کلمات شابک: 9789644483721 244 صفحه 290 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1100 کلمات ژان پل سارتر امیر جلال الدین اعلم علوم انسانی ادبیات ادبیات فرانسه

960,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ چهارم

کلمات
خودزندگی‌نامه‌ای از ژان-پل سارتر. سارتر، که هم فیلسوف بود و هم ادیب، در «کلمات» به نقل زندگی کودکی خود و اینکه چگونه نویسنده شد می‌پردازد. او در این کتاب از خانواده‌اش سخن می‌گوید و نیز از خوانده‌های کودکی و تأثیر شگرفی که آن خوانده‌ها بر او می‌گذاشتند. این خوانده‌ها هم شاهکارهای کلاسیک بوده‌اند و هم رمان‌هایی ماجراجویانه‌ که تخیل سارترِ کودک را برمی‌انگیخته‌اند. سارتر از مرگ پدرش در کودکی می‌نویسد و از رفتن او و مادرش به خانه پدربزرگ. او مرگ را در کودکی کشف می‌کند و این کشف یکی از اتفاقاتی است که تأثیری عمیق بر ذهن او می‌گذارد. کتاب از دو بخش با عنوان‌های «خواندن» و «نوشتن» تشکیل شده است. سارتر در «کلمات» می‌گوید که پدربزرگش چگونه تلاش داشته که او را به نابغه‌ای بدل کند. او همچنین شرح می‌دهد که چطور، در عین اینکه در آغاز کار استعداد ادبی خاصی در خود نمی‌دیده، به این نتیجه رسیده که با پشتکار به نوشتن ادامه دهد تا سرانجام به توفیق دست یابد. امیرجلال‌الدّین اعلم در مقدمه خود بر ترجمه فارسی این کتاب، «کلمات» و سبک نگارش آن را این گونه توصیف می‌کند: «کلمات گونه‌ای حسبِ حالِ نامتعارف است که عوالمِ ذهنیِ سارترِ کودک را در دو قلمروِ درهم‌تنیده خواندن و نوشتن بازمی‌گوید، و شرح می‌دهد که چگونه این فراگرد در زندگیِ اندیشگیِ سارترِ بزرگ‌سال تأثیر نهاد. سارتر سلوکِ ذهنی‌اش را به شیوه‌ای گاه سهلِ ممتنع، گاه بسیار دشوار، شگفت، و درعین‌حال دل‌ربا بیان می‌کند.»
ترجمه امیرجلال‌الدّین اعلم از «کلمات»، همراه با مقدمه مترجم، در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: ژان-‌پل سارتر (1980- 1905)، فیلسوف اگزیستانسیالیست، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد و روزنامه‌نگار فرانسوی.

ادامه keyboard_arrow_down