,200,000 ریال

ناشر: نون

چاپ هفدهم

کتاب «زنی در کابین 10» اثر روث ور، ترجمه‌ی زهرا هدایتی، نشر نون
داستانی معمایی، ترسناک و رازآلود که ویژگی‌های رمانی پرکشش و جذاب را دارد. روث ور، که نویسنده پرفروش داستان‌های تریلر است، در رمان «زنی در کابین 10» حوادثی نفس‌گیر را با تعلیق‌های پرکشش و راز و رمزهای متعدد درهم آمیخته است.
رمان «زنی در کابین 10» در سال 2016 منتشر شد و پس از آن در فهرست آثار پرفروش قرار گرفت.
نویسنده کتاب «زنی در کابین 10»، روث ور، برای خوانندگان رمان‌های تریلر امروزی نامی آشنا است و کتاب‌های زیادی از او به فارسی ترجمه شده است.

مروری بر کتاب «زنی در کابین 10»
رمان «زنی در کابین 10» از همان ابتدا با اتفاقی رعب‌آور آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد که ماجرای کتاب مربوط به این حادثه است اما این تنها شروع داستان است. ماجرای رمان در روزی جمعه در ماه سپتامبر آغاز می‌شود و راوی داستان در حالی از خواب می‌پرد که حس می‌کند پیرامونش حادثه‌ای در حال وقوع است: «اولین لحظه‌ای که حس کردم چیزی شده وقتی بود که در تاریکی بیدار شدم و گربه‌ام را دیدم که به صورتم چنگ می‌زند. حتما شب قبل یادم رفته بود در آشپزخانه را ببندم. گیج و منگ که به خانه بیایی همین می‌شود.»
رمان «زنی در کابین 10» به روایت اول شخص نوشته شده است. شخصیت اصلی داستان زنی مجرد با نام لو بلاک است که همراه با گربه‌اش در یک خانه زندگی می‌کند. لحظه‌ای که او از خواب بیدار می‌شود گربه‌اش را می‌بیند و فکر می‌کند ماجرا به گیج بودن او در شب پیش مربوط است که در آشپرخانه را نبسته تا گربه‌اش در آنجا بماند اما مسئله این نیست. دزد به خانه او زده؛ دزدی نقاب‌پوش که همین حالا بیرون اتاق ایستاده است.
شخصیت اصلی رمان «زنی در کابین 10» در یک مجله گردشگری کار می‌کند. وظیفه او کپی کردن مطالب مطبوعاتی و پیدا کردن عکس برای مقالاتی است که مدیر مجله از مکان‌های لوکس توریستی می‌فرستد. او شغلی بی‌دردسر دارد و مشتاق است که در شغلش پیشرفت کند. آمدن دزد به خانه لو بلاک اگرچه اتفاقی ساده نیست، چرا که لو در درگیری با دزد مجروح هم می‌شود، اما به هرحال مرد نقاب‌پوش وقتی کیف زن را پیدا می‌کند خانه را ترک می‌کند و ماجرای دزدی تمام می‌شود. لو بلاک البته مدام درگیر این تشویق ذهنی است که نکند دزد بار دیگر به خانه او بیاید.
با حادثه دزدی، لو با دفتر مجله تماس می‌گیرد و می‌گوید امروز نمی‌تواند سر کار بیاید. همکار لو در آن سوی خط خبری مهم هم برایش دارد: یک ماموریت کاری در پیش است که لو به هیچ‌وجه نمی‌خواهد به سادگی از کنارش عبور کند. یک کشتی تفریحی فوق‌العاده با نام اورورا که در اطراف آب‌دره‌های نروژ سفر خواهد کرد قرار است اولین سفرش را آغاز کند و بخت با لو همراه بوده که یکی از کارت‌های تردد اولین سفر این کشتی به او رسیده است. این یک موقعیت خاص شغلی است اما ماجرای اصلی رمان «زنی در کابین 10» نیز در همین سفر دریایی رقم می‌خورد.
سفرهای دریایی همیشه پر رمز و راز بوده‌اند و داستان‌ها و فیلم‌های متعددی درباره سفر دریایی نوشته و ساخته شده‌اند. اقیانوس و دریا همچنان جایی ناشناخته برای ما به نظر می‌رسد که ممکن است حوادثی غیرقابل پیش‌بینی در آن جا برای کشتی‌هایی که روزها در آب شناور هستند رخ بدهد. داستان پر رمز و راز کتاب «زنی در کابین 10» نیز در سفری دریایی شکل می‌گیرد.
پیش از آنکه بلیط سفر با کشتی تفریحی به شخصیت اصلی رمان «زنی در کابین 10» برسد، قرار بر این بوده که مدیر مجله، روآن، با این کشتی سفر کند اما او حالا حاملگی دشواری را پشت سر می‌گذارد و نمی‌تواند به این سفر برود. حالا فرصت پیش روی لو است و او به هیچ وجه نمی‌خواهد این موقعیت را از دست بدهد. او با خود فکر می‌کند که با این سفر می‌تواند خودش را به روآن نشان دهد: «این سفر مثل یک هدیه بزرگ، پر از مسئولیت و فرصت‌های بزرگ، در دستان من قرار گرفته بود. اینکه آن را، با وجود افراد دیگری که می‌توانست با این سفر هندوانه زیر بغلشان بگذارد، به من محول کرده بود، از طرف او مثل یک رای اعتماد بود و می‌دانستم که اگر خوب از پس این سفر برآیم، وقتی قرار شود که کسی به هنگام مرخصی حاملگی روآن جای او را بگیرد، این به نفعم کار می‌کرد و شاید -فقط شاید- بالاخره ترفیعی نصیبم می‌شد که چند سال بود قولش را می‌داد.»
سفری که قهرمان رمان «زنی در کابین 10» در پیش دارد یک هفته طول می‌کشد و او باید دو روز پس از ماجرای دزدی از آپارتمانش راهی سفر شود. او که تا پیش از این زندگی عادی و بی‌دردسری را پشت سر می‌گذاشت، در ابتدا با حادثه دزدی از خانه‌اش مواجه شد و بعد بلافاصله باید راهی سفری دریایی شود که قتلی در آن رخ می‌دهد و زندگی لو را زیر و رو می‌کند.
سفر دریایی که در رمان «زنی در کابین 10» شرح داده شده، در ابتدا بسیار مطبوع و خوشایند است. کابین‌های کشتی بی‌اندازه مجلل هستند و غذاها و نوشیدنی‌ها لذیذ و باکیفیت‌اند. اما با گذشت چند روز ابرهایی تیره آسمان را دربرمی‌گیرند و تلاطم طبیعت با حادثه‌ای در کشتی درمی‌آمیزد: زنی از کشتی به دریا پرتاب می‌شود و مسیر داستان وارد روندی دیگر می‌شود.

درباره روث ور نویسنده کتاب «زنی در کابین 10»
روث ور، نویسنده معاصر انگلیسی است که در سال 1977 متولد شده است. او پس از پایان تحصیلاتش و پیش از آنکه به عنوان نویسنده مشغول به کار شود، به عنوان معلم زبان، کتابفروش و پیشخدمت کار می‌کرد. او نویسنده‌ رمان‌هایی در ژانر تریلر است که اغلب آنها آثاری پرفروش به شمار می‌روند. «در یک جنگل تاریک تاریک»، «روزهای صفر»، «آن دختر»، «چرخش کلید»، «یک به یک» و «بازی دروغ» برخی از آثار ترجمه شده روث ور هستند.

درباره ترجمه کتاب «زنی در کابین 10»
کتاب «زنی در کابین 10» با ترجمه زهرا هدایتی در نشر نون منتشر شده است.
زهرا هدایتی، متولد 1375، مترجم معاصر ایرانی است. «آوازی برای یک نهنگ» و «مرگ خانم وستاوی» از دیگر ترجمه‌های او هستند.

ادامه keyboard_arrow_down