حشاشین شابک: 9789643111885 912 صفحه 1111 گرم قطع: رقعی نوع جلد: گالينگور تیراژ: 770 حشاشین تامس گیفورد جواد سید اشرف علوم انسانی ادبیات ادبیات آمریکا

5,355,000 ریال 6,300,000 ریال

ناشر: ققنوس

چاپ هفدهم

حشاشین
در طول سالیان متمادی تاریخ نگاران درباره فرقه‌های بسیاری سخن‌ها گفته‌اند. از مشهورترین روایت‌های تاریخ، می‌توان به «حسن صباح» اشاره کرد که در مبارزه با ظلم و ستم گروهی با وفا به نام «حشاشین» را دور خود جمع کرد و به مبارزه پرداخت. لازم به ذکر است فرقه حشاشین یکی از رویدادهای تاریخ است که؛ اطلاعات ضد و نقیضی درباره آنها وجود دارد و به همین سبب بیشتر به افسانه شباهت پیدا کرده است.
رمان «حشاشین» هم مبارزه‌ای در برابر فساد است. داستان یک راهبه، که به اسناد کلیسای واتیکان دست پیدا می‌کند. این اسناد سبب می‌شوند او از رازهایی با خبر شود. این راهبه که والنتیان نام دارد خود می‌داند دانستن به قیمت جانش تمام می‌شود. از طرفی برادرش وکیلی است که در گذشته راهب بوده و حالا تصمیم می‌گیرد بیشتر درباره قتل خواهرش تحقیق کند هر چه بیشتر پیش می‌رود سرنخ های جدیدی و بیشتری پیدا می‌کند. کشف علت قتل خواهر به جایی می‌رسد که آنان متوجه می‌شوند در این ماجرا گروهی آدم‌کش حرفه‌ای با هدایت کشیشی به نام هورست من در قضیه دست داشته‌اند. از این بعد برادر وکیل با معماهای متفاوتی روبه‌رو می‌شود که وضعیتی بسیار خطرناک برایش رقم می‌خورد و... بهتر است بدانید: نویسنده «تامس گیفورد» در مورد واتیکان و حکومت کلیسایی نه سال تحقیق و تفحص کرد. او حاصل این پژوهش را در رمان «حشاشین» بازآفرینی کرد تا به فساد و ثروت‌اندوزی پاپ همچنین قدرت و سوء استفاده کلیسا اشاره داشته باشد. «جواد سید اشرف» رمان «حشاشین» را به فارسی برگردانده است.


درباره نویسنده: تامس گیفور ( 1937 ـ 2000 ) محقق و نویسنده امریکایی، صاحب اثر «عامل هوای خنک»
رتبه گودریدز: از 5

ادامه keyboard_arrow_down

از همین مترجم