کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آمریکا | مغازه ی جادویی

910,000 ریال 1,300,000 ریال

ناشر: کتاب مجازی

چاپ هشتاد و پنجم

مغازه جادویی
جیمز. آر. دوتی
فروزان صاعدی
ناشر: کتاب مجازی

کتاب «مغازه جادویی» اثر جیمز. آر. دوتی
کتاب «مغازه جادویی» با عنوان اصلی Into the magic shop، اثری است که توسط یک جراع مغز و اعصاب نوشته شده اما مربوط به مسایل فنی و تخصصی پزشکی نیست و بیشتر به داستان زندگی و تجربیات کسی اختصاص دارد که از اعماق فقر به جراحی موفق تبدیل شده است.
جیمز. آر. دوتی پیش از نوشتن کتاب «مغازه جادویی» بارها داستان زندگی‌اش را با دیگران به اشتراک گذاشته و دریافته بود که مسیری که از کودکی تا امروز طی کرده برای کسانی که آن را شنیده‌اند بسیار جالب بوده و اغلب با این پرسش روبرو می‌شده که چه زمانی کتابی با همین مضمون می‌نویسد.
نویسنده کتاب «مغازه جادویی» پزشک و مدیر یک مرکز تحقیقاتی و آموزشی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد است اما او برای رسیدن به این نقطه مسیری دشوار و به ظاهر ناممکن را پشت سر گذاشته است.
جیمز. آر. دوتی در بخش قدردانی کتاب «مغازه جادویی» می‌گوید علی‌رغم درخواست‌هایی که از او برای نوشتن داستان زندگی‌اش می‌شده او همیشه از انجام آن اجتناب می‌کرده چرا که برای شرح زندگی‌اش باید سراغ دوره‌هایی در گذشته می‌رفته که برایش خوشایند نبوده‌اند؛ دوره‌هایی که در آن او زندگی دشوار و دردناکی را سپری کرده بود و بازخوانی‌ تجربیات و مسایل مربوط به آن دوره تجربه‌ای دشوار به نظر می‌رسید. اما در نهایت او مجاب می‌شود که داستان زندگی‌اش را بنویسد تا از این طریق الهام‌بخش خوانندگانش باشد.
کتاب «مغازه جادویی» اگرچه برگرفته از رویدادهای یک زندگی واقعی است اما شیوه روایتش آن را به اثری داستانی هم شبیه کرده است. به این ترتیب خواندن این کتاب می‌تواند لذت خواندن یک داستان را هم به همراه داشته باشد. آنچه در کتاب «مغازه جادویی» توصیف شده بیش از هرچیز به قدرت مغز و قدرت قلب مربوط است و درواقع این کتاب حاصل تلاش یک جراح مغز و اعصاب برای کشف اسرار مغز و قلب است.
همه این ویژگی‌ها سبب شدند که پس از انتشار «مغازه جادویی» این کتاب مورد توجه گسترده خوانندگان قرار بگیرد.
کتاب «مغازه جادویی» اولین‌بار در سال 2016 منتشر شد و به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز بدل شد.

مروری بر کتاب «مغازه جادویی»
کتاب «مغازه جادویی» شرحی است از زندگی یک جراح مغز و اعصاب به قلم خودش اما این کتاب صرفا داستان زندگی نویسنده‌اش نیست بلکه شامل راهکارها و پیشنهاداتی برای تنهایی، ترس، شرم و خشم هم هست.
دکتر دوتی در کتاب «مغازه جادویی» روش‌ها و تمهیدهایی را نشان خواننده می‌دهد که به واسطه آنها می‌توان به پرورش ذهن و آرامش روحی رسید. او بر اساس تجربیات زندگی شخصی‌اش ترفندهای روبرو شدن با واقعیت و تلاش برای تغییر را نشان داده و از این نظر «مغازه جادویی» اثری الهام‌بخش است.
در بخش اول کتاب «مغازه جادویی» به کالیفرنیای سال 1968 می‌رویم. کتاب به روایت اول شخص نوشته شده که درواقع صدای خود دکتر دوتی است. او در آغاز کتاب «مغازه جادویی» به گذشته و به سراغ روزی می‌رود که به قول خودش متوجه می‌شود انگشت شستش گم شده است. تابستان است و با بازگشایی مدارس او باید به کلاس هشتم برود. او هر روز به دوچرخه‌سواری در شهر مشغول است و بعدتر می‌فهمیم که منظورش از گم شدن انگشت شست درواقع گم شدن سرانگشتی است که از آن برای شعبده‌بازی استفاده می‌کند.
اتفاق مهم در زندگی کودکی که در کتاب «مغازه جادویی» زندگی‌اش شرح داده شده، به وقتی برمی‌گردد که او مشغول پرسه‌زنی با دوچرخه‌اش بوده و به طور اتفاقی مغازه‌ای را در مرکز خرید دورافتاده‌ای می‌بنید و برای خریدن سرانگشتی شعبده‌بازی واردش می‌شود. از بخت او فروشنده در مغازه حضور ندارد و مادرش برای کمک به فروشگاه آمده است.
راوی کتاب «مغازه جادویی» شرحی از آشنایی‌اش با زنی را می‌دهد که در مغازه حضور داشته و دیدن او نقطه عطفی در زندگی‌اش که آن زمانی دانش‌آموز مدرسه بوده به شمار می‌رود. زن که خود را روث معرفی می‌کند، از راوی نوجوان که خود را جیم معرفی می‌کند، می‌خواهد که درباره شعبده‌بازی توضیح دهد؛ این اولین‌بار است که یک بزرگ‌تر از راوی کتاب «مغازه جادویی» می‌خواهد که درباره چیزی به او آموزش دهد و او از این جهت احساس خوبی پیدا می‌کند.
روث پیشنهادی به جیم می‌دهد که عجیب اما قابل توجه است و این نقطه مهمی در زندگی جیم یا همان راوی کتاب «مغازه جادویی» به شمار می‌رود. او می‌گوید می‌تواند به جیم جادو یاد بدهد اما جادویی که در هیچ فروشگاهی پیدا نمی‌شود اما به کمکش می‌توان هر چیزی که بخواهیم ظاهر کنیم؛ البته به صورت واقعی و بدون ترفند. روث می‌گوید این مسیری دشوار است و نیاز به تمرین و صبوری دارد.
در اینجا است که انگار جادوی اصلی نمایان می‌شود و دری به جهانی دیگر پیش روی قهرمان کتاب «مغازه جادویی» گشوده می‌شود. این آغاز مسیری است که در آن کودکی که در محله‌ای محروم زندگی می‌کند راهش را در زندگی پیدا می‌کند و بعدها به جراح مغز و اعصاب و پژوهشگری در زمینه نوع‌دوستی و انسان‌دوستی تبدیل می‌شود.
کتاب «مغازه جادویی» شرح این سفر جذاب است و در آن به اسرار نهفته در مغز و قلب توجه شده است. این داستانی است از شجاعت و شفقت و تلاشی مستمر به قصد بهبود زندگی خود و دیگران.
دکتر دوتی با نوشتن کتاب «مغازه جادویی» رمز و راز این سفر اکتشافی و راهکارهایی برای تحول زندگی را در اختیار خوانندگانش قرار داده است. ما با او در مراحل مختلف رشد و تحولش همراه هستیم. از کودکی‌اش که با فقر و آسیب‌های روحی همراه بود تا زمانی که جراح مغز مشهوری می‌شود و ثروتی به دست می‌آورد. او در شرح زندگی‌اش نکاتی عمیق درباره قدرت جادوی قلب هر انسان به دست می‌دهد.

درباره جیمز. آر. دوتی نویسنده کتاب «مغازه جادویی»
جیمز. آر. دوتی پیش از آنکه به عنوان نویسنده شناخته شود به عنوان پزشک و درمانگر بالینی در گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه استنفورد به کار مشغول بود. او همچنین موسس و مدیر مرکز تحقیقات و آموزش همیاری و نوع‌دوستی در دانشکده پزشکی همین دانشگاه است. دکتر دوتی به عنوان پژوهشگر در زمینه‌هایی چون نوع دوستی شناخته می‌شود اما شهرت اصلی او با انتشار کتاب «مغازه جادویی» رقم خورد به خصوص پس از آنکه کتاب مورد توجه گروه موسیقی BTS قرار گرفت.

درباره ترجمه فارسی کتاب «مغازه جادویی»
کتاب «مغازه جادویی» با ترجمه فروزان صاعدی در نشر کتاب مجازی به چاپ رسیده است.
فروزان صاعدی مترجم ایرانی و متولد 1356 است و از ترجمه‌های او می‌توان به «کتاب آرامش» و «سرود کریسمس» اشاره کرد.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم