کتاب | علوم انسانی | اقتصاد | تاریخ اقتصاد | از اریحا تا مکزیکو
از اریحا تا مکزیکو شابک: 9789649011707 656 صفحه 1164 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 اریحا مکزیکو پل بروک جمشید برومند علوم انسانی اقتصاد تاریخ اقتصاد

165,000 ریال 220,000 ریال

ناشر: مهرویستا

چاپ یکم

از اریحا تا مکزیکو
روایتی از تاریخ شهر و شهرنشینی و پیوند آن با اقتصاد و توسعه اقتصادی. پل بروک در کتاب از اریحا تا مکزیکو: شهر و اقتصاد در تاریخ ، با رویکردی تاریخ‌نگارانه و همچنین تمرکز بر رابطه شهر و اقتصاد، تاریخ شهر و شهرنشینی را از آغاز پیدایش این پدیده به نگارش در آورده و بررسی کرده است. دامنه بحث بروک در این کتاب از نخستین شهرها تا بحث درباره شهرهای اروپایی و نیز شهرهای جهان سوم را در بر می‌گیرد.
کتاب از اریحا تا مکزیکو از یک پیش‌گفتار، چهار بخش و سی فصل و بخشی پایانی با عنوان «نتیجه‌گیری کلی» تشکیل شده است. عنوانهای هر یک از بخش‌های چهارگانه کتاب عبارتند از: «از پیدایش شهرنشینی تا نخستین تمدن‌های بزرگ»، «اروپا از قرن پنجم تا قرن هجدهم میلادی»، «شهر و توسعه جهان غرب» و «پدیده شهر و جهان سوم».
پیدایش پدیده شهری و اقتصاد، آغاز انقلاب شهری در خاورمیانه، خاستگاه نخستین شهرنشینی‌ها در آسیا، رشد شهری اروپای قرون وسطایی، شهر و نخستین مراحل انقلاب صنعتی انگلستان، شهرنشینی و انقلاب صنعتی، صنعتی کردن و شهرهای قرن نوزدهم در غرب، شهری‌شدن جهان توسعه‌یافته در قرن نوزدهم، استعمار و شهرنشینی، تورم جمعیت شهری جهان سوم در قرن بیستم و عوامل تورم جمعیت شهرنشین در جهان سوم از جمله موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف این کتاب به آنها پرداخته شده است.
کتاب از اریحا تا مکزیکو: شهر و اقتصاد در تاریخ با ترجمه دکتر جمشید برومند در انتشارات کندوکاو منتشر شده است.
درباره نویسنده: پل بروک (1999 – 1930)، مورخ اقتصادی بلژیکی - سوئیسی.
رتبه گودریدز: 3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down