کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | بازخوانی انقلاب های قرن بیستم
بازخوانی انقلاب های قرن بیستم شابک: 9789644164095 212 صفحه 230 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 بازخوانی انقلاب بیستم سعید رهنما علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

752,000 ریال 940,000 ریال

ناشر: آگاه

چاپ ششم

بازخوانی انقلاب‌های قرن بیستم
انقلاب‌های فوریه و اکتبر 1917 در روسیه راهی گشودند و مقدمه‌ای شدند برای انقلاب‌های دیگری در قرن بیستم، نظیر انقلاب 1918 آلمان، انقلاب‌های چین، انقلاب کوبا و انقلاب‌هایی دیگر در نقاط دیگر دنیا که همگی رویکردهایی سوسیالیستی داشتند. این انقلاب‌ها چه ماهیتی داشتند؟ چه نتایجی به بار آوردند؟ سرانجام‌شان چه شد و چه درس‌هایی می‌توان از آنها آموخت؟ اینها موضوعاتی است که سعید رهنما در کتاب بازخوانی انقلاب‌های قرن بیستم به آنها پرداخته است. رهنما در این کتاب با مرور و بررسی انقلاب‌های سوسیالیستی مهم قرن بیستم زمینه‌ای فراهم آورده است برای آموختن از تجربه‌های این انقلاب‌ها، پرهیز از تکرار اشتباهات آن‌ها، دوری جستن از راه‌ و روش‌هایی که به شکست‌شان انجامید و خلق راه‌ و روش‌هایی دیگر با استفاده از آن تجربه‌ها. آنچه در این کتاب بر آن تأکید شده، اولویت انقلاب اجتماعی بر انقلاب سیاسی است.
کتاب شامل یک پیشگفتار ، هشت فصل و یک پی‌گفتار است. در فصل اول، به عنوان مقدمه، با رویکردی نظری به پدیده‌ی انقلاب پرداخته شده و درباره‌ی آن بحث شده است. فصل‌های دوم تا هفتم به ترتیب به بازخوانی و بررسی انقلاب‌های روسیه، انقلاب 1918 آلمان، انقلاب‌های چین، انقلاب‌های ویتنام، انقلاب کوبا و انقلاب نیکاراگوآ اختصاص دارند. در فصل هشتم و پی‌گفتار کتاب نیز از نتایج این انقلاب‌ها و چگونگی گذار به نظمی جدید سخن رفته است.
بخش‌هایی از این کتاب، چنانکه در پیشگفتار آن اشاره شده، پیش‌تر در وب‌سایت نقد اقتصاد سیاسی منتشر شده است.
کتاب بازخوانی انقلاب‌های قرن بیستم را انتشارات آگاه منتشر کرده است.
رتبۀ گودریدز: 3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده