کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | نظریه | نظریه های روز جامعه شناسی
نظریه های روز جامعه شناسی شابک: 9789643291730 488 صفحه 483 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 220 نظریه جامعه شناسی دیرک کسلر کرامت اله راسخ علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

480,000 ریال 600,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ سوم

نظریه‌های روز جامعه‌شناسی
تصویری از فضای جامعه‌شناسی در جهان امروز؛ دیرک کسلر در کتاب نظریه‌های روز جامعه‌شناسی: از ایزنشتات تا پسامدرن‌ها به معرفی و بررسی مکتب‌های نظری‌ای می‌پردازد که جامعه‌شناسی امروز بیشتر با آنها شناخته می‌شود. تعدادی از این مکتب‌ها با نام متفکران شاخص‌شان شناخته می‌شوند و بعضی از آنها نیز با نامی که به نحوی نشانگر رویکرد نظری آن مکتب است. کسلر در نامگذاری فصلهای مختلف کتاب این هر دو ویژگی را لحاظ کرده و بنا بر این بعضی فصلها فقط نام متفکرین و بعضی دیگر هم نام متفکرین و هم نام مکتب مورد بحث را بر پیشانی دارند.
کتاب نظریه‌های روز جامعه‌شناسی شامل چهارده فصل است. عنوانهای فصلهای این کتاب عبارتند از: ساموئل ایزنشتات، زیگمونت باومن، آلن تورن، میشل فوکو، توماس لاکمن، ژان بودریار، ایمانوئل والرشتاین، جامعه‌شناسی تاریخی نوین (چارلز تیلی، تدا اسکاچپول، مایکل مان)، هارتموت اِسِر، ریچارد سِنِت، اولریش بِک، تحلیل جامعه‌شناختی شبکه (مارک گرانووتر، رونالد برت، هریسون وایت)، نونهادگراییِ جامعه‌شناختی(جان مِیِر، فرانک دابین) و نظریه‌پردازان پسامدرن جامعه‌شناسی فرانسه(کالج جامعه‌شناسی، ادگار مورن، میشل مافزولی، برونو لاتور).
خواندن این کتاب به مخاطب کمک می‌کند تا با نظریه‌هایی در حوزه جامعه‌شناسی که در جهان امروز همچنان به آنها ارجاع داده می‌شود آشنایی‌ای کلی پیدا کند. بنا بر این علاوه بر دانشجویان و کسانی که به طور تخصصی در زمینه جامعه‌شناسی کار می‌کنند افراد عادی علاقه‌مند به این حوزه هم می‌توانند برای آشنایی با نظریه‌های روز جامعه‌شناسی این کتاب را مطالعه کنند.
نظریه‌های روز جامعه‌شناسی: از ایزنشتات تا پسامدرن‌ها با ترجمه کرامت‌الله راسخ در نشر آگه منتشر شده است.
دیرك كسلر (-1944)، جامعه‌شناس آلمانی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم