کتاب | علوم انسانی | ادبیات | ادبیات ایتالیا | کمدی های کیهانی
کمدی های کیهانی شابک: 9786002299888 152 صفحه 156 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 500 کمدی کیهانی ایتالو کالوینو میلاد زکریا علوم انسانی ادبیات ادبیات ایتالیا

1,105,000 ریال 1,300,000 ریال

ناشر: چشمه

چاپ ششم

کمدی‌های کیهانی
ایتالو کالوینو استاد آمیختن واقعیت و افسانه و خلق فانتزی‌های کُمیک از این آمیختگی است. فانتزی و افسانه و شیوه قصه‌گویی کهن و در کل هرآنچه به روزگاران قدیم مربوط می‌شود برای کالوینو دستمایه‌ای برای بازاندیشی در تاریخ و جهان از طریق روایت‌پردازی‌هایی خلاقانه و نامتعارف و در عین حال جذاب و شیرین است. در مجموعه داستان «کمدی‌های کیهانی» کالوینو به همین شیوه به سراغ موضوعات علمی مربوط به کهکشان و سیارات و کُرات رفته است. او در داستانهای این کتاب ابتدا نظریه‌ای علمی را درباره کهکشان مطرح می‌کند و بعد از زبان پیرمردی که عمرش به اندازه عمرِ دنیاست و همه تغییر و تحولات جهان را از قدیم‌ترین دوران‌ها دیده و تجربه کرده و به یاد دارد حکایتی کُمیک و شیرین نقل می‌کند که با آن نظریه علمی ابتدای داستان مرتبط است. این پیرمرد در روزگاری می‌زیسته است که ماه در دسترس زمینیان بوده و پیرمرد تعریف می‌کند که چطور او و همراهانش خود را از طریق یک نردبان به ماه می‌رسانده‌اند تا از ماه شیر جمع کنند و به زمین بیاورند. کتاب شامل دوازده داستان است به نام‌های: «فاصله‌ی ماه»، «در سپیده‌دم»، «علامتی در فضا»، «همه در یک نقطه»، «بدون رنگ»، «بازی‌های بی‌پایان»، «دایی آبزی»، «چه‌قدر شرط می‌بندی؟»، «دایناسورها»، «شکل فضا»، «سال‌های نوری» و «مارپیچ».
ترجمه میلاد زکریا از «کمدی‌های کیهانی» در نشر چشمه منتشر شده است. در مقدمه این ترجمه خلاصه‌ای از مصاحبه‌ای با ایتالو کالوینو آمده که کالوینو در آن درباره «کمدی‌های کیهانی» توضیح داده است.
درباره نویسنده: ایتالو کالوینو (1985 – 1923)، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار و جُستارنویس ایتالیایی.

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم