کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | تاریخ ایران: روایتی دیگر:پایان دو قرن سکوت
تاریخ ایران: روایتی دیگر:پایان دو قرن سکوت شابک: 9786002784230 152 صفحه 433 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 تاریخ ایران: روایتی دیگر:پایان سکوت بهزاد کریمی علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

272,000 ریال 320,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ دوم

تاریخ ایران: روایتی دیگر: پایان دو قرن سکوت
مجموعه «تاریخ ایران؛ روایتی دیگر» در چهار جلد برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن ایران، نوشته شده است. جلد سوم این مجموعه به « پایان دو قرن سکوت» اختصاص دارد. نویسنده در 152 صفحه، به دو سده سکوت سیاسی ایرانیان پرداخته است. چگونه ایرانیان دو قرن در سکوتی سیاسی به سر بردند؟ قیام‌ها و حوادث مهم در این روزگار، عقاید تازه در آیین ایران تنها بخشی از علت‌های موجود در سکوت سیاسی هستند. برای آشنایی بیشتر، بخش کوتاهی از کتاب را باهم می‌خوانیم:
«اگرچه امروزه دولت صفوی به درستی نخستین دولت کاملاً مستقل ایرانی‌ ـ اسلامی دانسته می‌شود، اما واقعیت آن است که تشکیل این دولت ملی بر بستر تلاش‌های مستمر ایرانیان از زمان سقوط ساسانیان صورت گرفت. از همان زمان گروهی از ایرانیان در اندیشه احیای شکوه گذشته و استقلال کشور دست به قیام‌هایی برضد حکومت‌های اموی و عباسی زدند که عمدتاً از سوی دستگاه خلافت سرکوب شد. از این رو ایرانیان به مدت دو سده در «سکوتی» سیاسی و البته نه فرهنگی ـ اجتماعی به سر بردند.» ناگفته نماند: مجموعه «تاریخ ایران؛ روایتی دیگر» به دبیری «بهزاد کریمی» استاد ایران‌شناسی دانشگاه و نویسنده مقالات تاریخی تهیه و نوشته شده است.

درباره نویسنده: امیرحسین حاتمی

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده