کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | ظهور ژاپن مدرن: نگاهی به مشروطه ژاپنی
ظهور ژاپن مدرن: نگاهی به مشروطه ژاپنی شابک: 9786002781154 408 صفحه 513 گرم قطع: رقعی نوع جلد: شوميز تیراژ: 550 ظهور ژاپن مدرن: نگاهی مشروطه ژاپنی ویلیام جی. بیزلی شهریار خواجیان علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

1,360,000 ریال 1,600,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ ششم

نام کشور ژاپن برای بیشتر افراد یادآور کشوری پیشرفته با مردمی با نظم و قانون است. اما تا چه حد این نظم و توسعه اقتصادی در گروه‌های اجتماعی و مردم تاثیرگذار بوده است؟ کتاب، تاریخ 150 سال اخیر ژاپن را مورد بررسی قرار می‌دهد. کشوری که در کمتر از پنج دهه خود را به قدرت برتر آسیا تبدیل کرد و امپراتوری روسیه را در ابتدای قرن بیستم شکست داد. پس از آن به قدرت صنعتی و نظامی جهانی تبدیل شد. ژاپن کشوری کوهستانی است و جزایر آتشفشانی بسیاری دارد و به شدت زلزله‌خیز است. آغاز تاریخ ژاپن، به سده‌های پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. مردمانی که از نژاد آینو و مغول هستند از آن زمان تاکنون تنها یک سلسله امپراتوری بر این سرزمین فرمانروایی کرده‌است. اثر، با رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و صنعتی به بررسی این کشور موفق می‌پردازد.
در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:
«اکنون این حقیقتی شناخته شده است که ژاپن از بسیاری جهات موفق‌ترین کشور بیرون از حوزه اروپا و آمریکای شمالی در زمینه نوسازی بوده است. بخش اعظم کتاب به چگونگی تحقق این امر پرداخته است. زمینه‌ای که این بحث در آن جریان دارد همانا زمینه مناسبات سنت و مدرنیته است. ژاپنی‌ها مانند دیگران در سازگار کردن ارزش‌ها و نهادهای اجتماعیشان با عصر صنعتی با مشکل روبه‌رو بودند و این تجربه برای آنها بسیار آزاردهنده بود، زیرا گسست‌های ایجادشده هم فرهنگی و هم اجتماعی بود.» کتاب «ظهور ژاپن مدرن: نگاهی به مشروط ژاپنی» توسط «شهریار خواجیان» به فارسی ترجمه شده است.
درباره نویسنده: ویلیام جی. بیزلی، ( 1919 ـ 2006 ) نویسنده، استاد تاریخ خاور دور و ژاپن‌شناس انگلیسی
رتبه گودریدز:

ادامه keyboard_arrow_down