کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات آسیا | برف بهاری
برف بهاری شابک: 9789643516178 640 صفحه 740 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 200 بهاری یوکیو می شیما غلامحسین سالمی سمیا صیقلی علوم انسانی ادبیات ادبیات آسیا

1,750,000 ریال 2,500,000 ریال

ناشر: نگاه

چاپ نهم

برف بهاری

«تنها نکتۀ مهم این است که من عادت کرده‌ام تو را خیلی دوست بدارم و خوشبختی چیزی است که مدت‌ها پیش آن را پشت سرم جا گذاشتم. راهی که ما درپیش گرفته‌ایم، در واقع راه نیست بلکه موج‌شکنی است که انتهای آن، آغاز دریاست و نمی‌تواند برای ما کاری بکند.»
از متن کتاب
رمان «برف بهاری» نوشتۀ یوکیو میشیما با ترجمۀ غلامحسین سالمی در نشر نگاه منتشر شده است.
برف بهاری نخستین قسمت از رمان چهارگانه نهایی میشیما با نام «دریای حاصل‌خیز» است؛ کییوآکی پسر زیبا و اشراف‌زاده‌ای است که در خانواده پولدار ماتسوگائه متولد شده است. خانواده آیاکورا خانواده‌ای از نظر اجتماعی بالا ولی از نظر مادی فقیر است و پدر کییوآکی او را به نزد آیاکوراها می‌فرستد تا موقعیت اجتماعی آنها برای او مفید واقع شود. این خانواده، دختری بسیار زیبا به نام ساتوکو دارد. این دختر و پسر عاشق هم می‌شوند ولی به گونه‌ای عجیب، پسر از یک سو عاشق دختر است ولی از سوی دیگر به نوعی مقاومت کرده و حس نفرت هم دارد. دختر عاشق اوست ولی سعی در حفظ غرورش را هم دارد.
می‌شیما که بسیار به سنت‌های اصیل ژاپنی و فرهنگ سامورایی پایبند است در آثارش از جمله این کتاب، نمودهای بسیاری از هنر، فلسفه و اندیشه این فرهنگ را به نمایش می‌گذارد.
«برف بهاری»، عاشقانه‌ای است حزن‌آلود و اندوهگین، سرشار از تصاویری ناب و لحظاتی درخشان تا جایی كه بسیاری از منتقدان این رمان را گرته‌برداری از نمایشنامه«رومئو و ژولیت» شکسپیر می‌دانند.
دربارۀ نویسنده: یوکیو میشیما(1970-1925) نویسنده نامدار ژاپنی. او سه بار نامزد دریافت نوبل ادبیات شد.
رتبۀ گودریدز: 15/4

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده