کتاب | علوم انسانی | ادبیات | سایر کشورهای اروپا | فروشنده ی دوره گرد
فروشنده ی دوره گرد شابک: 9786002293213 140 صفحه 153 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 1000 فروشنده دوره پتر هاندکه آرزو اقبالی علوم انسانی ادبیات سایر کشورهای اروپا

1,020,000 ریال 1,200,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ ششم

فروشنده‌ی دوره‌‌گرد
یک رمان پُلیسی به سبک و سیاق پتر هاندکه. در رمان فروشنده‌ی دوره‌گرد با رمانی پلیسی مواجهید که ضمن پیروی از قواعد کلاسیک این ژانر، ذهنیت آوانگارد و نامتعارف پتر هاندکه در داستان‌نویسی را نیز در خود دارد. شخصیت اصلی این رمان فروشنده‌ای دوره‌گرد است که جنایتی را شاهد است. هاندکه اما از اطلاع‌دادن به شیوه سرراست پرهیز می‌کند و تصویرها و داده‌هایی پراکنده از وضعیت و اتفاق به دست می‌دهد که مخاطب باید با دقت زیاد در جزئیات، آنها را کنار هم بچیند و گره از معمایی که هاندکه برایش تدارک دیده است بگشاید. در بخشی از این رمان می‌خوانید: «چه چیزی از گِل‌ها بیرون زده است؟ یک لحظه نمی‌فهمد آیا آن دو هیکل، در تاریکی، دارند به سمت هم می‌روند یا همین الان از هم جدا شده‌اند. تازه وقتی که اسم آن را به او گفتند دوباره متوجه می‌شود که آن شی چاقو است. دلش می‌خواست هنوز از آفتاب استفاده کند. کت را که به قلاب آویزان می‌کند، حلقه از جا در می‌رود. خیلی وقت نیست که آن‌جاست. هیچ‌کس نمی‌بیند که دست‌های او خیس است. می‌بیند پشت پنجره‌ای شمعی سوسو می‌زند، درحالی‌که بقیه‌ی جاها چراغ روشن است. این بُریده‌ی باریک فلزی دفعه‌ی قبل این‌جا نبود!
کاغذی را که جلوش سُر می‌خورد دنبال می‌کند. از کنار چیزهای بی‌آزار طوری رد می‌شود که انگار جانش در خطر است...»
رمان فروشنده‌ی دوره‌گرد با ترجمه و مقدمه آرزو اقبالی در نشر چشمه منتشر شده است.
درباره نویسنده: پتر هاندکه (- 1942)، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، مترجم، شاعر، فیلمساز و فیلمنامه‌نویس اتریشی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 2019 میلادی.
رتبه گودریدز: 2/54 از 5.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین نویسنده
از همین مترجم