کتاب | هنر | هنر | نقد و نظریه | سه پژوهش در جامعه شناسی هنر
سه پژوهش در جامعه شناسی هنر شابک: 9786009973590 232 صفحه 220 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 پژوهش جامعه شناسی ماکس رافائل اکبر معصوم بیگی هنر هنر نقد و نظریه

480,000 ریال 600,000 ریال

ناشر: نشر بان

چاپ هفتم

سه پژوهش در جامعه‌شناسی هنر
سه مقاله از ماکس رافائل در زمینه فلسفه و جامعه‌شناسی هنر؛ ماکس رافائل در کتاب سه پژوهش در جامعه‌شناسی هنر: پرودون، مارکس، پیکاسو سه موضوع را در ارتباط با تولید هنری و نظریه هنر مورد بحث قرار می‌دهد. او هنر و تولید هنری را در پیوند با شرایط تاریخی و ایدئولوژیک می‌بیند و تحلیل می‌کند و یکی از بحث‌های اصلی او در کتاب سه پژوهش در جامعه‌شناسی هنر تولید هنری و نسبت آن با شرایط تاریخی و ایدئولوژیک است.
در اولین مقاله کتاب با عنوان پرودون و جامعه‏شناسى هنر رافائل به نقد نظریه زیبایی‌شناختی پرودون پرداخته و نیز دیدگاه‏هاى خود را درباره‏ نقش ویژه و كاركرد رابطه‏ میان قواى گوناگون انسان، ماهیت ایده‏ هنرى، رابطه‏ فرآورده‏ ایدئولوژیك و تمایز میان قلمروهاى هنر، علم و فلسفه توضیح داده است.
نظریه‏ى ماركسیستىِ هنر عنوان مقاله دوم کتاب است؛ رافائل در این مقاله با رویکردی مبتنی بر ماتریالیسم تاریخی و روشی دیالکتیکی به تحلیل نمونه‌هایی از هنر پرداخته که در زمان نوشته شدن این مقاله تازه‌ترین و پیشرفته‌ترین نمونه‌های هنر به حساب می‌آمده‌اند. او مبانی نظری خود در جامعه‌شناسی هنر را روی این نمونه‌ها پیاده کرده است.
مقاله‏ سوم کتاب پیكاسو نام دارد؛ رافائل در این مقاله چگونگی تکامل هنری پابلو پیکاسو، شرایط مادی و ایدئولوژیکی را که بر او تأثیر گذاشته‌اند و واکنش پیکاسو به این شرایط را بررسی کرده است.
کتاب سه پژوهش در جامعه‌شناسی هنر با ترجمه اکبر معصوم‌بیگی در نشرِ بان منتشر شده است.
درباره نویسنده: ماکس رافائل (1952 - 1889)، منتقد و مورخ هنر آلمانی – آمریکایی.
رتبه گودریدز: 3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده