ویتسک شابک: 9789643115968 112 صفحه 128 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 990 ویتسک گئورگ بوشنر ناصر حسینی مهر علوم انسانی ادبیات نمایشنامه و فیلم نامه

102,000 ریال 120,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ هفتم

ویتسک
Woyzeck
نمایشنامه «ویتسک» اثری مشهور از «کارل گئورگ بوشنر» است. پوچی، دغدغه تنهایی، درد و رنج، خیانت و آزار تصویرهایی است که نمایشنامه «ویتسک» به مخاطب ارائه می‌دهد. ماجرای نمایشنامه، درباره یک سرباز فقیر و بی‌دست وپاست، که متأسفانه فرماندهان ارتش او را برای دست انداختن و خنده خود انتخاب کرده‌اند. تا جاییکه این توهین‌ها به مسائل شخصی و نامزد او می‌رسد و سرباز ویتسک نامزدش را می‌کشد. بلا و مصیبت‌های موجود چنان ویتسک را می‌رنجاند که متوجه تنهایی و اضطراب بی پایانی در روی کره خاکی می‌شود. او که مرتکب جنایت شده، بیشتر از همیشه زجر می‌کشد. تا اینکه تصمیم می‌گیرد از دنیا خداحافظی کند و به زندگی‌اش پایان دهد.
بهتر است بدانید: «کارل گئورگ بوشنر» علاقه زیادى به سیاست، فلسفه و ادبیات داشت. به همین جهت نخستین مطلبی که نوشت بر علیه حاکمان سیاسی نقدهایی داشت و سپس در مطلب دیگری از اخلاق کلیسا انتقاد کرد. وى در سپتامبر سال 1836 نوشتن نمایشنامه «ویتسک» را آغاز مى‌کند و در زمستان 37 - 1836 بوشنر به گونه‌اى پیگیر روى این ‏نمایشنامه و احتمالاً نمایشنامه دیگرش با نام «پیتر و آرتینو» (اثر گمشده ‏اش) کار کرده است. اما عمرش بسیار کوتاه است و در سن 23 سالگی بر اثر بیماری از دنیا می‌رود. نمایشنامه «ویتسک» توسط «ناصر حسینی مهر» در 112 صفحه، به فارسی برگردانده شده است.
درباره نویسنده: کارل گئورگ بوشنر (1813 ـ 1837) نویسنده آلمانی
رتبه گودریدز: 4از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم