کتاب | علوم انسانی | روانشناسی | روان کاوی | اندیشه ی یونگ
اندیشه ی یونگ شابک: 9789641916215 176 صفحه 187 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 اندیشه یونگ ریچارد بیلسکر حسین پاینده علوم انسانی روانشناسی روان کاوی

910,000 ریال 1,300,000 ریال

ناشر: مروارید

چاپ پنجم

اندیشه‌ی یونگ
دریچه‌ای به اندیشه کارل گوستاو یونگ. ریچارد بیلسکر در کتاب «اندیشه‌ی یونگ»، با ارجاع به آثار یونگ و نیز آثاری که درباره او نوشته شده، به توضیح اصلی‌ترین دیدگاه‌های او درباره سرشت انسان پرداخته است. تأکید این کتاب بیشتر بر وجهِ فلسفی نظریات یونگ در ساحت روانشناسی است و در آن به بحث‌های یونگ در باب روان‌درمانی پرداخته نشده است. در این کتاب سعی شده است که اصول «روانشناسی تحلیلی»، که یونگ پایه‌گذار آن بود، و نظریات این روانشناس و اندیشمند سوئیسی درباره ناخودآگاه جمعی و اسطوره‌ها و کهن‌الگوها و کیمیاگری و هرآنچه یونگ برای اولین بار در عرصه روانشناسی و سرشت انسان مطرح کرد توضیح داده شود.
کتاب، چنانکه در مقدمه ترجمه فارسی آن اشاره شده، «اساساً برای کسانی نوشته شده است که آشنایی همه‌جانبه یا عمیقی با دیدگاه‌های یونگ ندارند و در واقع می‌خواهند تا با خواندن کتابی کمابیش کم‌حجم، دریچه‌ای بر افکار یونگ برای‌شان گشوده شود.»
کتاب «اندیشه‌ی یونگ» از پیش‌گفتار و پنج فصل تشکیل شده که عبارتند از: «زندگی یونگ»، «دوره‌ی همکاری یونگ با فروید»، «شکل‌گیری روانشناسی تحلیلی»، «سخنرانی‌های یونگ درباره‌ی کتاب چنین گفت زرتشت» و «دین و کیمیاگری و اسطوره‌شناسی».
بیلسکر در این کتاب، ضمن معرفی آن جنبه از دیدگاه‌ها و آثار یونگ که یونگ‌شناسان دیگر هم به آن‌ها پرداخته‌اند، وجوهی از اندیشه و آثار او را نیز که در آثار دیگران کمتر از آن‌ها سخن رفته معرفی و بررسی کرده است.
«اندیشه‌ی یونگ» با ترجمه و مقدمه دکتر حسین پاینده در انتشارات مُروارید منتشر شده است.
درباره نویسنده: ریچارد بیلسکر (- 1968)، فلسفه‌دان اهل کانادا.
رتبه گودریدز: 3/46 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down