کتاب | علوم انسانی | جامعه شناسی | عمومی | شهر از نو
شهر از نو شابک: 9786229922477 246 صفحه 283 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 لارنس جی. ویل توماس جی. کامپانلا نوید پور محمدرضا علوم انسانی جامعه شناسی عمومی

1,673,000 ریال 2,390,000 ریال

ناشر: اطراف

چاپ ششم

شهر از نو
شهرها همواره در معرض انواع فجایع طبیعی و غیرطبیعی‌اند. جنگ‌ها و بمبارانها، زلزله و سیل، محاصره‌ها و قحطی‌ها و بیماری‌های مسری از جمله فجایعی هستند که در طول تاریخ زخم بر تن شهرهای مختلف زده‌اند و گاه آنها را یکسره ویران کرده‌اند. شهرها اما چگونه از پس چنین فجایعی باز سر پا ایستاده‌اند؟ بازسازی شهرهای فاجعه‌دیده و التیام زخم‌های ساکنانِ چنین شهرهایی چگونه امکان‌پذیر شده است؟ نویسندگان مقالات کتاب شهر از نو: شهرها با کدام روایت از پس فاجعه برمی‌آیند از این موضوع سخن می‌گویند. در مقالات این کتاب به شهرها و فجایعِ رفته بر آنها و روایت‌هایی که شهرها به کمک آنها از این فجایع عبور می‌کنند و خود را بازمی‌سازند پرداخته شده است.
شهر از نو کتابی است که نشان می‌دهد انتخاب درست و سنجیده روایتی مناسب چگونه توانسته به شهرهای فاجعه‌دیده کمک کند که پس از ویرانی و فاجعه و آسیبی که از سر گذرانده‌اند دوباره احیاء شوند. روایت‌های ساخته شده از پس آتش‌سوزی شیکاگو، زلزله سانفرانسیسکو و برلین بعد از جنگ جهانی دوم از جمله روایت‌هایی هستند که در این مقالات به عنوان نمونه و مصداقِ بحث از آنها سخن به میان آمده است.
شهر از نو: شهرها با کدام روایت از پس فاجعه برمی‌آیند با ترجمه نوید پورمحمدرضا در مجموعه «روایت و شهرسازی» نشر اطراف منتشر شده است. مقالات این کتاب از کتابی با عنوان شهرهای تاب‌آور: چطور شهرهای مدرن از فاجعه جان سالم به در می‌برند ، ویراسته لارنس جی. ویل و توماس جی. کامپانلا، انتخاب و ترجمه شده‌اند.
رتبه گودریدز: 73/3 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم