کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات انگلیس | روزنامه خاطرات یک آدم ناقابل
روزنامه خاطرات یک آدم ناقابل شابک: 9786007439388 248 صفحه 214 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 روزنامه خاطرات ناقابل جورج وویدون گروسمیت شهلا طهماسبی علوم انسانی ادبیات ادبیات انگلیس

380,000 ریال

ناشر: فرهنگ نشر نو

چاپ دوم

روزنامه خاطرات یک آدم ناقابل
رمانی کُمیک درباره کارمندی مبادی آداب به نام آقای پوتر که گویی دوره‌اش گذشته است و دیگر کسی برای سلسله‌مراتب و آداب و تشریفات باب طبع او و سبک زندگی‌ای که سخت به آن پای‌بند است تره هم خُرد نمی‌کند. برادران گروسمیث - جورج و ویدون - در رمان روزنامه خاطرات یک آدم ناقابل در قالب یادداشت‌های روزانه چارلز پوتر صحنه‌هایی از زندگی او و خانواده‌اش را رندانه و با رویکردی طنزآمیز به تصویر کشیده‌اند. چارلز پوتر مردی است عصاقورت‌داده و متعلق به زمانه‌ای که دارد به سر می‌رسد. تضاد او و باورهای قدیمی‌اش با آنچه در واقعیت در حال وقوع است از جمله عوامل ایجاد موقعیت‌های کُمیک در این رمان است. لحن عصاقورت‌داده پوتر در یادداشت‌هایش نیز بر طنز رمان می‌افزاید.
روزنامه خاطرات یک آدم ناقابل به محض انتشار چنان با استقبال روبه‌رو شد که از سال 1892 تا 1919 پانزده بار چاپ شد. بر اساس این رمان چند نمایش صحنه‌ای و رادیویی اجرا شده که بعضی از این اجراها مربوط به سالهای اخیر بوده است. یک سریال تلویزیونی هم از این رمان ساخته شده و بی ‌بی ‌سی هم در سال 1964 یک فیلم کوتاه صامت به سبک فیلم‌های کمدی‌کلاسیک بر اساس آن ساخته است.
رمان روزنامه خاطرات یک آدم ناقابل با ترجمه شهلا طهماسبی در نشر نو منتشر شده است. این رمان با نقاشی‌های ویدون گروسمیث همراه است.
درباره نویسندگان:
جورج گروسمیث (1912 – 1847)، کمدین، نویسنده، آهنگساز، بازیگر و خواننده انگلیسی.
والتر ویدون گروسمیث (1919 – 1854)، نویسنده، نقاش، بازیگر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی.

ادامه keyboard_arrow_down