کتاب | علوم انسانی | مدیریت | عمومی | چگونه یک مدیر عالی باشیم
چگونه یک مدیر عالی باشیم شابک: 9786002533869 168 صفحه 184 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 چگونه مدیر عالی باشیم جینو ویکمن رنه بوئر هدی جلائی فر علوم انسانی مدیریت عمومی

1,035,000 ریال 1,380,000 ریال

ناشر: کتاب پارسه

چاپ پنجم

کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم» نوشته «جینو ویکمن»
How to Be a Great Boss
کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم» نوشته «جینو ویکمن» یک راهنمای خوب، برای اداره و مدیریت شرکت و مجموعه است. ویکمن در کتابش برای انگیزه خوب داشتن و رضایتمندی کارمند و مدیر اصولی را توضیح می‌دهد. افراد بسیاری هستند که با وجود کار سخت و سنگین در شبانه‌روز از کارشان لذت نمی‌برند. «جینکو ویکمن» به مدیران می‌آموزد که چگونه یک کارمند خوب و رضایتمند از کار، می‌تواند برای مجموعه مفید و سودآور باشد. او در کتاب به نکته‌های ظریفی می‌پردازد. مانند اینکه رضایت شغلی کارمند، سبب برخورد محترمانه با مشتری است و نقش مهمی در پیشرفت کار یک مجموعه دارد. اینکه افرادی سر کار حاضر باشند که بتوانند از عهده مسئولیت‌شان برآیند هم مورد مهمی است که ویکمن اشاره می‌کند. افرادی که توانایی برخورد با چالش‌ها را داشته باشند و زود کار را رها نکنند. پس انتخاب کارمند مناسب، از نشانه‌های خوب یک مدیر موفق محسوب می‌شود. در دنیای امروز، رقابت بسیار پیچیده‌تر از گذشته است. پیشرفت تکنولوژی هم کار را برای افراد سخت‌تر کرده است. همچنین مجموعه‌ای از شغل‌های جدید وارد عرصه رقابت و تجارت شده‌اند. بنابراین مدیریت شغل‌ها و بالا نگه داشتن کیفیت مجموعه یا موسسه جزو مهمترین قسمت کسب و کار است. کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم» علاوه بر راهنمایی و یاری مدیران، تمریناتی هم برای بهتر مدیریت کردن ارائه می‌دهد. «جینو ویکمن» می‌گوید: زندگی کوتاهتر از آن است که آن را صرف انجام کارهایی کنید که «نمی‌فهمید»، «نمی‌خواهید» یا «ظرفیت و توانایی» انجامش را ندارید. نویسنده با بیان این موارد به کوتاهی زمان می‌پردازد، تا مدیران قدر لحظه‌ها را بیشتر بدانند و برای کیفیت و ارتقای خودشان سریعتر دست به کار شوند. یا در جای دیگری از کتاب، «ویکمن» اشاره می‌کند که نمی‌توانید درهمه کارها و چیزها عالی باشید. اگر کارهایی که شما را گرفتار و اسیر می‌کند را رها نکنید پس وقت کافی برای مدیر عالی شدن نخواهید داشت! کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم» برای افرادی که صاحب کسب و کار مستقل هستند یا موسسه و مجموعه‌ای را مدیریت می‌کنند؛ مناسب و مفید است.
مروری بر کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم»
کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم» دارای 10 فصل است که هر کدام با موضوعی در ارتباط با مدیریت به چند بخش کوچکتر نیز تقسیم می‌شوند. فصل اول کتاب، «مدیر عالی بودن» نام دارد. در این قسمت به وضعیت نیروی کار در آمریکا توجه می‌شود و ویکمن توضیحاتی درباره آن برای خواننده ارائه می‌دهد. فصل دوم «آیا شرایط لازم برای این کار دارید؟» به چند بخش تقسیم می‌شود با نام درک مفهوم «فهمیدن»، درک مفهوم «خواستن» درک مفهوم داشتن ظرفیت و توانایی، چهار نوع توانایی و ظرفیت متفاوت. در فصل سوم و چهارم نویسنده از انتخاب اطرافیان که مناسب استاندارهای کار باشند حرف می‌زند. رهبری، مدیریت و پاسخگویی عنوان پنجم کتاب است. اما در بخش ششم و هفتم، «ویکمن» تمریناتی را برای رهبری و مدیریت پروژه یا شرکت تعیین کرده و آنها را با ذکر نام به خواننده تذکر می‌دهد. قسمت هشتم گفتگوی فصلی نام دارد که به حل و فصل مشکلات و ارائه راه‌حل‌ها اشاره کرده است. دو فصل آخر هم با مسائل چهارگانه کارکنان و بررسی واقعیت کارکنان یک مجموعه به پایان می‌پذیرد. در قسمتی از کتاب آمده است: «کارکنان دارای انگیزه بسیار بالا، از آنچه انجام می‌دهند هم رضایت شخصی و هم رضایت شغلی دارند. آنها سخت کار می‌کنند....از همکاران خود رضایت دارند. احساس می‌کنند رئیس‌شان با احترام با آنها برخورد می‌کند، احساس می‌کنند کاری که انجام می‌دهند، نقشی در زندگی مشتریان دارد. می‌دانند که چالش کارشان متناسب با توانایی‌های آنان است و می‌دانند چرا هر روز سر کار می‌روند.»

درباره نویسنده کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم»
جینو ویکمن بنیانگذار EOS Worldwide است. او با چشم انداز کسب و کار کوچک و جامعه کارآفرینی شرکتش را در میشیگان تأسیس کرده است.
«ویکمن» در زمینه کسب و کار علاوه بر «چگونه یک مدیر عالی باشیم» کتاب‌های فرصت کسب و کار خود را در دست بگیرید و از آن استفاده کنید: یک افسانه کارآفرینی... سفر خود را به واقعیت تبدیل کنید، ساده بگیرید، و نتیجه بگیرید، را برای طرفداران این حوزه نوشته است.
درباره ترجمه فارسی کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم»
کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم» را «هدی جلائی‌فر» به فارسی ترجمه کرده است. بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه کتاب را برای علاقه‌مندان حوزه مدیریت منتشر کرده است.
رتبه کتاب «چگونه یک مدیر عالی باشیم» در گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down