کتاب | علوم انسانی | مدیریت | عمومی | پوست در بازی
پوست در بازی شابک: 9786008738862 364 صفحه 352 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 پوست بازی نسیم نیکولاس طالب سعید رمضانی هادی بهمنی علوم انسانی مدیریت عمومی

1,225,000 ریال 1,750,000 ریال

ناشر: نوین

چاپ پانزدهم

کتاب «پوست در بازی» اثر نسیم نیکولاس طالب، ترجمه‌ی سعید رمضانی و هادی بهمنی، نشر نوین
اثری درباره بازدهی تجاری، مدیریت ریسک، اهمیت تقارن و موضوعات کلانی چون شرافت و فداکاری و عدالت که به هستی انسان‌ها وابسته است. کتاب «پوست در بازی» اگرچه به عنوان اثری مستقل مطرح است اما درواقع ادامه مجموعه کتاب‌های «اینسرتو» است که توسط نسیم نیکولاس طالب نوشته شده‌اند. مجموعه‌ای که ترکیبی است از مباحث کاربردی، داستان‌های فلسفی، تفسیر علمی و تحلیلی در زمینه مقولاتی چون تصادفی بودن و نحوه زندگی و کارهای رومزره‌ای چون مباحثه، دعوا کردن، دوست‌یابی، کار کردن، سرگرمی و تصمیم‌گیری در وضعیت مبهم.
کتاب «پوست در بازی» اثری است درباره نامتقارنی‌های پنهان و عواقب‌شان. نویسنده کتاب معتقد است که عدم تقارن در ریسک‌پذیری موجب عدم توازن شده و به صورت بالقوه ویرانی سیتمی را در پی خواهد داشت.
مترجم کتاب «پوست در بازی» در مقدمه‌اش نوشته که یافتن اصطلاحی که تمام مفاهیم نهفته در اصطلاح پوست در بازی را برساند بسیار دشوار است اما اگر به صورت خلاصه و ساده شده در نظر بگیریم پوست در بازی یعنی در امری خاص هم در معرض منافع مثبت قرار داریم و هم در معرض تبعاتی منفی. درواقع اصطلاح پوست در بازی مفهومی یک‌سویه نیست و ناظر بر منافع و مضرات در یک کار به صورت توامان است. آن‌طور که خود نسیم نیکولاس طالب می‌گوید روش درآمد‌زایی‌اش در معرض مضرات کوچک قرار گرفتن و استفاده از سودهای نادر اما بزرگ است.

مروری بر کتاب «پوست در بازی»
کتاب «پوست در بازی» به انحراف از تقارن و بده‌بستان در زندگی مربوط است و نویسنده اثر می‌گوید اگر ما در کاری پادش می‌گیریم باید برخی از ریسک‌ها را هم بپذیریم و نباید انتظار داشته باشیم دیگران بهای اشتباهاتمان را بپردازند.
برخی از پرسش‌هایی که در این کتاب با آنها روبرو می‌شویم پرسش‌هایی بنیادی‌اند نظیر اینکه چگونه مورخان با گزارش جنگ‌ها و عدم گزارش صلح به سردرگمی ما دامن می‌زنند؟ چگونه گروه‌هایی که در اقلیت قرار دارند جهان را اداره می‌کنند و سلیقه و خواست خودشان را به مردم تحمیل می‌کنند؟ چرا شرکت‌ها و سازمان‌ها در مقاطعی که مدیران حرفه‌ای و علاقه‌مند به کارهای خوب دارند شکست می‌خورند؟ چرا اقتصاددان‌های رفتاری با مطالعه رفتار افراد هیچ کاری ندارند و بازارها هم تقریبا کاری به سوگیری‌های شرکت‌کنندگانشان ندارند؟ منطق اساسی ریسک‌پذیری چیست؟
کتاب «پوست در بازی» چهار موضوع را در یک قالب جمع‌آوری کرده است: نخست ابهام و قابلیت اطمینان دانسته‌ها از دو جهت علمی و عملی، دوم تقارن در امور انسانی به معنای انصاف، عدالت، مسئولیت‌پذیری و بده‌بستان، سوم اشتراک‌گذاری اطلاعات در تعاملات و چهارم عقلانیت در سیستم‌های پیچیده و در دنیای واقعی. نویسنده کتاب «پوست در بازی» تاکید دارد که این موارد از هم جداشدنی نیستند.
نسیم نیکولاس طالب در مقدمه‌اش نوشته که کتاب «پوست در بازی» تنها مربوط به مسئله انگیزش و سهم داشتن در منافع نیست بلکه صحبت از تقارن است و بیشتر منظور سهم داشتن از آسیب‌ها و پرداخت جریمه در صورتی است که چیزی اشتباه پیش برود.
نویسنده کتاب «پوست در بازی»، ایده اصلی‌ کتاب را حول اصطلاح پوست در بازی شکل داده و از آن فراتر از عرصه مدیریت ریسک و بازدهی استفاده می‌کند. او اصطلاح پوست در بازی را در تاریخ هم پی می‌گیرد و معتقد است که ایده پوست در بازی در تاریخ تنیده شده است. او می‌گوید در طول تاریخ تمامی فرماندهان جنگی و جنگ‌افروزها خودشان جنگجو بودند و به جز چند استثنای نادر، جوامع توسط افراد ریسک‌پذیر هدایت می‌شد نه کسانی که انتقال‌دهنده ریسک بودند.
نسیم نیکولاس طالب همچنین معتقد است که اگر امروز تمرکززدایی و تقسیم مسئولیت صورت نگیرد بعدها خودبه‌خود به شیوه‌ای دشوارتر رخ خواهد داد: سیستمی که دارای سازوکاری ویژه برای پوست در بازی نباشد و عدم توازن‌ها در آن روی هم انباشته شده باشند، بالاخره منفجر می‌شود و اگر بتواند بقا پیدا کند خود به این شکل خود را تعمیر می‌کند. مثالی که در این زمینه در کتاب «پوست در بازی» آورده شده فروپاشی‌های بانکی در سال 2008 است و دلیل آن ریسک‌های پنهان و نامتقارن انباشت شده در سیستم معرفی شده: «بانکدارها، استادان اصلی انتقال ریسک، می‌توانستند از رده معینی از ریسک‌های انفجاری پنهان بهره گرفته و درآمد ثابت و مشخصی کسب کنند، از مدل‌های ریسک آکادمیک که صرفا روی کاغذ جواب می‌دهند استفاده کرده (زیرا دانشگاهی‌ها هیچ اطلاعات کاربردی در مورد ریسک ندارند)، و بعد از فروپاشی، تقصیر را گردن ابهام بیندازند (همان قوی سیاه غیرقابل پیش‌بینی دیده نشده و همان نویسنده بسیار بسیار لجوج)، و درآمدهای پس از وقوع حادثه را نگه دارند- چیزی که من آن را معامله باب روبین می‌نامم.»
کتاب «پوست در بازی» شامل یک مقدمه و هفت بخش با این عناوین است: «نگاهی مقدماتی به نمایندگی»، «بزرگ‌ترین عدم تقارن»، «گرگ‌ها در میان سگ‌ها»، «زنده بودن به معنای پذیرش برخی ریسک‌های معین است»، «نگاهی عمیق‌تر به نمایندگی»، «دین، اعتقاد و پوست در بازی» و «ریسک و عقلانیت».

درباره نسیم نیکولاس طالب نویسنده کتاب «پوست در بازی»
نسیم نیکولاس طالب، نویسنده، مدرس دانشگاه، تحلیل‌گر ریسک و آماردان لبنانی- امریکایی است. او کتاب‌های پرفروشی درباره عدم قطعیت و احتمال و تصادفی بودن نوشته و علاوه بر این به تدریس مهندسی ریسک مشغول است. نسیم نیکولاس طالب در سال 1960 در لبنان متولد شد. او پس از تحصیلات متوسطه برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت. دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه پاریس پشت سر گذاشت و در نهایت در سال 1998 مدرک دکترایش را در رشته علوم مدیریت از دانشگاه دوفین پاریس کسب کرد. در کنار این‌ها، او در مدرسه کسب‌وکار هم تحصیل کرده و از آنجا هم مدرک ام‌بی‌ای دریافت کرده است. او نویسنده کتاب‌های پرفروشی است که یکی از آنها با عنوان «قوی سیاه» پس از انتشار بسیار مورد توجه قرر گرفت. «پادشکننده»، «فریفته تصادف»، «فریب بی‌قاعدگی» و «نقش اساتید و متفکران عوضی در کار و کسب» برخی از آثار نسیم نیکولاس طالب است که به فارسی ترجمه شده‌اند.


درباره ترجمه کتاب «پوست در بازی»
کتاب «پوست در بازی» با ترجمه مشترک هادی بهمنی و سعید رمضانی در نشر نوین منتشر شده است.
هادی بهمنی، متولد 1368، مترجم ایرانی است که آثاری در زمینه‌های کسب‌وکار و راه‌ و روش و شیوه‌های زندگی به فارسی برگردانده است. «آرمان‌شهری برای واقع‌گراها»، «اول سود» و «12 قانون زندگی» برخی از ترجمه‌های هادی بهمنی است.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده