کتاب | علوم انسانی | ادبیات | داستان ایرانی | فرصت دوباره
فرصت دوباره شابک: 9789644485992 256 صفحه 299 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1650 فرصت دوباره گلی ترقی علوم انسانی ادبیات داستان ایرانی

144,000 ریال 180,000 ریال

ناشر: نیلوفر

چاپ چهارم

فرصت دوباره
تصادف و تقدیر، گذشته، زوال، انتظار و تعلیق و پریشانی، خانه و خانواده و وابستگی‌های خانوادگی، تاریخ و سیاست و تأثیر آن بر سرنوشت مردم معمولی، وفاداری؛ اینها از جمله مضامینِ مجموعه داستان فرصت دوباره است. گلی ترقی در داستانهای این کتاب از مناسبات و روابط آدمها در موقعیتهایی سخن می‌گوید که عاملی نظم و جریان عادی زندگی را بر هم زده است.
فرصت دوباره شامل نُه داستان است به نامهای: «بانوخانم»، «انتخاب»، «دزد محترم»، «آن یکی»، «پوران‌خیکی و آرزوهای بزرگش»، «گذشته»، «شاپرک و آقای عدل طباطبایی»، «زندگی ساده» و «فرصت دوباره». اینک سطرهایی از داستان «دزد محترم» از این مجموعه: «زندگی میان خواب و بیداری می‌گذشت. جنگ ادامه داشت. مجبور بودیم در تاریکی زندگی کنیم. دایی‌همایون با شمع کتاب می‌خواند و ما چراغ نفتی داشتیم. مادربزرگ شب‌ها به رادیوی کوچک کنار بالشش گوش می‌داد که با باطری کار می‌کرد. مادر تمام داروندارش را توی کیفش پنهان کرده بود. پول‌های او را، با ترس‌ولرز، خرج می‌کردیم. دایی دست و دلباز بود و، با اینکه پول چندانی نداشت، مواظب بود چیزی از خورد و خوراک کم نداشته باشیم. من برای خودم و مادر و مادربزرگ از بیرون، از اغذیه‌فروشی نزدیک خانه، ساندویچ مرغ یا کتلت می‌خریدم و دایی یک کاسه بزرگ سالاد و یک زنبیل پُر از میوه سرِ میز می‌گذاشت. حاجی فقط پلوی سفید با ماست یا گوجه‌فرنگی می‌خورد و هر چه در بشقابش بود با جیمی تقسیم می‌کرد.
زندگی تبدیل به انتظاری بزرگ شده بود...»
مجموعه داستان فرصت دوباره در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
درباره نویسنده: گلی ترقی (- 1318)، داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس ایرانی ساکن فرانسه.
رتبه گودریدز: 2/83 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده