کتاب | علوم انسانی | نظریه و نقد ادبی | جستار و مقاله | این هم مثالی دیگر
این هم مثالی دیگر شابک: 9786009801930 120 صفحه 120 گرم قطع: پالتوئی نوع جلد: مقوایی تیراژ: 500 مثالی دیگر دیوید فاستر والاس معین فرخی علوم انسانی نظریه و نقد ادبی جستار و مقاله

679,000 ریال 970,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ هفدهم

این هم مثالی دیگر
«واقعیت‌های بدیهی و در دسترس و مهم معمولا همان‌هایی هستند که دیدن و حرف زدن درباره‌شان از بقیه سخت‌تر است.»
این حرف دیوید فاستر والاس - نویسنده آمریکایی – است در سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان کالج کنیون. ترجمه این سخنرانی در کتاب این هم مثالی دیگر: چهار جستار از حقایق زندگی روزمره آمده است؛ کتابی شامل چهار جستار از دیوید فاستر والاس که نویسنده در آنها کوشیده است همان چیزهایی را ببیند و درباره‌شان حرف بزند که به گفته خودش دیدن و حرف زدن از آنها سخت است: «واقعیت‌های بدیهی و در دسترس و مهم».
او می‌خواهد ما را به جوهر چیزها، به آنچه در آنها که با نگاهی سطحی به چشم نمی‌آید، توجه دهد و با شکستن باورهای کلیشه‌ای درباره امور بدیهی و عادی نشان‌مان دهد که چیزهایی را که فکر می‌کنیم می‌شناسیم واقعا نمی‌شناسیم.
در جستار اول این هم مثالی دیگر او از همین موضوع سخن می‌گوید و در جستارهای بعدی کتاب، چه جستاری که در آن درباره حادثه یازده سپتامبر نوشته و چه جستارهایش درباره غذا و راجر فدرر تنیس‌باز با همین نگاه سراغ موضوع رفته است. به جز جستار اول که متن سخنرانی دیوید فاستر والاس است، نویسنده سه جستار دیگر کتاب را به سفارش مجله‌ای نوشته و بعدا آنها را برای چاپ در کتاب بازنویسی کرده است. ترجمه فارسی جستارها بر اساس متن بازنویسی‌شده است.
این هم مثالی دیگر با ترجمه معین فرخی در مجموعه «جستار روایی» نشر اطراف منتشر شده و دومین کتاب این مجموعه است.
درباره نویسنده: دیوید فاستر والاس(2008 – 1962)، داستان‌نویس، جستارنویس و روزنامه‌نگار آمریکایی.
رتبه گودریدز: 27/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down