کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ ایران | نگاهی به ایران
نگاهی به ایران شابک: 9786002783899 192 صفحه 487 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 1100 نگاهی ایران دوروتی دو وارزی شهلا طهماسبی علوم انسانی تاریخ تاریخ ایران

1,530,000 ریال 1,800,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ سوم

نگاهی به ایران
Peeps into Persia
خاطرات همسر یک دیپلمات
تجربه‌ها و خاطرات دوست‌داشتنی و جالب در اولین برخورد با کشوری بیگانه و خارجی آنقدر جذاب بوده که به شکا کتاب درآمده است. اواخر دوران قاجار دیپلمات بلژیکی به نام دوروتی دیویس همسر لئون لوماری دو وارزی به ایران آمده است. او در اولین برخورد و تجربه‌اش در تهران خاطرات و داستان‌های جالبی را بیان می‌دارد. «دوروتی دو وارزی» در کتاب، تاریخ ایران را در سه دوره سخت و بحرانی روایت می‌کند. دوره مظفرالدین شاه قاجار پیش از مشروطیت، نبرد مشروطه‌خواهان و استبدادطلبان دوره محمدعلی‌شاه و دوره احمدشاه قبل از جنگ جهانی اول سه دوره‌ای هستند که در خاطرات «نگاهی به ایران» همسر دیپلمات بلژیک به ثبت رسیده‌اند. ناگفته نماند: کتاب حدود یک قرن بدون توجه از نظرها دور بود تا اینکه در سال 2008 در انگلستان پی‌بردند که اثر دارای ارزش تاریخی و اهمیت ویژه‌ای است سپس تجدید چاپ شد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
« در پنج سال گذشته به قدری دگرگون شده که نشان می دهد در ایران همه چیز آرام آرام در حال تغییر و تحول است و می‌شود تصور کرد در آینده‌ای نه چندان دور، اروپا و آسیا از راه شمال ایران با راه آهن به هم متصل شوند. سفر در دریای خزر با کشتی کوچک روسی بسیار مفرح است. این کشتی برای ساکنان جاهایی که در آن جا توقف می‌کند نقش کلوب متحرک را دارد.» «شهلا طهماسبی» کتاب «نگاهی به ایران» را برای علاقه‌مندان به فارسی ترجمه کرده است.

درباره نویسنده: دوروتی دو وارزی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down