کتاب | علوم انسانی | تاریخ | تاریخ جهان | جنگ هایی که دنیا را تغیر دادند
جنگ هایی که دنیا را تغیر دادند شابک: 9786002780720 312 صفحه 671 گرم قطع: وزيری نوع جلد: گالينگور تیراژ: 800 هایی دنیا تغیر دادند چارلز مسنجر منو چهر پزشک علوم انسانی تاریخ تاریخ جهان

2,040,000 ریال 2,400,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ پنجم

جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند
Wars that changed the world”
کتاب «جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» توسط یک افسر بازنشسته ارتش انگلستان به نام«چارلز مسنجر» نوشته شده است. او 25 جنگ بزرگ در دنیا را در این مجموعه برای مخاطب گردآوری کرده است. این جنگ‌ها که شروعش از سال 341 پیش از میلاد است تا اسکندر، جنگ داخلی روم، جنگ مغول‌ها در چین، سقوط قسطنطنیه، جنگ‌های صلیبی، فتح مکزیک به دست اسپانیایی‌ها، فتح هند به دست بابر، جنگ داخلی ژاپن، جنگ 30 ساله اروپا، جنگ‌های استقلال آمریکا و ... ادامه پیدا می‌کند که هر یک منجر به رخدادهایی هستند که تأثیراتی بر جهان داشته‌اند. ناگفته نماند: در این اثر جنگ بزرگ پلوپونزی، اهمیت بسزایی دارد. بدین جهت که؛ سقوط آتن، مقدرترین شهر یونان باستان را رقم زده است. در این جنگ، مردم شهرهای یونان چنان با یکدیگر درگیر شدند که مانند آن در تاریخ بشر کمتر به وقوع پیوسته است.
در قسمتی از پیشگفتار«جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» می‌خوانیم:
«از آغاز تاریخ، جنگ اشتغال دائمی بشر بوده و این سخنی کاملا معقول است که در هیچ لحظه از زمان، جهان یکپارچه در صلح به سر نبرده است. همه ی جنگ ها تاریخ را تغییر می‌دهند و این مجموعه که برگزیده ی 25 نبرد رخ داده از سده‌ی پنجم پیش از میلاد تا زمان حاضر را در بر دارد، گویای این حقیقت است.» «منوچهر پزشک» کتاب «جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند» را برای علاقه‌مندان به فارسی ترجمه کرده است.



درباره نویسنده: چارلز مسنجر، انگلیسی
رتبه گودریدز: 4 از 5

ادامه keyboard_arrow_down