کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | نظریه | درآمدی تاریخی بر نظریه ی اجتماعی
درآمدی تاریخی بر نظریه ی اجتماعی شابک: 9789643291065 624 صفحه 706 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 110 درآمدی تاریخی نظریه اجتماعی آلکس کالینیکوس اکبر معصوم بیگی علوم انسانی جامعه شناسی نظریه

520,000 ریال 650,000 ریال

ناشر: آگه

چاپ پنجم

درآمدی تاریخی بر نظریه‌ی اجتماعی
کند و کاوی تاریخی در پیوند نظریه اجتماعی با پیدایش مدرنیته و تکوین اقتصاد سیاسی در غرب. آلکس کالینیکوس در کتاب درآمدی تاریخی بر نظریه‌ی اجتماعی تاریخ پیدایش مدرنیته در غرب را از آغاز یعنی قرن هجدهم میلادی تا دوران معاصر پی می‌گیرد و نظریه اجتماعی را در ارتباط با آن و اقتصاد سیاسی بررسی می‌کند.
کالینیکوس در این کتاب به معرفی، مرور، بررسی و تحلیل رویکردهای مختلف فلاسفه و نظریه‌پردازان غرب به مدرنیته می‌پردازد و این موضوع را از عصر روشنگری تا عصر حاضر مورد واکاوی قرار می‌دهد و نیز به طرح و بررسی این دو دیدگاه متقابل می‌پردازد که در تاریخ آیا انسان‌ها هستند که کنش‌ها را آغاز می‌کنند و پیش می‌برند یا ساختارهای اجتماعی نظیر روابط تولید عامل اصلی در این زمینه‌اند.
مونتسكیو، آدام اسمیت، هگل، ماركس، توكویل، مستر، گوبینو، داروین، اسپنسر، كائوتسكی، نیچه، دوركم، وبر، زیمل، فروید، لوكاچ، گرامشی، هایدگر، كینز، هایك، پارسونز، متفکران مكتب فرانكفورت، لوی‌استروس، آلتوسر، فوكو، هابرماس و بوردیو از جمله متفکران و فلاسفه و نظریه‌پردازانی هستند در این کتاب به دیدگاه‌های آنها در ارتباط با مدرنیته و نظریه اجتماعی پرداخته شده است.
تحلیل مدرنیته متأخر در آثار اولریش بک و آنتونی گیدنز از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
کتاب درآمدی تاریخی بر نظریه‌ی اجتماعی با ترجمه اکبر معصوم‌بیگی در نشر آگه منتشر شده است.
درباره نویسنده: آلکس کالینیکوس (- 1950) ، نویسنده و نظریه‌پرداز سیاسی اهل زیمبابوه و پژوهشگر در زمینه‌های سیاست، فلسفه، اقتصاد سیاسی و نظریه اجتماعی.
رتبه گودریدز: 04/4 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down